11 Reacties

3 maanden geleden

Pff ik kan nog steeds niet helemaal geloven dat ik een positieve zwangerschapstest heb, laat staan dat ik al kan nadenken over zoveel verder in de zwangerschap. Ik weet wel dat als alles goed blijft gaan, ik weer enorm van mijn buik ga genieten, ik vond het heerlijk, die enorme bump.

3 maanden geleden

Ohh ik ben zo enthousiast dat ik het weer mag meemaken🥰 heb mn buikje echt gemist. Kijk inderdaad echt uit naar de beweging!

3 maanden geleden

Ja, ik kijk ook uit naar dit avontuur. Het zal mijn laatste zwangerschap zijn, dus ik ben van plan enorm te gaan genieten. Hier ging de 1e echt vanzelf en nummer 2 helaas niet meer wegens fysieke omstandigheden. Dus hebben we gebruik mogen maken van een IUI traject. Zo enorm dankbaar met de wetenschap💕. Het grootste verschil wat ik ervaar met mijn 1e zwangerschap is mentaal: enorm veel rust en vertrouwen heb ik in deze zwangerschap. Ik was bij mijn 1e zwangerschap heel bang.. bij mijn miskraam was ik meteen vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was enorm negatief. Het leek wel of mijn lichaam het voelde dat er iets niet in orde was. Maar ze/hij/het was zo gewenst.. en nu.. nu ben ik kalm, rustig, vol vertrouwen. Ik kan niet wachten tot de 13 weken voorbij zijn en we het ons dochtertje kunnen en mogen vertellen🥰😍🤩. Zij wilde echt al heel erg lang een broertje of zusje.. 😀 op naar de komende weken/maanden! 🫶🤜🤛

3 maanden geleden

Ik heb het idee dat ik er bewuster bij stil sta en ook meer kan genieten dan bij de eerste. Alles is dan nieuw en spannend (dat laatste is het nog steeds natuurlijk). Maar dat maakt het naar mijn idee wel leuker. Plus ik heb al een mini-me die het helemaal leuk gaat vinden om een broertje of zusje te krijgen 🤩

3 maanden geleden

Ik voel me tot nu toe hetzelfde als mijn vorige zwangerschap. Toen heb ik mij drie maanden heel slecht gevoeld, spugen, hoofdpijn en erg moe. In die tijd was ik 9 kilo verloren. Ik hoop dat ik snel kan genieten! 🫶🏻

3 maanden geleden

Ik merk dat ik nog een beetje in de zelfbeschermmodus zit! Heb twee miskramen gehad in nov en Jan en nu weer 6 weekjes zwanger! Vorige zwangerschap had ik op vermoeidheid na geen last van kwaaltjes en nu veel misselijk! Dus moet eerlijk toegeven dat ik nog niet heel erg geniet! Hopelijk als we over 1,5 week een kloppend hartje hebben gezien kan ik meer gaan genieten😅

3 maanden geleden

Heel raar, ik vergeet telkens dat ik zwanger ben omdat ik m’n handen vol heb met die kleine. Ook was ik bij ons zoontje tot 14 weken echt dood ziek, kon alleen maar overgeven. Nog geen slok water binnen houden. Nu heb ik helemaal nergens last van qua kwaaltjes alleen m’n humeur 😂 maar kan nog komen, ben pas 4+4

3 maanden geleden

Ik merk dat ik erg ongeduldig ben 🤭 Wetende hoe die trappende voetjes voelen kan ik niet wachten! Vond dat zo gezellig.

3 maanden geleden

Reactie op Judith-Nl

Ik merk dat ik erg ongeduldig ben 🤭 Wetende hoe die trappende voetjes voel ...
Ja dat! Ik heb tot het einde toe zo enorm genoten van dat gevoel in mijn buik, ik weet nog dat ik zei dat ik het niet erg zou vinden als de baby pas overtijd zou komen (uiteindelijk met 39w4d bevallen). Ik heb alleen niet kunnen genieten van het eerste trimester (paar dagen voor mijn positieve test kreeg ik toen te horen dat mijn vader een ongeneeslijke vorm van kanker heeft), dus ik hoop dat met deze zwangerschap wel te kunnen!

3 maanden geleden

Ik vond het ook een stuk pittiger. Deels ook omdat ik bij de eerste in Corona periode zwanger was en meer niet dan wel gewerkt had. Corona was net in Nederland en met een verkoudheidje mocht je al niet komen werken en ik ben rond de 9 weken mega hard gevallen op mijn stuitje met skeeleren, waardoor ik niet veel kon. Ook moest ik met 28 weken al met verlof. De 2e zwangerschap kun je helaas niet gaan liggen als je daar behoefte aan hebt. Je kunt pas gaan liggen als je andere kindje ook naar bed gaat (als deze dat nog doet) ik maakte mijn 2e zwangerschap juist veel minder bewust mee omdat je aardig geleefd wordt (mijn oudste was 1,5 toen ik weer zwanger raakte) maar.. daardoor ook minder stress om kleine dingen!