17 Reacties

2 maanden geleden

Het kan je termijnecho zijn. Ik ben vandaag 9 weken, had de eerste echo met 6w5 dagen. Heb de termijnecho met 10w5.

2 maanden geleden

Gefeliciteerd 🥳 Met 10 weken is de termijnecho dan gaan ze de uitgerekende datum bepalen.

2 maanden geleden

Dit verschilt per praktijk. Mijn eerste echo werd aangeboden met 7 weken en daarna met 10 weken (termijn echo), maar wegens bloedingen en onzekerheid heb ik tussendoor nog echos gehad (6+4, 7+5, 8+5 en termijnecho met 10+4) echter omdat ze de meting niet goed konden doen krijg ik de termijn echo volgende week opnieuw op 11+4. Dus is verschilt per praktijk, maar ook wat je zelf wilt.

2 maanden geleden

Ik mocht vanwege een miskraam eerder dit jaar ook vaker komen, namelijk bij 5.6, 7,4 en nu mag ik morgen voor de termijnecho bij 10.4. Na de 10 weken krijg je een termijnecho. Dan kijken ze naar de exacte uitgerekende datum. Daarna krijg je (als je dat wilt) ook weer een echo bij 13 weken.

2 maanden geleden

Ik had eerste echo met 6,5 tweede al met 9.2 leek mij wat vroeg maar omdat we ook nog de 13 weken echo gaan doen zo gelaten

2 maanden geleden

8+2 zal een vitaliteit echo zijn, zit het op de goede plek, is er een kloppend hartje. (Deze hoeft niet) 10+ termijnecho, wanneer ben je precies uitgerekend. 13 weken echo eerste screening of alles goed zit.

2 maanden geleden

Reactie op Sunfield

8+2 zal een vitaliteit echo zijn, zit het op de goede plek, is er een klopp ...
Vroeger kreeg je veel minder echos, ik had bij mn eerste en nu weer het zelfde al jou

2 maanden geleden

Reactie op Sunfield

Vroeger kreeg je veel minder echos, ik had bij mn eerste en nu weer het zel ...
Vandaar de vraag van mijn moeder 🤭

2 maanden geleden

Reactie op Diella_

Het kan je termijnecho zijn. Ik ben vandaag 9 weken, had de eerste echo met ...
Dat lijkt er dan inderdaad op. Dankjewel

2 maanden geleden

Reactie op Vn_d

Gefeliciteerd 🥳 Met 10 weken is de termijnecho dan gaan ze de uitgerekende ...
Dankjewel 🙏🏻

2 maanden geleden

Reactie op Soontobemama

Dit verschilt per praktijk. Mijn eerste echo werd aangeboden met 7 weken en ...
Bedankt voor je reactie. En heel veel succes straks bij de echo, spannend

2 maanden geleden

Reactie op Shannen653

Ik mocht vanwege een miskraam eerder dit jaar ook vaker komen, namelijk bij ...
Duidelijk, het is ook allemaal erg nieuw voor mij.. bedankt voor je uitleg. En succes straks bij de echo

2 maanden geleden

Vaak heb je rond de 8 weken een vitaliteitsecho. Dit is puur om te kijken óf er een vruchtje zit en of het op de juiste plaats zit. Tussen de 10 en de 12 weken krijg je de termijnecho. Dit is om je definitieve uitgerekende datum te bepalen.

2 maanden geleden

Ik heb met 8 10 en 12 weken een echo staan. Morgen de 10 week, de praktijk waar ik heen ga doet wat meer echos dan de standaard richtlijn, vind ik niet erg😁 en de 13 week heb ik bij 14 weken kon niet eerder

2 maanden geleden

Ik liep via het ziekenhuis vanwege dat ik daar de IUI had gehad, mijn eerste echo was met 6 weken 4 dagen. Dat was eigenlijk te vroeg volgens de gynaecoloog, alleen de assistente had de afspraak gepland en ik was er alleen maar blij mee. Aangezien ik zwanger ben van een tweeling loop ik via het ziekenhuis, aankomende dinsdag de volgende echo met 9 weken 1 dag en 26 augustus de termijn echo. Dan ben ik 11 weken. Ik denk dat het verschilt waar je loopt en zelfs elke verloskundige praktijk/ziekenhuis hebben hun eigen afspraken omtrent een echo. Ik weet dat je altijd een pretecho mag doen, alleen dat wordt niet vergoed.

2 maanden geleden

Ik had de eerste met 6+4 ivm vorige zwangerschap wat een miskraam werd. Daarna voor m’n eigen geruststelling nog een met 8+3, dat zou gebruikelijk de eerste zijn. De volgende is met 10+5 en dat is de termijnecho. Daarna de 13 weken echo, eigen ingeplande geslachtsecho ergens daarna en dan de 20 weken echo. Daarna weet ik het (nog) niet.

2 maanden geleden

Ik heb met 6 weken (ivm met vorige miskraam, 8 weken, 10 weken, 13 weken, 16 weken en dan 20 weken.