8 Reacties
één maand geleden
Hier zijn de hond en ons zoontje super jaloers op elkaar🙈wij hebben een golden retriever, dus dat aandacht vragen zit ook wel in het ras.
Gaat verder wel goed hoor, alleen zodra wij ons zoontje aandacht geven staat de hond met z’n neus vooraan. Andersom dus hetzelfde, krijgt de hond aandacht, komt ons zoontje ook kijken.
Wel echt NOOIT de hond en het kindje alleen laten in dezelfde ruimte. Hoe zeer ik mijn hond ook vertrouw, dit doen wij nooit.
Qua tips, je hond rustig aan de baby laten ruiken zodra de baby er is! Je kan ook van te voren misschien al eens de hond aan de kinderwagen etc laten ruiken. Misschien zelfs de hond langs de kinderwagen laten lopen zonder kindje erin.
één maand geleden
Toen ik baby was hadden mijn ouders ook een duitse herder. Hij bleef altijd naast mij en liet alleen mensen die hij elke dag zag vertrouwde in de buurt komen. Dat hield in: ouders, oppas en nog iemand die altijd bij ons kwam eten.
één maand geleden
Er zijn al goeie tips genoemd. Ik zou toevoegen: mocht je niet thuis bevallen, kom dan eerst even binnen zonder baby. Even aandacht voor de hond, laten snuffelen dan de baby erbij.
Verder hangt het echt van de hond af hoe de relatie met het kind wordt. Wij hebben 2 honden en de ene maakte van de baby gelijk haar adoptiepup. De andere is altijd weer blij als onze zoon thuiskomt uit de opvang ofzo maar wil verder door hem met rust gelaten worden. Allebij prima.
één maand geleden
Wij hebben ook een hond, uit het buitenland met wat gedragsproblemen. Vooral naar mannen toe, maar sowieso bij "vreemden" over de vloer. Voor ons superlief en voor de kinderen ook, maar ik weet nog hoe spannend ik het vond met de eerste baby. Het ging zo goed!
Ik had online een filmpje gezien waarin de baby op de buik op de onderarm van papa of mama werd gelegd, gezichtje richting de elleboog. Dus kontje en voetjes bij je handpalm. Op deze manier lieten ze de hond de eerste keer snuffelen aan de baby ipv met de neus in de maxicosi, wat een risico kan zijn. Vond ik een slimme zet en bij ons werkte dat goed!