19 Reacties

25 dagen geleden

Doe ik ook

25 dagen geleden

Doe ik ook

24 dagen geleden

Hoe wilde je het anders wassen dan? Lijkt me vrij logisch om het onder de kraan te doen of in een vergiet.

24 dagen geleden

Reactie op Stephke321

Hoe wilde je het anders wassen dan? Lijkt me vrij logisch om het onder de k ...
Sommige wassen het blijkbaar ook nog met azijn, of baking soda. Ik bedoel voornamelijk groentes die je rauw eet, zoals tomaat. Is afspoelen dan voldoende?

24 dagen geleden

Gewoon onder koud, stromend water en ga er meg m’n handen even goed langsheen.

24 dagen geleden

Ik zou ook echt een keer met je vk praten over eten. Je maakt je innodig ‘zorgen’. Ik denk dat zij je misschien gerust kan stellen dat je alles echt goed doet!

24 dagen geleden

Met baking soda en azijn☺️ (fruit tenminste) groente spoelen we met azijn. En tomaat en komkommer gewoon even onder de kraan en goed wassen met je handen☺️

24 dagen geleden

Reactie op GenereuzeOlijf675294

Sommige wassen het blijkbaar ook nog met azijn, of baking soda. Ik bedoel v ...
Het is echt overdreven om je groente en fruit met azijn en soda te wassen. Doe je normaal gezien toch ook niet?

24 dagen geleden

Reactie op Macy92

Gewoon onder koud, stromend water en ga er meg m’n handen even goed langshe ...
Ook als je het rauw eet? Bijvoorbeeld met tomaten?

24 dagen geleden

Zal misschien de enige zijn maar was het vaker niet dan wel. Als ik het was 2 tellen onder de kraan en eten maar. Toch echt een gezonde jongen in mn buik al bijna 18 weken Meid ik denk echt dat je je moet stoppen met je zelf helemaal gek te maken, ik zie alleen maar topics voorbij komen over voeding en andere dingen die je zorgen maken. Ga eens genieten want hier heb je echt niks aan

24 dagen geleden

Reactie op Celinevns

Zal misschien de enige zijn maar was het vaker niet dan wel. Als ik het was ...
Hier hetzelfde, vaker niet dan wel

24 dagen geleden

Reactie op Stephke321

Het is echt overdreven om je groente en fruit met azijn en soda te wassen. ...
Dat jij het niet gewend bent maakt het niet automatisch overdreven hè. Met alleen water spoel je viezigheid wel weg ja. Met azijn of baking soda erbij spoel je ook een deel van de bestrijdingsmiddelen weg. Hoe belangrijk je dat vindt moet iedereen natuurlijk zelf uitmaken. Maar het heeft wel degelijk nut.

24 dagen geleden

Reactie op GenereuzeOlijf675294

Ook als je het rauw eet? Bijvoorbeeld met tomaten?
Ja hoor.

24 dagen geleden

Ik probeer zoveel mogelijk biologisch te kopen. Als we toch eens iets niet-bio hebben was ik het extra goed en producten uit de dirty dozen was ik met baking soda. Niet alleen nu tijdens de zwangerschap maar altijd, ivm de bestrijdingsmiddelen die we niet binnen willen krijgen.

24 dagen geleden

Ga je nu serieus in de groepen februari, maart en april dezelfde vraag stellen????? Volgens mij is het al meerdere keren ook aangegeven maar je maakt jezelf echt gek met alle vragen omtrent eten… misschien moet je gewoon wat meer gaan genieten in plaats van zo gigantisch te letten op wat je eigenlijk doet… Misschien niet een heel verantwoorde reactie maar merk gewoon dat ik mij hier erg aan irriteer en blijkbaar steek jij ook niks op van wat anderen zeggen

24 dagen geleden

Ik was het vaker niet dan wel eigenlijk. En ik maak ook geen onderscheid of ik het nu rauw ga eten of nog bak..

24 dagen geleden

Hi, Laten we het vriendelijk houden. Soms kunnen woorden online harder overkomen dat je misschien bedoelde. @TS ik heb gezien dat je dit topic meerdere keren hebt geopend. Om het overzichtelijk te houden om het forum, vragen wij om een keer een topic te openen over een vraag. Ik zal om deze reden dit topic met de meeste reacties open laten en de rest sluiten. Liefs, Eliza

23 dagen geleden

Reactie op Evanna

Ik probeer zoveel mogelijk biologisch te kopen. Als we toch eens iets niet- ...
Dit doen wij ook! Bestrijdingsmiddelen zitten toch vaak ook in de vrucht daar er meerdere keren tijdens het “groeien” gespoten wordt. Bio was ik af met water niet bio wel echt wat grondiger. Maar ben het wel met de anderen eens: geniet!🌸

20 dagen geleden

Sinds dat ik zwanger probeerde te worden doe ik alle groente en fruit die ik met schil ga eten eerst een half uur ongeveer in een bak met water en wat azijn. Daarna houd ik het onder stromend water en probeer ik het ook nog te boenen met mijn handen voor zover dat mogelijk is. De kans op een besmetting met toxoplasmose of listeria is klein, maar ik durf gewoon geen risico te nemen. Ik eet ook absoluut geen rauwe groente of fruit buitenshuis. Een big Mac eet ik ook zonder sla bijvoorbeeld. Drink ook geen verse smoothies of sappen buitenshuis en ik koop geen kant en klare salades in de supermarkt. Ook geen gesneden fruit. Misschien extreem maar ik wil het risico op een besmetting minimaliseren. Ik vind wat ik doe ook niet moeilijk ofzo. Ik ben het gewend nu om op het deze manier te doen