57 Reacties

18 dagen geleden

Reactie op MamaKamille

Ik las laatst een Amerikaans artikel dat een aantal aangeboren afwijkingen ...
Kaneel is toch volledig veilig om te eten?

18 dagen geleden

Reactie op 👶🏻🤍

Kaneel is toch volledig veilig om te eten?
Advies is kleine hoeveeheden.

18 dagen geleden

Bij mijn eerste was ik heel streng en nu eigenlijk weer.. Het is 9 maand even afzien en daarna kan je weer alles eten wat je wik

18 dagen geleden

Ik ben mijn vorige kindje verloren door een infectie (niet door voeding), dus ben wel heel erg voorzichtig. Wil echt geen risico nemen. Nou letten wij sowieso al heel erg op dat voeding onbewerkt en biologisch is, en waren we sowieso al terughoudend met bijvoorbeeld vis en garnalen omdat die tegenwoordig zo sterk vervuild zijn met kwik en dioxine. En tijdens de zwangerschap (en deels het eerste (of twee) jaar ivm borstvoeding) komen daar dus nog wat extra dingen bij. Zo drink ik geen caffeine (en we hebben een eigen koffietent ☕️😂) en eet geen gepocheerde eitjes enzo. Ik houd me eigenlijk wel aan alles in de ZwangerHap app. Kaneel bv eet ik wel maar gebruik thuis voor koekjes bakken en in de havermout enzo alleen Ceylon kaneel (in Cassia zit 250!x zoveel coumarine, de stof die bij veel consumptie dus giftig is).

18 dagen geleden

Ik eet geen rauwe dingen, en hou me in grote lijnen aan de zwangerhap app. Biefstuk gister nog gegeten maar dan wel doorgebakken. Maar ben niet bang voor kruisbesmetting bij een sushi ofzo. Drink ook zo min mogelijk cafeïne. Blij als ik ben bevallen gelijk een broodje carpaccio eten 🤩

17 dagen geleden

Reactie op mamawens

Bij mijn eerste zwangerschap durfde ik bijna niks te eten, ik checkte alle ...
Pepernoten? Mag dat niet dan? Heb al bijna 2 zakken weg, vooral die met chocola 😂😂

17 dagen geleden

Reactie op Dieuwiieee

Pepernoten? Mag dat niet dan? Heb al bijna 2 zakken weg, vooral die met cho ...
Volgens zwangerhap mag het. Alleen opletten met als je het zelf maakt en graag beslag eet. Haha.

17 dagen geleden

Reactie op Mchll76

Ik eet geen rauwe dingen, en hou me in grote lijnen aan de zwangerhap app. ...
Mijk vriendin gaat het zelfd doen. Word een carpaccio marathon. Haha.

17 dagen geleden

Reactie op Dieuwiieee

Je mag het wel maar je moet weer opletten vanwege de kaneel enz, die met chocolade zijn ook favoriet hier😍

17 dagen geleden

Reactie op Dieuwiieee

https://www.24baby.nl/zwanger/voeding/kruidnoten-pepernoten/ Op deze pagina staat een rekenvoorbeeld zodat je kan kijken hoeveel je er ongeveer mag adhv je gewicht 🫢

17 dagen geleden

Ik eet geen rauw vlees of rauwe vis en drink geen alcohol. Behalve dat ben ik niet heel streng. Ik woon in het buitenland en de regels hier zijn ook weer totaal anders dan NL zegt. Ik doe van alles, zoals verschillende vissen, gewoon met mate.

17 dagen geleden

Ik eet alleen geen rauw vlees en vis, drink geen alcohol. Maar ik vind het persoonlijk een beetje onzin om overal zo strict op te letten. Overdrijven is namelijk ook een vak. Geloof best dat er risicos aan vast zouden kunnen zitten, maar die lijst bereid zich ook altijd uit

17 dagen geleden

Reactie op Mimaw200

Ik eet alleen geen rauw vlees en vis, drink geen alcohol. Maar ik vind het ...
Oh, en ook geen rauwe melk en eieren. En probeer zo goed mogelijk groentes en fruit te wassen, maar dat doe ik altijd al.

17 dagen geleden

Ik eet ook wel eens garnalen en tauge mag wel, maar voor kiemgroenten wordt aangeraden om het wel goed te verhitten. Bij veel voedingsmiddelen is het zo dat je er vooral niet teveel van mag nemen en er is een wildgroei aan informatie (zowel onderbouwd als zeker ook niet onderbouwd) op internet te vinden, wat het extra lastig maakt. Zelf eet ik ook af en toe garnalen, soms ook tonijn. Zolang je dat met mate doet, kan het geen kwaad. Onderstaande screenshot is uit het officiële advies van de Gezondheidsraad 'Voedingsaanbevelingen voor zwangere vrouwen' en is van 2021.

17 dagen geleden

Reactie op mamawens

Je mag het wel maar je moet weer opletten vanwege de kaneel enz, die met ch ...
Ik ben al jaren Pietje, dus die sinterklaas lekkernijen zijn hier niet weg te denken😆😍

16 dagen geleden

Reactie op Sappie91

Ik probeer altijd na te gaan waarom sommige producten niet mogen, en maak o ...
Maar witvis mag toch gewoon?

16 dagen geleden

Reactie op Tibor01

Maar witvis mag toch gewoon?
Dan was het een andere vis die niet mocht vanwege kwik. Weet even niet meer welke, maar op zwangerhap stond er een kruisje bij :P

16 dagen geleden

Reactie op Sappie91

Dan was het een andere vis die niet mocht vanwege kwik. Weet even niet meer ...
Wou zeggen, ik eet gewoon witvis en de app geeft groen aan haha

16 dagen geleden

Reactie op Sappie91

Dan was het een andere vis die niet mocht vanwege kwik. Weet even niet meer ...
Tonijn

16 dagen geleden

Reactie op Mimaw200

Ik eet alleen geen rauw vlees en vis, drink geen alcohol. Maar ik vind het ...
Ja zo sta ik er ook in 🤭