375 Reacties
9 dagen geleden
Reactie op Floral
Ik merk dat ik best onzeker word van de vele berichten dat vrouwen nog zo w ...
Don鈥檛 worry! Heb het hier al vaker gepost maar is heel normaal hoor. Check anders even hier: https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/gewichtstoename-tijdens-zwangerschap/
Bij een gezond bmi is tussen de 12 en 16 kg heel normaal.
Tijdens mijn vorige zwangerschap 15 kilo aangekomen (kwam van 64 kg) en ging er allemaal mega snel weer af. Nu zit ik weer een beetje op dezelfde lijn. 23 weken en +7kg.
Ik denk dat het voor veel ook makkelijker is om te posten als je weinig bent aangekomen, en je meer een drempel voelt om iets te posten als je dan afwijkt daarvan.
Alles is goed, zolang je gewoon voedzaam eet en probeert te bewegen. Je lichaam doet de rest en slaat indd extra op waar nodig 馃グ
Hoop je hiermee, en eventueel anderen, wat gerust te hebben gesteld.
9 dagen geleden
Ik ben slank van mezelf en mijn verloskundige zei juist dat het goed is om wat extra vet op te slaan, want dat ga je hard nodig hebben als je borstvoeding geeft. Geldt misschien niet als je al een te hoog BMI hebt, maar ik vond het wel geruststellend om te horen.
9 dagen geleden
Misschien helpt het ook als we behalve hoeveel kilos aangekomen bij hoeveel weken ook ons startgewicht en onze lengte vermelden. Dat geeft een completer beeld
9 dagen geleden
Startgewicht: 72 kg
Lengte: 170 cm
Aantal weken zwanger: 21
Aangekomen kilos: 9 kg
9 dagen geleden
Startgewicht: 75,5 kg
Lengte 1,72 cm
Aantal weken zwanger: 24.1 weken
Aangekomen kilo's: 4,6 kg
9 dagen geleden
Startgewicht: 85