374 Reacties
茅茅n maand geleden
Reactie op Merel8989
Hoe kan het dat iedereen niet aankomt na pakweg 4 maanden , bij mij na 4.5 ...
Volgens mij is je verloop hartstikke normaal als ik het artikel van 24baby lees over gewi chtstoename per periode. En uiteindelijk is 10-15kilo totaal er bij normaal is mij gezegd
茅茅n maand geleden
Reactie op Merel8989
Ik met 16 weken ook +6. Zat ook op gewoon normaal gezond gewicht. Verbaas me ook over dat afvallen vier maanden lang, maar elk lichaam en proces is weer anders, dat blijkt wel weer! Misschien hebben wij een kalmer tweede trimister 馃槀
茅茅n maand geleden
Reactie op Leeiinaa
Gelukkig ben ik niet de enige! Veel meer aangekomen dan bij de eerste 2. 馃榾 ...
Hier ook !
茅茅n maand geleden
Reactie op Merel8989
Jaaa ik kan me dat ook niet voorstellen. Ik ben in t eerste trimester al 4-5 kg aangekomen. Nu 7 kg in totaal en ben 18 weken. Sinds een week eet ik gewoon wat minder, maar nog steeds wel genoeg. Mijn gewicht is volgens de weegschaal wel stabiel sinds een week. Had in het eerste trimester ook geen misselijkheid of verminderde eetlust, maar eerder toegenomen eetlust. Wilde ook alle voedingstoffen binnenkrijgen dus at gewoon heel goed.
茅茅n maand geleden
Reactie op Merel8989
Volgens mij is dit helemaal normaal hoor!! Zegt je verloskundige er iets over? Het zal ook een beetje aan je bouw liggen en hoe snel alles groeit, ook vocht vasthouden kan meespelen.
De ideale gewichtstoename is 11-16 kg uitgaande van gezond startgewicht. Oftewel; het is ook echt gezond om aan te komen in je zwangerschap.
Ik heb door extreme misselijkheid helaas eerst 4.5 kg verloren, nu zit dat er bij 18 weken gelukkig weer aan met bijna +1kg er bij waar ik heel blij mee ben.
Ik zelf kwam bij mijn eerste zwangerschap eigenlijk pas de tweede helft de kilo鈥檚 aan en zie het om me heen ook erg wisselen.
茅茅n maand geleden
Reactie op Merel8989
Ik denk dat dit forum een beetje een vertekend beeld geeft.. Het is net zo normaal om w茅l aan te komen als niet, maar misschien is veel gewichtstoename minder fijn om te reageren omdat er toch een soort schaamte bij komt kijken? (Misschien juist wel extra het lezen van al deze reacties)
茅茅n maand geleden
In het begin ging het niet zo hard maar ben nu 18 weken en 6 kilo aangekomen 馃 Mijn buikomvang is vergeleken met twee weken geleden ook ineens met 6 cm toegenomen dus dat gaat lekker haha.
茅茅n maand geleden
Reactie op BabyVosje25
In het begin ging het niet zo hard maar ben nu 18 weken en 6 kilo aangekome ...
Ik lees nu dat er ook veel vrouwen zijn afgevallen of (nog) niet zoveel zijn aangekomen en dat dat voor de vrouwen die al wel "veel" zijn aangekomen soms wat lastig/vervelend is.
Ik ben zwanger van mijn eerste dus verder echt geen ervaring. Maar ik had gisteren weer een controle bij de verloskundige en die vond het een mooie toename. De laatste keer, 4 weken geleden, was ik nog maar 2 kilo aangekomen dus het verschil met nu was 4 kilo. Ik schrok daar wel even van want ik vind dat je dat nog niet zo heel erg ziet, maar de verloskundige vond het dus helemaal niet te veel. Ik denk dat dit echt iets heel persoonlijks is. Net als hoe snel het er daarna weer af is. Mijn schoonzusje paste na 2 weken weer in haar spijkerbroek (ik weet niet hoeveel zij aangekomen was) zonder daar iets voor te hoeven doen, maar ik weet dat dat echt uitzondering is. Ik probeer het allemaal maar los te laten. Ik was hiervoor altijd iemand die calorie毛n telde en doordeweeks echt weinig at. Nu let ik er niet meer op en zal ik soms wat te veel eten maar vaak genoeg ook niet, je lijf heeft het ook gewoon nodig. Ik sport daarnaast nog vier keer in de week en dat wil ik zo lang mogelijk proberen vol te houden. Na de bevalling zie ik dan wel weer verder. Ik weet in ieder geval dat ik de discipline heb om streng te zijn qua eten dus uiteindelijk komt het vast allemaal wel goed 馃槉
茅茅n maand geleden
Ik zal ook even een ander geluid laten horen dan afvallen of maar 1 of 2 kg aankomen.. alles is oke volgens mij, zolang de baby goed groeit en je iig niet bewust bezig bent met afvallen. Je hebt juist alle voedingsstoffen hard nodig.
Ik begon op 65 kg en weeg nu 70kg met 17 weken.
Bij mijn eerste zwangerschap in totaal 15 kg aangekomen. En na dik twee weken na de bevalling was er alweer 10 kg af. Ook die laatste 5 kg gingen er gewoon af, geen dieet of iets gevold.
Don鈥檛 worry! Het hoort er allemaal bij 馃槃
茅茅n maand geleden
Reactie op Merel8989
Ik heb in april een miskraam gehad, kwam hierachter bij de termijnecho. Sinds deze periode zat ik op +5/6 vanaf mijn startgewicht voor de zwangerschap. Dit gewicht is er ook niet meer afgegaan en nu tijdens deze zwangerschap merk ik dat ik minder bijkom dan toen. Grote kans dat dit komt omdat ik al wat reserve heb opgebouwd ;)
茅茅n maand geleden
In mijn eerste zwangerschap was ik veel ste veel aangekomen. Begingewicht was toen 76 en eindigde boven de 100 kilo( wel zwangerschaps diabetes en vroeggeboorte). Nu ben ik zwanger van de 2e en ben 500 gram lichter dan mijn startgewicht. Het verschilt dus echt per persoon en per zwangerschap denk ik dan
茅茅n maand geleden
Reactie op Valeryfirstbaby
In mijn eerste zwangerschap was ik veel ste veel aangekomen. Begingewicht w ...
Ohja ben nu bijna 19 weken zwanger
茅茅n maand geleden
18 weken zwanger en nog op hetzelfde gewicht! Nog altijd 69 kilo.