60 Reacties

3 maanden geleden

Hier ADHD en PTSS. Zelf ook in een gewelddadige relatie gezeten. Wel de keus gemaakt om weg te gaan. Hoe eng het ook is uiteindelijk is het de beste keus die je kan maken om toch weg te gaan. Zo iemand houd niet van je en ook jij bent liefde waard. Ondertussen heb ik een nieuwe partner en daar een dochter mee en de 2e is op komst. Zelf zou ik nooit kiezen voor een abortus. Maar als jij ervoor kiest om bij hem te blijven dan zou ik het kindje weg laten halen want een kind verdiend het niet om in een onveilige situatie op te groeien.

3 maanden geleden

Jeetje meid wat een verhaal. Ik vind het juist heel goed van je dat je even al je gevoel eruit gooit. Zoals je zelf inderdaad aangeeft, ook jij hebt recht op advies vragen. Mijn eerste advies zou inderdaad zijn, weggaan. Maar zoals je zelf aangeeft ben je hier mentaal nog niet, dat maakt de situatie voor jou heel erg moeilijk. Ik wil je geen advies geven in, of het kindje houden, of abortus. Als ik jouw verhaal lees, denk ik dat je diep vanbinnen de keuze eigenlijk al gemaakt hebt, maar toch iets van bevestiging zoekt. Wat heel begrijpelijk is. Lieve vrouw, doe wat goed voelt. 😘

3 maanden geleden

Reactie op mommy2be1997

Was een bizar verhaal… sorry maar ik denk niet dat je antwoorden hier gaat ...
Dit forum is ook hiervoor dus mag ze dit hier ook kwijt. Als kind van 2 ouders met psychische problematiek en agressie, denk ik idd dat je een juiste keuze maakt om voor abortus te kiezen. Hoe moeilijk het ook is, je kiest dan voor je kind. En eigenlijk ben je dan juist een goede moeder. Maar luister naar je hoofd/hart zou ik zeggen.

3 maanden geleden

Dames , Ondanks dat jullie dit een heftig verhaal vinden en voor sommige een trigger . 24baby is er voor iedereen ! Voor elk verhaal is hier plaats en gehoor . Is dit een trigger voor je ? Dan raad ik je aan om een ander topic te lezen en hier niet meer reageren . Helaas is niet alles rozengeur en manenschijn . Liefs, Jaleesa|Moderator

3 maanden geleden

Reactie op mommy2be1997

Nee snap ik hoor, ik denk dat ik ook gewoon een beetje schrok van je verhaa ...
Hey, Is niet erg, ik begrijp je emotie💚 Ik heb gelukkig 2 hele lieve ouders die dit ook niet voor haar dochter wensen, maar wel achter me staan, welke keuze ik ook maak💚 bedankt voor de steun

3 maanden geleden

Reactie op FenM2425

Ik lees dat je zowel een baby wilt maar ook bij je huidige partner wilt bli ...
Bedankt voor je reactie en steun! Ik ga dit alles goed laten bezinken… Ik wens je een hele mooie tijd toe als aankomende papa💚

3 maanden geleden

@topicstarter heel veel sterkte en kracht wens ik je toe 🤎

3 maanden geleden

Reactie op Jaleesa - Moderator

@topicstarter heel veel sterkte en kracht wens ik je toe 🤎
Heel erg bedankt dat ik hier mijn verhaal mag delen💚 en bedankt voor je medeleven xxx

3 maanden geleden

Reactie op susyq24

Allereerst: wat zit jij in een ontzettend nare situatie! Met je vriend maar ...
Ik denk het ook… En ik probeer JUIST een goede moeder te zijn door zo een beslissing te nemen ook al vind ik dat heel moeilijk. Ik heb liever dat ik verdriet heb, dan dat mijn kindje later verdriet krijgt door de keuzes die ik voor hem/haar heb gemaakt.

3 maanden geleden

Reactie op Daphnee3

Jeetje meid wat een verhaal. Ik vind het juist heel goed van je dat je even ...
Lieve Daphne, Bedankt voor je steun, ik heb hier echt iets aan🥰

3 maanden geleden

Reactie op Sunfield

Dit forum is ook hiervoor dus mag ze dit hier ook kwijt. Als kind van 2 o ...
Wat een wijze zin op het laatst. Dat zijn precies de woorden die ik niet kon vinden. Ik probeer met deze keuze juist een goede moeder te zijn en een keuze in het belang van het nu nog ongeboren kind te maken💚

3 maanden geleden

Bedankt voor je reactie en steun! Ik ga dit alles goed laten bezinken… Ik w ...
Wees trots op jezelf, het feit dat je zo bezig bent met wat goed is voor jullie kindje maakt je per definitie al een goede moeder :)

3 maanden geleden

Hier nog een kind van 2 ouders met psychische problematiek en agressie. Ik sluit me erbij aan dat abortus de juiste keuze is. Opgroeien in zo'n situatie maakt heel erg veel kapot in een kind. Als het kindje de eerste jaren al overleefd bij zo'n vader als hoe jij je partner omschrijft (hoge kans op shaken baby syndroom) en jezelf als moederfiguur (hoge kans op postnatale depressie) dan volgt daarna bij het kind zelf een hoge kans op depressie en suïcide. Je hebt er zo te lezen al zeer diep over nagedacht en weet al wat de meest waarschijnlijke uitkomst zou zijn. Ik vind heel knap van je, want er zijn te veel mensen op deze wereld die dit soort zaken al niet aan zichzelf durven toegeven, laat staan uitspreken naar anderen en luisteren naar het advies. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je de kracht gaat vinden om uiteindelijk ook een beter leven voor jezelf te kiezen.

3 maanden geleden

Reactie op reikoryuu

Hier nog een kind van 2 ouders met psychische problematiek en agressie. Ik ...
Hey…. Wat erg voor je dat je dat mee hebt moeten maken…. Ik weet dat er veel taboe op het onderwerp ligt maar ik probeer echt een goede keuze te maken en ik denk dat dat inderdaad het afbreken van de zwangerschap is. Heel lief, en wijs advies. Bedankt

3 maanden geleden

Reactie op FenM2425

Wees trots op jezelf, het feit dat je zo bezig bent met wat goed is voor ju ...
💚

3 maanden geleden

Pfoee wat een moeilijke keus, zeker als je denkt onvruchtbaar te zijn! Ik begrijp hieruit dat je wel een kindje zou willen. Ik vind het persoonlijk niet eerlijk naar het kindje toe als je bij je partner zou blijven en het te wereld zou laten komen. Zeker omdat je dan een grote kans hebt dat dit onschuldige kindje ook de gevolgen van huiselijk geweld gaat ondervinden omdat jij je partner niet kan verlaten. Het kindje houden en hier 100% voor gaan en dus bij je partner weggaan lijkt me toch ook heel moeilijk. Je wordt nog steeds altijd aan hem herinnert, hij is toch de vader van je kindje, ondanks dat je hem misschien geen ontzag en erkenning geeft. Ik kan je helaas niet helpen in je keus, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen met deze moeilijke keuze!!

3 maanden geleden

Is een crisisopname een optie? Al is het alleen maar om even tot rust te komen uit deze relatie. Je hoeft nog niks te beslissen nu. Mijn eerste advies zou toch echt zijn: ga bij hem weg. Het komt goed, hoe dan ook. Maar ik begrijp ook dat je dat voor je gevoel niet kunt. Dan is mijn tweede advies: laat een kindje niet in deze situatie geboren worden. Dat lijkt me echt afschuwelijk. Ik gun je echt de rust om wat zaken op een rijtje te zetten en dingen te overwegen. Hopelijk kun je HEEL snel terecht in een veilige omgeving.

3 maanden geleden

Reactie op BijnaMama85

Is een crisisopname een optie? Al is het alleen maar om even tot rust te ko ...
Ik wilde dit zelf ook. Ik heb er om gesmeekt in de ambulance, bij de politie en bij de ggz. Helaas kom ik hier niet voor in aanmerking…😢

3 maanden geleden

Probeer ook mentale hulp te krijgen voor alles wat je nu alleen door maakt. De eerste duizend dagen - dat begint al in de buik - van een baby zijn essentieel voor de rest van ons /babys leven. Dat gezegd hebbende heb je zelf ook in de spiegel te kijken voor de rest van je leven, wat met allebei de keuzes heel heftig. Ik gun je dat je daar psychische en mentale hulp bij krijgt eventueel ook van een verloskundige - je hoeft er niet alleen voor te staan. Sterkte

3 maanden geleden

Ik wilde dit zelf ook. Ik heb er om gesmeekt in de ambulance, bij de politi ...
Ook niet als je suïcidaal bent? Ik dacht dat dan alle toeters en bellen uit de kast werden getrokken :(