8 Reacties

3 maanden geleden

Je telt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie

3 maanden geleden

Reactie op Celinevns

Je telt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie
Ja dat begrijp ik, dat was zaterdag 2 juni. Dan zou je zeggen dat ik nu in m’n 5e week zit maar volgens de app 4?

3 maanden geleden

Je telt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. En dan hangt het er ook nog vanaf hoe je cylcus is. Maar gerekend met een gemiddelde cyclus van 28 dagen zit je nu volgens mij op 4 weken + 2 dagen

3 maanden geleden

Reactie op Jobke

Je telt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. En dan hangt het er ...
Dankje! Maar zie ik dat dan als 4e week of week 5 in feite?

3 maanden geleden

Reactie op mvmiesje

Ja dat begrijp ik, dat was zaterdag 2 juni. Dan zou je zeggen dat ik nu in ...
4 weken klopt, als ik tel voor je kom ik uit op 4 weken + 1 dag

3 maanden geleden

Ik snap je verwarring. Ik heb dit zelf ook. Volgens mij ben je nu dus 4 weken en 2 dagen zwanger en sommige apps zeggen dat je dus IN week 5 zit. (Namelijk de 2e dag van de 5e week.) Maar dat wordt soms ook geschreven als w5d2 volgens mij...

3 maanden geleden

Lastig hea. Als je 4+3 bent dat ben je dus 4 weken en een paar dagen maar zit je in de 5e week. (Want dag 0-6 is de eerste week, dag 7-13 is de tweede week, etc)

3 maanden geleden

Reactie op Kiwinasje

Lastig hea. Als je 4+3 bent dat ben je dus 4 weken en een paar dagen maar ...
Het is een beetje zoals je eerste levensjaar. Dit is vanaf dag 0 tot je eerste verjaardag. Ben je 1 jaar dan zit je in je tweede levensjaar… Bij de verloskundige en gynaecoloog werken ze eigenlijk alleen maar met 4 weken en 3 dagen (4+3) bijvoorbeeld. Ik heb ze de andere manier nog nooit zien gebruiken.