60 Reacties

3 maanden geleden

Was een bizar verhaal… sorry maar ik denk niet dat je antwoorden hier gaat vinden zoek alsjeblieft contact met veilig thuis o.i.d… Er zitten hier heel veel mama’s die een lang traject gehad hebben om een kindje te kunnen krijgen en ik denk dat zo een topic over abortus erg kwetsend kan zijn. Als je kiest voor je kindje moet je bij je vriend weg, je kindje MOET opgroeien in een veilige situatie…

3 maanden geleden

Edit: Ik wil het kindje niet alleen opvoeden, ik heb geen financiën en geen vangnet om me heen.

3 maanden geleden

Reactie op mommy2be1997

Was een bizar verhaal… sorry maar ik denk niet dat je antwoorden hier gaat ...
Dat begrijp ik en omdat ik hem niet kan verlaten vraag ik hier om advies. Veilig thuis, FIOM enz heb ik al adviesgesprekken mee gevoerd. Ik ben direct achter alles aangegaan. Ik snap dat dit kwetsend kan zijn, maar ook ik ben een zwangere vrouw en ook ik heb het recht op advies vragen van mensen die me misschien een zetje in het maken van de juiste keuze kunnen geven

3 maanden geleden

Misschien inderdaad de beste keuze om het weg te laten halen.Je zit in een onveilige situatie om een baby in deze relatie groot te brengen,en als ik zo hoor zal her uiteindelijk door jeugdzorg weggehaald worden ben ik bang.Dat moet je niet willen, hoe moeilijk het ook is.Ik denk in jou geval de beste keuze die je kan maken ,hoe moeilijk het ook is.Toch ben ik van mening dat je toch hulp moet zoeken voor jezelf,het zal toch niet de bedoeling wezen dat jij je zo slecht laat behandelen door deze man,je verdien echt beter dan deze situatie..Sterkte ermee met deze moeilijke keuze.

3 maanden geleden

Waarom zou je je kindje dezelfde shit gunnen die jij mee maakt? Dat jij niet weg wil, oke, dat is jou keuze. Maar je kan niet je kind hierin meenemen als je nu al weet dat het een onveilige en gevaarlijke situatie is. Misschien laat ik me meeslepen door emoties, maar ik wordt gewoon boos bij de gedachte dat je erover na denkt om je kind dit aan te doen. Wat voor toekomst krijgt de baby? En dan, is het onveilig. Komt jeugdzorg, wordt het uit huis geplaatst, die kans is reeel als ik bovenstaande lees. Ik kan de beslissing niet voor je maken maar mij lijkt het onverstandig

3 maanden geleden

Reactie op Chr1993

Misschien inderdaad de beste keuze om het weg te laten halen.Je zit in een ...
Dankjewel💚 Ik heb hulp en de politie is ook betrokken, helaas is het enige advies wat ik krijg dat ik moet weggaan, wat elk persoon met gezond verstand zou zeggen. Ik ben het met je eens dat een kindje in een onveilige situatie laten opgroeien absoluut niet kan. Bedankt voor je eerlijke reactie ❤️

3 maanden geleden

Reactie op mmmmmmandyy

Waarom zou je je kindje dezelfde shit gunnen die jij mee maakt? Dat jij nie ...
Mee eens, ik zoek alleen een beetje naar bevestiging denk ik. Dat ik mezelf dit aan laat doen is een ding maar om dit doelbewust een kind aan te doen dat kan gewoon niet.

3 maanden geleden

Mee eens, ik zoek alleen een beetje naar bevestiging denk ik. Dat ik mezel ...
Waarom zou je ook jezelf die aan willen blijven doen… bang om alleen te zijn?? Ga bij hem weg en zoek goede psychische hulp! Wees lief voor jezelf ❤️❤️

3 maanden geleden

Mee eens, ik zoek alleen een beetje naar bevestiging denk ik. Dat ik mezel ...
Ik denk dat je eerst zelf met de situatie aan de slag moet en moet gaan kijken waarom je dit met jezelf laat gebeuren. Want dit is nooit oke! Denk aan jezelf! Je kunt zoveel bereiken in het leven!

3 maanden geleden

Reactie op mommy2be1997

Waarom zou je ook jezelf die aan willen blijven doen… bang om alleen te zij ...
Jaa inderdaad bang om alleen en suïcidaal te zijn, de grond zakt letterlijk onder mijn voeten vandaan elke keer dat hij weggaat en elke keer ga ik als een of andere stalker achter hem aan zodat hij terug komt, terwijl ik niet eens iets verkeerd had gedaan…. Anyways genoeg ellende over mij ik probeer echt in het belang van de toekomst van een eventuele baby te kijken… ik hoop dat je dat gelooft. Ps Ik wil de Titel graag aanpassen en een triggerwarning aangeven, alleen kan ik niet vinden hoe dat werkt, het is namelijk niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen…..

3 maanden geleden

Reactie op mmmmmmandyy

Ik denk dat je eerst zelf met de situatie aan de slag moet en moet gaan kij ...
🩷

3 maanden geleden

Reactie op mommy2be1997

Was een bizar verhaal… sorry maar ik denk niet dat je antwoorden hier gaat ...
Abortus moet altijd bespreekbaar zijn, ongeacht het traject van anderen. Het is niet fijn naar de TS toe, het lijkt me dat ze al meer dan genoeg aan haar hoofd heeft dan haar te guilttrippen over het feit dat ze abortus overweegt. Aan de TS: niemand kan deze keuze voor je maken. Los van je kindje, heb ook jij het recht op een veilige en warme omgeving. Dat je liever dood wil dan weg te gaan bij deze man is heel erg. Ik hoop dat je de nodige handvaten aangereikt krijgt om weg te kunnen stappen en terug vooruit te kunnen gaan. Ik kan je geen concrete tips geven want ik ben van België en ik ken de systemen van Nederland niet. Ik hoop dat je familie en vrienden hebt om op terug te vallen. Zoek professionele hulp. Iemand die je slaat en kleineert zal daar NOOIT mee stoppen.

3 maanden geleden

Reactie op Oostende

Abortus moet altijd bespreekbaar zijn, ongeacht het traject van anderen. He ...
Bedankt voor je lieve reactie en de empathie ❤️

3 maanden geleden

Jaa inderdaad bang om alleen en suïcidaal te zijn, de grond zakt letterlijk ...
Nee snap ik hoor, ik denk dat ik ook gewoon een beetje schrok van je verhaal! Heb je misschien familie waar je terecht kan als je bij hem weg gaat die je op kunnen vangen zodat je niet alleen bent? Wat een lastige situatie!

3 maanden geleden

Pak alsjeblieft morgenochtend de telefoon en bel de instanties / hulpverleners met wie je bekend en vertrouwd bent en deel je verhaal zoals je ook hier hebt gedaan.

3 maanden geleden

Ik lees dat je zowel een baby wilt maar ook bij je huidige partner wilt blijven. Ook zie ik dat je precies weet wat er nodig is om een veiligere basis voor jullie baby te creëren. Echter denk ik dat je heel erg in een tweestrijd leeft en weet je zelf heel goed dat voor beide kiezen geen gezonde basis is voor jullie alle drie. Ik ben zelf geen voorstander van abortus ook omdat ik als (in mijn geval) vader heel erg uitkijk naar het voorrecht om ouder te mogen worden. Mijn advies is om verschillende plannen te maken en de plus en minnetjes tegenover elkaar te zetten. Denk in oplossingen en mogelijkheden voor jou, je vriend en daarmee dus ook jullie aankomende kindje. Als jullie hard werken aan jezelf krijgt niet alleen jullie kind een gezonde basis maar jullie zelf ook! En dat verdienen jullie allemaal. Ik hoop dat je hier iets mee kan en wens je heel veel kracht en liefde toe in deze moeilijke situatie. Groetjes.

3 maanden geleden

Allereerst: wat zit jij in een ontzettend nare situatie! Met je vriend maar ook met jezelf. Heel eerlijk snap ik je keuze voor abortus en denk ik dat het de beste keuze zal zijn. Als het kindje in deze situatie geboren zou worden heeft het al 2-0 achterstand. Ik hoop oprecht dat je ook voor jezelf goede keuzes mag maken. 😊 Heel veel sterkte!

3 maanden geleden

Edit: Ik wil het kindje niet alleen opvoeden, ik heb geen financiën en gee ...
Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik werk in een moeder kind huis , dit zou een optie voor je kunnen zijn zonder vriend. Ik weet dat er wachtlijsten zijn , maar laat je aub helpen door de gemeente o.i.d.

3 maanden geleden

Adhd en.ptss , is niet een reden dat je een slechte moeder wordt of bent dat is 1 ding spreek uit ervaring . Relatie dit is een eigen keuze en je bent verslaafd aan je vriend zo moet je het zien , en een verslaving los je alleen op als je daar zelf iets mee wilt , ik of iemand kan keuze niet voor je maken maar ga voor eigen geluk want er zijn 200000 mannen die het beter met je voor hebben dan hij en als hij zelf al zegt ik ben bang dat ..is dit wel ee. Red flag om weg te gaan als is het niet voor je eigen kindje is het wel voor je eigen ...

3 maanden geleden

Ik vind het heel erg voor je dat je in deze situatie verkeerd , maar blijven is geen optie als je een kindje wilt opvoeden. Verder zit je vast in de cirkel van geweld , hier moet je hulp voor zoeken en ik zou dus uitwijken naar een blijf van mn lijf huis of moeder kind huis waar je beschermd kunt wonen. Vanaf hier kun je werken aan je trauma's , en je psychische problemen. Vraag blijft is dat handig met een kindje. Maar dat is geheel jouw eigen keuze. Elke keuze is jouw eigen keuze , alleen een baby op laten groeien in zo een onveilige ongeving zal ik niet doen , dan kun je donderop zeggen dat je kindje niet meer bij je mag blijven en in het systeem terecht komt. Dat wil je niet , omdat dat meestal niet veel beter is. Niet te overhaast beslissen , maar wel de juiste beslissingen nemen.