59 Reacties
7 maanden geleden
Ik werk tot september 24u 1 dag ouderschapsverlof. Onregelmatig en weekenden.
Vanaf september werk in 29,5 en ga ik de verpleegkundige opleiding doen. Heb wel zin in wat voor mezelf te doen en mn kennis verder te vergroten. Het lekkere vind ik van onregelmatig werken dat de kinderen weinig opvang nodig hebben
7 maanden geleden
Oh wat is dit herkenbaar, ik moet in augustus weer starten bij mijn huidige baan… maar wil echt iets anders.
Nu ben ik ook het vacature gat in gedoken. Ik wil graag 3 dagen werken en ook deels thuiswerken maar wat het uiteindelijk gaat worden durf ik nog niet te zeggen 🤷🏼♀️
7 maanden geleden
Ik wil sws het eerste jaar thuis zijn voor ons kleintje. Daarna ga ik ook weer kijken 😊
7 maanden geleden
Reactie op Emma2711
Oh wat is dit herkenbaar, ik moet in augustus weer starten bij mijn huidige ...
Het is zo’n donker gat haha, moet ook zeggen ik vind van alles leuk om te doen, dus maak het ook niet echt makkelijk voor mijzelf. Maar in de marketing branche is er zoooo veel concurrentie, gewoon niet leuk meer 🥺
7 maanden geleden
Reactie op Sunfield
Ik werk tot september 24u 1 dag ouderschapsverlof. Onregelmatig en weekende ...
Ja daar heb je een punt! Alleen ben dan bang dat ik mijn partner dan niet meer “zie”, omdat hij door de weeks werkt. Stom eh 😂 Heb ook overal een reden voor om te mierenmuizen…
7 maanden geleden
hier hetzelfde! mijn contract is ook niet verlengd omdat ik zwanger was. zit nu al vanaf november thuis, dus ben ook echt wel even uit de running geweest. wil wel graag weer aan het werk, ook om even tijd voor mezelf te hebben, maar pfff wat een gedoe... ik werkte in de communicatie- & marketingbranche, maar twijfel ook of ik daar wel weer naar terugwil en zo ja, wat dan realistisch is qua uren en dagen etc.
7 maanden geleden
Ik ga hopelijk vanaf augustus aan de gang bij de beveiliging op schiphol (zit nu in de screening, maar zou geen probleem moeten zijn)
En dan 144 uur per loonperiode; ongeveer 36 uur per week, in de onregelmatigheid. In de eerste 2 maanden mag ik nog geen vaste vrije dag opnemen, maar daarna gaan mijn vriend en ik beide de donderdag opnemen, hij werkt ook onregelmatig maar zonder nachten, zodat we altijd een vaste dag met zn allen hebben
Ik moet zeggen ik zit nu ondertussen al bijna een jaar thuis ivm bekkenklachten en ook geen contractverlenging en vind het ook wel weer lekker om weer wat te gaan werken.
Enige jammere vind ik dat ik eigenlijk best snel voor nummer 2 wil gaan maar me dat best lastig lijkt door mn nieuwe baan
7 maanden geleden
Reactie op Juliavds
hier hetzelfde! mijn contract is ook niet verlengd omdat ik zwanger was. zi ...
Meid! Same, en zoooveel concurrentie! En het moet altijd nieuwer, hipper, sneller. Gewoon niet zo leuk meer hahaha. Wil ook graag terug maar betekent dat ik dan minimaal 32 uur “moet” weken dan en dat wil ik niet, althans, nu nog niet…
Vind jij de marketing branche nog leuk? Wat vond jij sowieso het leukst om te doen?!
7 maanden geleden
Ah ik snap je gevoel en de tweestrijd enorm! Wat zuur dat je contract niet is verlengd…
Ik ga weer aan het werk als zoontje 5.5 maand is, voor 3 dagen per week en hij start pas met 7 maanden 1 dag op de opvang. Ik werk als psycholoog in de jeugdhulpverlening. Een pittige baan. Ik hou van mn werk maar ik weet nog van bij onze eerste dat ik het hele eerste jaar werken zó intens vond. Soms lekker om even onder volwassenen te zijn, maar vanaf 14.00 telde ik vaak de uren af. Na de eerste verjaardag van mn eerste kwam er in mn hoofd ook weer meer ruimte voor werk.
Ik vind de balans 3 dagen werk en 2 dagen thuis perfect. Ik kan mezelf cognitief uitdagen en tegelijkertijd thuis ook voldoen halen uit het zorgen. Ik heb echt respect voor fulltime-thuisblijfmoeders/vaders want wat een werk is fulltime zorgen….
Mijn tip zou zijn, als jullie het financieel kunnen missen is dat eerste jaar thuis zo waardevol! Misschien kan je iets met jezelf afspreken dat je na 6 maanden weer gaat solliciteren ofzo? Dat je ook beter weet hoe en wat. Succes!
7 maanden geleden
Reactie op Sierra-ashley
Ik ga hopelijk vanaf augustus aan de gang bij de beveiliging op schiphol (z ...
Oeh Schiphol lijkt mij leuk om te werken, fijne energie! 🌞
Moet je ook examens enzo doen voor je nieuwe functie, volgens mij wel eh! Ook ivm achter de douane enzo…
Dat pakken jullie slim aan die donderdag, wellicht ook een goeie om hier te onthouden, m’n vriend kan best een dag in het weekend werken desnoods.
Helaas heb ik ook ervaring met bekkenklachten, heftig is dat eh! Heb je er nu ook nog last van?
En idd, als je snel voor een tweede wilt is dat wellicht wat “onhandig”, wij willen ook denk ik binnen 1,5 jaar weer voor de tweede ronde 😂
7 maanden geleden
Ik ga naar 13 jaar thuis te hebben gezeten in oktober starten met mijn opleiding voor Uitvaartverzorger, naast mijn opleiding ga ik 2 dagen per week aan de slag als overledeneverzorger
7 maanden geleden
Reactie op elielieli
Oeh Schiphol lijkt mij leuk om te werken, fijne energie! 🌞
Moet je ook exa ...
Jaa vind schiphol altijd zo’n leuke plek idd, en iedereen is meestal wel vrolijk. Ik krijg een opleiding van een jaar die in 11 maanden te halen is.
Samen een vaste dag vrij zou ik zeker lekker doen als het kan.
Ik heb er nu zo goed als geen last meer van gelukkig. Ik sport ook alweer. Hoe gaat het bij jou?
Ik wil nog sneller dan 1,5 jaar 😂🫣
7 maanden geleden
Reactie op elielieli
Meid! Same, en zoooveel concurrentie! En het moet altijd nieuwer, hipper, s ...
jaajoh tis echt niet normaal meer! ik red de 32 uur ook echt nog niet, dusja voor mij is het ook nog maar afwachten wie er op me zit te wachten met m'n 'paar' uurtjes werken hahahah.
ik heb communicatie gestudeerd & ben een echte generalist, dus werk het liefst aan wat grotere projecten. opzetten van campagnes, lanceren van nieuw merk, eventorganisatie etc. ook ben ik (mede door mijn vorige baan) echt een beetje allergisch geworden voor targets en groei en al die blabla, want zodra jij niet in die groei past dan wordt je er dus uitgezet... heb echt voorkeur voor een non-profit hierdoor gekregen, dus hoop dat daar de concurrentie iets minder moordend is🤪 en jij?
7 maanden geleden
Ik ga vanaf juni 20uur werken ipv 27 ivm 1 dag ouderschapsverlof en ik wil graag vanaf januari starten met de opleiding tot doktersassistente. Maar hier voor zoek ik nog een bbl plek. Ik werk nu in de ghz maar ik wil graag meer regelmaat want manlief werkt ook onregelmatig en dat is zo lastig als je beiden onregelmatig werkt en ik wil daarnaast ook gewoon graag wat anders.
7 maanden geleden
Reactie op Sierra-ashley
Jaa vind schiphol altijd zo’n leuke plek idd, en iedereen is meestal wel vr ...
Meeeid, binnen nu en?! Ben benieuwd, ik dacht 1,5 jaar is wel lekker hahaha.
Oh moet lukken, heb je net die opleiding af ben je idd zwanger heheh, denk dat het wel losloopt, ze willen denk ik ook dat jij de “opleiding” terugbetaald door te weken toch?
Ben ook rustig aan weer dingen aan het oppakken, maar merk wel dat het zwaar is als ik teveel doe.
7 maanden geleden
Herkenbaar. 1 week voor m'n zwangerschapsverlof ben ik ontslagen omdat ik 2 jaar in de ziektewet heb gezeten. Gisteren bij het uwv geweest voor een soort keuring en nu is het weer afwachten of ik deels word afgekeurd, of juist helemaal niet. Het is sws ff zoeken naar een geschikte baan vanwege mn klachten... Daarnaast weet ik ook totaal niet wat ik wil, hoeveel uur enzovoort.