7 Reacties

3 maanden geleden

Ik denk dat dit helemaal ligt aan hoe fysiek je werk is en hoe je zwangerschap gaat zijn. Het is vooral belangrijk om goed te luisteren naar je lichaam. Ben je na een dag werken helemaal gesloopt? Dan kun je beter minder gaan werken of nog eerder stoppen. Heb je ook te maken met bijv. agressie? Dan zou ik haast bij het tweede trimester al stoppen, of als je toch zzp bent, naar een plek zonder agressie gaan. ;-)

3 maanden geleden

Dit is mijn derde zwangerschap. En bij beide andere zwangerschappen heb ik tot week 32/33 gewerkt, fysiek lukte het me niet meer tot week 34. Maar is natuurlijk sterk afhankelijk van de afdeling en nog veel meer van het verloop van je zwangerschap en je fysieke gestel

3 maanden geleden

Ik wilde mijn vorige zwangerschap tot 34 weken blijven werken, maat hield het niet langer vol dan 32 weken. Ik ben na 12 weken weer gaan werken, 10 weken verlof + 2 weken vakantie en ik vond dat echt perfect, was toen ook echt weer toe aan even wat anders dan alleen maar mama zijn

3 maanden geleden

Ik heb bij de vorige het volgehouden tot 36 weken. Echter wel met minder zwaar werk aan bed. Ik hoop dit nu ook vol te houden. Werk als ZZP verpleegkundige voornamelijk in een afkickkliniek en het werk zelf is lichamelijk niet zwaar.

3 maanden geleden

Reactie op mmmmmmandyy

Ik heb bij de vorige het volgehouden tot 36 weken. Echter wel met minder zw ...
Ik ben dit jaar begonnen als zzp verpleegkundige. Heb echter alleen voornamelijk ViG diensted in de vvt. En sta altijd aan bed. Gelukkig nooit echt agressie mee gemaakt op de afdelingen tot nu toe. Maar fijn om te weten dat je tot zo ver door kan gaan. Ik dacht eerst rond de 24weken ofzo😅

3 maanden geleden

Ik werkte tijdens mijn vorige zwangerschap 32 uur en heb vanaf 28 weken halve dagen gewerkt (aangepast werk) en ben met 34 weken met verlof gegaan. Wel heb ik na deze zwangerschap nog ruim 1.5 jaar last gehad van bekken en rugklachten omdat ik eigenlijk te lang door ben gegaan. Mocht ik bij deze zwangerschap hier weer last van krijgen, zou ik me eerder volledig ziek melden en veel meer rust nemen. Het is zo belangrijk naar je lichaam te luisteren!

3 maanden geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap doorgewerkt tot 33 weken 28 uur in de week als zzp ook. Ik wilde doorgaan tot 36 weken maar kreeg continu harde buiken. Ben echt per direct gestopt was er klaar mee