21 Reacties

vorige maand
Ik heb precies hetzelfde, ook een dochter van 3 plus een man die 4 dagen in de week van huis is. Dus doe het voornamelijk echt alleen, maarja ik denk steeds het is nog even. En we moeten ook nog even dus probeer het maar een beetje positief te zien! Je kunt t wel, en je moet heel blij zijn dat je man je met alles (veel) kan helpen! Dat geeft misschien al veel rust, succes mama eventjes nog volhouden❤️🍀🫶🏼

vorige maand
Drie dagen inderdaad met je dochter is echt intensief. Ik heb haar op vrijdag altijd en donderdag ook, maar dan gaat ze in de ochtend naar de peuters. Wat ik wel probeer is om soms dingen gewoon maar wat meer los te laten om mezelf energie te besparen en het even minder ‘strak’ te willen doen dan anders. Eerder liet ik haar geen tv kijken voor het naar bed gaan. Nu wel, dan kan ik zonder dat ze er erg in heeft haar pyjama aantrekken en tanden poetsen. Dat is zonder tv meestal een strijd en kost veel energie. Probeer het jezelf echt ietsjes makkelijker te maken waar mogelijk. Zou ze af en toe even bij een kindje uit de buurt oid een uurtje kunnen spelen, zodat jij kunt rusten? En het is gewoon echt pittig die laatste fase.. Zet hem op 😘😘😘

vorige maand
Ik snap het helemaal...probeer niet te streng voor jezelf te zijn nu! Ga afentoe even als voorbeeld bij je moeder een kopje koffie drinken zodat je je dochtertje even wat minder hoeft te entertainen, of zet haar wat vaker de tv aan de laatste weekjes. Slaapt ze overdag nog zodat je even rust hebt? Ik ben 35 weken zwanger van de 3e, heb een dochtertje van 16 maandjes en een zoon van net 4 die is gestart op de basisschool. Ik heb het ook wel een beetje gehad😅 dus ik probeer ook mijn rust momentjes te vinden wanneer dat kan en het is echt niet erg om ze dan maar even wat vaker voor de tv te zetten of wat vaker een tekening aan tafel te maken ipv op de grond te spelen. Ik probeer rond 21:00/21:30 naar boven te gaan en een boek te lezen of een serietje te kijken en optijd te 'slapen'zodat mijn lijf dan kan rusten. Of een warm badje pakken en wat muziek luisteren. Wees lief voor jezelf, nog eventjes!🩷 Hopelijk heb je hier iets aan

vorige maand
Ik snap het helemaal, het voelt echt als je erdoorheen slepen. Heb een zoontje van 21 maanden, ook drie dagen. Hij heeft ook nog eens besloten moeilijk te doen met z'n middagslaapje, wat m'n enige momentje van rust was :( Het is echt loodzwaar en dat lijf is gewoon op. Mentaal niet veel beter trouwens. Wij hebben even gekeken voor de komende weken, en mijn moeder komt een dagje langs, en mijn zus, en hij gaat ook nog even bij mijn schoonouders logeren 2 nachtjes. Op die manier heb ik wat minder dagen met hem alleen, wat hoop ik al veel gaat schelen. Zo kan ik zelf ook wat meer rusten, en als er anderen hier zijn ligt minder die focus van hem alleen op mij. Misschien kan jij ook nog zoiets regelen?
Bij de oudste was voor mij die ergste vermoeidheid en somberheid wel heel snel voorbij na de bevalling, wat mij hoop geeft dat dat nu weer zo is!

vorige maand
T is ook zwaar ja. Kunnen je ouders of schoonouders niet 1 dagje je dochter komen halen? Mijn moeder haalt mijn zoontje nu ook op op 1 dag rond 11 uur en brengt hem rond 5 uur weer terug. Mijn man heeft kunnen regelen 1 dag thuis te werken waardoor ik meer rust heb want nu kan hij meer helpen. Ik moet wel zeggen. Nu je niet meer hoeft te werken krijg/heb je vanzelf meer rust. Die dagen dat je dochter naar de opvang is hoef je helemaal niks. Doe dit dan ook en geniet ervan dat je niks hoeft

vorige maand
Wel herkenbaar! Ik heb een dochter vsn 18 maanden en nu 36 weken zwanger. Daarnaast nu al 2,5 week de griep met bijholteontsteking. Mijn dochter gaat niet naae de opvang dus ben 4 dagen samen met haar. Gelukkig hebben de oma’s afgelopen week veel geholpen waardoor ik af en toe even in bed kon liggen!

vorige maand
Ik ben bijna 37w zwanger en vind de dagen met mijn peuter van 2 ook enorm zwaar! Hier staat de tv nu iets vaker aan, zodat ik even op de bank kan liggen. Hij gaat normaal 2 dagen naar het kinderdagverblijf, maar voor volgende week en die week daarna hebben we 2x een extra dag ingezet waardoor hij 2 weken 3 dagen gaat. Misschien is dit voor jou ook een optie? Zo fijn als je nog even kunt bijtanken voor de bevalling en intensieve tijd daarna 🤗

vorige maand
Reactie op Floral
Wij hebben helaas geen oma’s (allebei overleden) en de opa’s passen niet op ...
Heel erg herkenbaar, ik vind het lichamelijk ook steeds zwaarder met een zoontje van 2,5 die nooit stilzit. Ik probeer met hem tussen de middag een uurtje in bed te kruipen en boekjes te lezen, dan heb ik fysiek even wat pauze. Ook ga ik graag met hem zwemmen na de peuterspeelzaal, dat ontlast fysiek mijn buik ook enorm en hij vindt het prachtig.
Zussen en broers kunnen eventueel een dagje zorgverlof opnemen als ze dat zouden willen. Anders een oppas inschakelen als dat financieel een optie is? Twee uurtjes rust halverwege de dag scheelt al heel veel.

vorige maand
Heel herkenbaar… ik was die laatste weken ook helemaal kapot en zoooo toe aan verlof! Ben ook eerder gestopt dan zou… en ben inmiddels 2 weekjes thuis, en merk dat ik weer wat tot rust kom!
Ik heb mijn zoontje twee keer even een nachtje bij opa en oma laten slapen zodat ik even goed kon rusten🙏🏻 dus dat is zeker een tip van mij, als die mogelijkheid er is!
Hopelijk kom je ook een beetje tot rust nu je verlof hebt…

vorige maand
Ik herken het ook. Nu 32 weken, vrij grote buik en veel bekkenpijn. Daarnaast een dochter van 5 die naar school moet en 2 dagen een zoon van 3,5 thuis. Man doet gelukkig wel heel veel.
Ik zoek op iedereens advies ook naar rustmomenten en dat lukt ook deels, maar het is wel heel pittig. Nog 1 week werken en ik hoop dat verlof iets meer rust brengt. En idd iets meer tv kijken met ze (hoewel we ons dan ook weer schuldig voelen). Lekker knuffelen en succes allemaal 🍀

vorige maand
Herkenbaar. Hoorde dit al vanaf 28 weken, zo wanneer moet jij bevallen? Maar nu 2 weken verlof en merk wel dat ik meer tot rust kom. Ook al werkte ik daarvoor al 3 weken halve dagen ivm de lichamelijke klachten. Hier een zoon van bijna 4. Slaapt smiddags soms mee en anders rusten we echt even flinke tijd. Meer schermtijd dan anders, maar dat is dan maar zo.
Verlof liep hier zoiezo anders, eerste week was mn zoon ziek. En afgelopen week is mn oma opgenomen, die eerdaags komt te overlijden. dus alleen maandags opvang. Dus intens. Probeer je rustmomenten echt te pakken en vraag hulp oid

vorige maand
Pffff alsof ik mn eigen verhaal lees! Mn dochter is 2,5 jaar en vraagt momenteel ook enorm veel aandacht(wat logisch is) maar ik heb het enorm onderschat 😅moet nog 2 weken werken en de overige dagen ben ik ook gewoon fulltime met haar bezig… daarnaast inderdaad steeds opmerkingen dat mn buik ZO groot is en dat het ze verbaast dat ik nog “zolang” moet. Ben nu 33 weken.

vorige maand
Zeker herkenbaar heb er nog 2 lopen van 3 en 1 jaar waar ik 24/7 mee bezig ben. Werk nog 40 uur, vanuit huis nu gelukkig dat scheelt. 'Pas' 34 weken dus moet nog wel even. Ook bijna elke nacht klaarwakker en zware griep, mijn lichaam is ook helemaal op maarja nog even doorbijten en hopen dat het na de bevalling wat beter gaat 😅 helaas geen tips zit er zelf ook doorheen, succes in iedergeval je bent sterker dan je denkt! 🥰

vorige maand
Ach wat rot, dikke knuffel 🤗
Ik ook vrij moe ondertussen. Net verlof van m’n werk als verpleegkundige. Lichaam wilde ook echt niet meer meewerken. Dochter is 22 maanden en ben drie dagen achter elkaar met haar doordeweeks. Ik weet soms gewoon niet wat ik moet gaan doen ook. Geen inspiratie om haar te entertainen.. liefst wil ik gewoon alleen zijn en series kijken 😅😅

vorige maand
Ik snap je helemaal, hier ook helemaal klaar ermee: 30 kg aangekomen en een mega buik, krijg ook al twee maanden de vraag of ik al bijna ga bevallen ….. Vraag me af hoe ik het vol ga houden tot 40 weken… succes you got this

vorige maand
Hier ook bijna 35 weken.. eentje van 2 en eentje van 6 rondlopen waar ik grotendeels de zorg voor op me neem. Ik ben ook op😢 Bekkeninstabiliteit en sinds vorige week voorweeën. We moeten er maar doorheen 🥲🥲 We kunnen niks anders.. komt goed! Over een paar maandjes ben je dit vergeten 🥰

vorige maand
Zijn er mensen in je omgeving die kunnen bijspringen? Mijn dochter is 17 maanden en ik ben 34 weken zwanger. Ik doe de ochtendroutine en ben maandagmiddag en woensdag de hele dag met haar. S svonds brengt mijn man haar naar bed en in het weekend zorgt hij ook veel voor haar. Op de woensdagen heb ik sinds week 30 hulp ingeschakeld; mn moeder die een paar uurtjes met m’n dochter speelt en voor haar zorgt, vriendin die even een uurtje bijspringt tijdens de lunch bijvoorbeeld, of m’n dochter speelt een uurtje bij de buren. Dit alles om zelf even rust te kunnen pakken en weer op te laden als de hulp weg is. Ik heb de hulp zelf gevraagd en iedereen wilt graag wat doen🩷