57 Reacties

18 dagen geleden

Ik ben ook niet zo streng daarmee…vind het ook gek dat voor dit soort dingen heel erg gewaarschuwd wordt, maar er wordt niet per se gehamerd op gezond eten

18 dagen geleden

Ik probeer altijd na te gaan waarom sommige producten niet mogen, en maak op basis daarvan een afweging. Bij sommige vissen gaat het bijvoorbeeld om een risico op het binnenkrijgen van te zware metalen. Ik eet dus wel eens kroepoek, omdat de hoeveelheid garnaal daarin minimaal is. En laatst op vakantie heb ik ook een keer een witvis gegeten die goed doorbakken was, maar werd afgeraden. Dat eet ik dus wel eens. Taugé eet ik ook gewoon. Waar ik écht helemaal niets van drink is alcohol. En ik probeer op een positieve manier te letten op dat ik genoeg water drink.

18 dagen geleden

Ik ben er wel heel streng mee. Het is maar 9 maanden en doe er alles voor om mijn kind niet in gevaar te brengen.

18 dagen geleden

Sommige dingen ben ik streng op (geen rauwe vis/biefstuk oid) en andere dingen minder (zo zei laatst iemand dat je bv geen kaneel mag en dus geen pepernoten, maar dat vind ik onzin, dus ik eet wel pepernoten, drop, kroepoek, en wat andere dingetjes die waarschijnlijk niet mogen 😅)

18 dagen geleden

Uh ik smokkel af en toe wel eens wat mee hoor aan eten,

18 dagen geleden

Reactie op Shamm1990

Ik ben er wel heel streng mee. Het is maar 9 maanden en doe er alles voor o ...
Mijn vriendin doet hetzelfde. Even 9 maanden zonder overleefd ze wel. Kind gaat voor.

18 dagen geleden

Reactie op FabjeN

Ik ben ook niet zo streng daarmee…vind het ook gek dat voor dit soort dinge ...
Ja dit dus! Begrijp me niet verkeerd, alleen maar goed wanneer je de richtlijnen zo strak aanhoud en er valt ook wel wat voor te zeggen, het is slechts voor 9 maanden. Maar eten de strenge onder ons dan bijvoorbeeld wel veel bewerkt voedsel? Voldoende groenten en fruit? Eten jullie allemaal zo gevarieerd? Beweging etc?

18 dagen geleden

Bij mijn voroge zwangerschap mocht ik tot 7/8 maanden zwangerschap nog gewoon garnalen eten en toen opeens de laatste 2 maanden werd garnaal ook afgeraden. Ik eet dus ook nu af en toe wel eens een garnaal of kroepoek (of tonijnsalade etc.) Ben dus niet superstreng voor mezelf

18 dagen geleden

Reactie op 👶🏻🤍

Ja dit dus! Begrijp me niet verkeerd, alleen maar goed wanneer je de richtl ...
Ja de strenge hier eet gezond en gevarieerd. Sowieso doe ik dat al. Dus nu ook. Eet niet uit pakjes en zakjes en alleen vers. Qua beweging nu niet echt ivm extreme bekkeninstabiliteit 😉. Moet lange stukken in een rolstoel.

18 dagen geleden

Reactie op Shamm1990

Ja de strenge hier eet gezond en gevarieerd. Sowieso doe ik dat al. Dus nu ...
Super goed! En heel heftig dat je in een rolstoel moet. Wist niet dat bekkeninstabiliteit zo ernstig kon zijn

18 dagen geleden

Taugé mag je wel eten als hij verwarmd is🤭😘

18 dagen geleden

Reactie op 👶🏻🤍

Ja dit dus! Begrijp me niet verkeerd, alleen maar goed wanneer je de richtl ...
Maar doen de niet strenge onderons dat wel dan? Of doe je carpacio eten en voor de rest geen bewerkt. Alleen vers fruit en groente en gevarieerd? Want tenzij je dat doet maak je nu geen punt. Streng letten op je voedsel en "fout" eten is dan nog steeds beter dan niet streng letten op je voedsel en "fout" eten.

18 dagen geleden

Bij m'n eerste kindje volgde ik keurig de app Zwangerhap en dronk ik alleen caffeinevrije koffie. Nu, bij de tweede, eet ik gewoon alles en let ik vrijwel nergens meer op. Onlangs bijv. Eggs Benedict met Hollandaisesaus gegeten. Wel drink ik max. 3 kopjes koffie op een dag. Meestal 2. Op thee let ik dan weer helemaal niet. Het helpt wel dat ik vegetarisch eet en alleen van een simpele jonge of jong belegen kaas hou. Ik heb absoluut geen gemis van sushi of wild hert ofzo 🫎

18 dagen geleden

Reactie op ThEternalGMR

Maar doen de niet strenge onderons dat wel dan? Of doe je carpacio eten en ...
Jaa zeker ik ben weer op andere vlakken ‘streng’. En wil ook niet overkomen alsof ik mezelf volstop met garnalen en allerlei producten die worden afgeraden 🤣 dat is namelijk absoluut niet zo. Carpaccio gaat mij bijvoorbeeld ook echt een stap te ver 😅 maar dit is voor iedereen anders en ben vooral benieuwd wat iedereen zo’n beetje aanhoudt.

18 dagen geleden

Reactie op Marjan

Taugé mag je wel eten als hij verwarmd is🤭😘
Ja klopt maar net lekker rauw weg zitten werken. Wist dat helemaal niet 🥲

18 dagen geleden

Hier voornamelijk geen rauwe dingen zoals vis, vlees en eieren. Ook op de vis probeer ik wel goed te letten maar eet inderdaad afentoe wel kroepoek of een paar garnalen. Kaas ben ik wel een paar keer onbewust de mist in gegaan dus probeer ik nu wat meer op te letten. Maar probeer er verder wel relaxt in te staan. Iets afentoe moet denk ik geen kwaad kunnen maar rauw vind ik een te groot risico

18 dagen geleden

Ik las laatst een Amerikaans artikel dat een aantal aangeboren afwijkingen gelinkt wordt aan pesticiden op groente/fruit, en dat ze dit nu verder gaan onderzoeken. Ik probeer zelf zoveel mogelijk biologisch te eten, en let verder op dat ik dingen die afgeraden worden niet eet of eet met mate (zoals bijvoorbeeld bij kaneel).

18 dagen geleden

Bij mijn eerste zwangerschap durfde ik bijna niks te eten, ik checkte alles drie keer dubbel en bestelde bijvoorbeeld geen sushi die ik wel zou mogen omdat ik bang was voor kruisbesmetting ect. Nu in mijn huidige zwangerschap ben ik er een stuk makkelijker in geworden. Ik drink uiteraard geen alcohol en eet geen rood vlees maar ik eet nu wel zo af en toe kroepoek, sushi met garnaal en smeer zo af en toe Saksische leverworst op mijn boterham en eet pepernoten. Die laatste twee mogen ook wel met mate maar dat ging er mijn vorige zwangerschap echt niet in net zoals koffie, toen niks nu max twee (heel soms drie) kopjes op een dag.

18 dagen geleden

Ik ben niet heel streng voor mezelf. Betekent niet dat ik nergens op let ofzo hoor maar qua eten ben ik soms al lastig en bij dwingend eten werkt enorm averechts bij mij😅 Ik dronk graag zo af en toe Redbull,uiteraard drink ik deze nu niet. Totaal geen alcohol, maar ik dronk altijd al weinig dus mis ik niks aan. En dingen zoals Filet American, carpaccio etc die laat ik staan. Dit zijn wel allemaal dingen die ik enorm lekker vind 🙄. Biefstuk eet ik heel soms, maar dan wel alleen goed doorbakken. Ook die vind ik tè lekker om te laten staan. En ik eet alleen gekookte eieren als ik em zelf gekookt heb. Verder denk ik vrij weinig over dingen na..

18 dagen geleden

Reactie op Maria201623

Ik ben niet heel streng voor mezelf. Betekent niet dat ik nergens op let of ...
Zo doe ik het eigenlijk ook! Dingen die vanzelfsprekend zijn eet ik niet maar denk idd niet overal bij na