22 Reacties

16 dagen geleden

Ik werk ook in de zorg 28uur en oprecht ik heb hier ook allemaal last van. Ik ben bijna 17 weken nu, maar merk dat het allemaal niet mee zit..

16 dagen geleden

Ik werk niet in de zorg maar 27 uur op een babygroep, waar ook natuurlijk veel zorg voor de baby’s is. Mijn geduld is heel eerlijk gezegd gewoon op. Het continu voor iedereen moeten zorgen, aan wensen voldoen en helemaal gesloopt naar huis gaan. Wij hebben diensten van 9 á 9,5 uur en op de vrijdag draai ik de groep in m’n eentje. Het is echt pittig en soms kom ik huilend thuis. Ik heb nu 3 weken vakantie en heb nu al buikpijn als ik er aan denk dat ik weer moet gaan werken. Mijn man doet echt zijn best en doet zoveel mogelijk savonds met onze dochter en ruimt beneden alles op etc. Maar toch lig ik nog met een vol en opgefokt gevoel in bed..

15 dagen geleden

Hier gelukkig totaal geen last van, ook werkzaam in de zorg.

15 dagen geleden

Ik werk 28 uur in het ziekenhuis waarvan 20 uur afdeling en 8 uur poli. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik door gegaan tot het gaatje. Achteraf terug kijkend had ik veel eerder moeten stoppen. Ik wil hiermee zeggen, zeker als je last hebt, pijnklachten ect. Ga met je leidinggevende in gesprek. Laat je eventueel voor een deel ziek melden. Je werkgever krijgt hier namelijk gewoon vergoeding voor en kan zo vervanging regelen. Ik ben momenteel bijna 18 weken en heb naast vermoeidheid nog geen klachten maar zodra deze er komen ga ik met mijn leidinggevende in gesprek om andere werkzaamheden te gaan doen of om voor een deel ziek gemeld te worden. Vanaf half november sta ik met boventallig diensten ingepland, dus voel ook echt de druk niet om maar te moeten presenteren. Je kan deze zwangerschap maar een keer doen dus denk goed om jezelf en de kleine!

15 dagen geleden

Ik zou inderdaad niet aarzelen om met je leidinggevende in gesprek te gaan over mogelijkheden. Ik werk ook in de zorg en tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik op een gegeven moment dagen van 6 uur gaan werken ipv 8 uur. Dan stond ik de laatste 2 uurtjes ziek gemeld en kon ik eerder naar huis, dat maakte voor mij een wereld van verschil uit, waardoor ik verder prima kon blijven werken. Daarnaast heb je ook recht op extra pauze (1/8 deel van je werktijd) en een plek waar je eventueel kan liggen. Dat is natuurlijk niet overal even makkelijk te nemen tijdens werk, maar bespreek het vooral als je er behoefte aan hebt ;)

15 dagen geleden

Ik werk in de ggz/jeugdzorg dus niet de zorg zoals jij bedoelt, maar ik herken het volledig in dienst staan van anderen wel. Normaal krijg ik mega veel energie van mn werk, maar het lijkt wel alsof ik een soort bubbeltje om me heen heb en echt oprecht minder in kan leven en/of mensen en hun verhaal wat meer op afstand wil houden dan normaal. Genoeg aan mezelf ofzo 😉. Ik weet nog van mn vorige zwangerschap dat ik tegen het einde echt dacht joe zoek het allemaal lekker uit! Die hormonen doen dat gewoon met je. Eigenlijk biologisch gezien ook heel logisch, maar in een zorgend beroep niet heel handig. Misschien kan je er met iemand over praten die je vertrouwt op werk? Kan eventueel al helpen om het gewoon uit te spreken!

15 dagen geleden

Ik herken het wel hoor, werk in de ghz maar vind het zo vermoeiend. Niet zo zeer lichamelijke maar vooral geestelijk. Ik vergeet heel veel of weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen omdat ik error heb 🥴 daarnaast ook nog een dochter thuis die ook aandacht wil. Normaal vind ik het echt leuk maar nu pfff echt met moeite.

15 dagen geleden

Voor mij is het werken nog wel te doen (17weken). Alleen doe ik ook nog een bbl opleiding en me na werk nog tot de opdrachten zetten heb ik minder energie voor en blijft daarom liggen. Ik heb me daarom vandaag maar een dag afgemeld van school om rustig aan m'n opdrachten toe te komen. Maar vraag me wel af hoe dit straks is al de baby er is als ik er nu al moeite mee heb. Na een werkdag plof ik momenteel liever op de bank.

15 dagen geleden

Herkenbaar! Ik werk in de GGZ op twee woongroepen; eentje ouderen psychiatrie en eentje forensisch. Ik sleep mezelf echt door de dagen heen maar ik ben zo vermoeid en heb enorme last van rugpijn. Ik heb binnekort een gesprek bij de bedrijfsarts om advies te vragen, ik hoop dat ik over kan op halve dagen werken voorlopig. Ik verwacht ook niet dat ik het tot mn verlof ga redden, krijg momenteel gewoon stress van het gevoel zo te moeten bikkelen op werk. Vanuit het team ook weinig empathie helaas, hoe is dat bij jou?

15 dagen geleden

Ik ben op mijn werk ergocoach en nu zelf 16+4 weken zwanger. Op het werk vooral in de zorg zijn richtlijnen voor zwangere vrouwen met werken. Dit veranderd telkens hoever je bent van. Je moet je er best snel al aan houden. Vraga naar de richtlijnen bij je manager die staan op papier en anders haal eem ergotherapeut erbij dat die met je mee kan kijken in de zorg of om een werkdag te verlichten! Dikke aanrader. Dit word veel vergeten!! 🌸

15 dagen geleden

Reactie op LizHaJa

Herkenbaar! Ik werk in de GGZ op twee woongroepen; eentje ouderen psychiat ...
Ah wat super vervelend meid! Ik heb een hele lieve HR manager, ik heb 17 oktober een gesprek met haar. Het gesprek gaat vooral over hoe het nu gaat, werk gerelateerd en prive. Ik ga dus wel eerlijk zijn, dat het me steeds zwaarder valt het werken, wij hebben helaas plus/min uren, ik werk in de kraamzorg. Het is vrij rustig geweest de afgelopen maanden, dus ik sta ruim 43uur in de min. Dit betekent dat ik deze uren moet inhalen, bijvoorbeeld door eerder te beginnen en/of eindigen. Ik werk 5 op, 4 af, dik heb een contract van 28 uur in de week. Maar ik merk dat ik over het algemeen al zwaar vind om 6 of meer dagen te werken, dat is iets wat niet voor mij werkt. Ik ga dit ook aankaarten, hier maak ik me het meeste druk om. Over het algemeen vind ik kraamzorg leuk, maar niet geweldig . Er zijn wel een aantal dingen die mij niet zinnen in dit vak. Eigenlijk heeft me dat nooit echt goed gedaan. Is gewoon heel erg aankijken of ik dit nog wel wil, maar ik weet zeker dat er iets anders op mijn pad gaat komen waar ik wel voldoende energie van krijg.

15 dagen geleden

Reactie op san95

Voor mij is het werken nog wel te doen (17weken). Alleen doe ik ook nog een ...
Herkenbaar. Ik heb 6maanden verlof, dat heb ik geregeld met de HR, misschien kan jij je opleiding wel on-hold zetten na je verlof.

15 dagen geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ik werk in de ggz/jeugdzorg dus niet de zorg zoals jij bedoelt, maar ik her ...
Dit is mijn eerste kindje. Die hormonen zijn ook wel heel intens af en toe hè, haha. Ik heb 17 oktober een gesprek dat al gepland stond en ga dit zeker aankaarten.

15 dagen geleden

Reactie op sremijnse

Ik zou inderdaad niet aarzelen om met je leidinggevende in gesprek te gaan ...
Dat klinkt wel heel erg prettig. Ik ga dit aangeven! Hoe kreeg jij dit voor elkaar, het UWV of? Ik wil zeker niet dat mijn contract namelijk aangepast gaat worden, dan gaat er echt een groot percentage vanaf.

15 dagen geleden

Ik werk in de vvt, pg afdeling. En werk helaas sinds 15 weken al boventallig omdat ik al last kreeg van mn bekken. Mijn leidinggevende heeft mij er gelijk afgehaald bij de eerste x toen ik er over begon. Ik ben 100%ziek gemeld. Ik help nu een beetje met medicatie, leerlingen begeleiden en mn evv taken doe ik nog. Mn leidinggevende gaf aan dat werken in de zorg en zwangerschap gewoon heel moeilijk samen gaat. En dat het meer uitzondering op regel is dat iemand de gehele tijd 'normaal' hun werk kan blijven doen in de zorg

15 dagen geleden

Reactie op Mimaw200

Dat klinkt wel heel erg prettig. Ik ga dit aangeven! Hoe kreeg jij dit voor ...
Let wel: als je deels ziek wordt gemeld (wat soms gewoon heel prettig is) gaat je verlof automatisch 6 weken van te voren in ipv, misschien was je dat al van plan hoor. Ik vond dat de vorige keer wel wat zonde omdat ik prima die 2 weken nog door kon werken, alleen dus voor 6-7u ipv de volle 8.

14 dagen geleden

Ik werk in de zorg, 32 uur.... Ben 16 weken zwanger en veel rugpijn (continu) Bandenpijn komt er ook flink bij kijken na de ochtendzorg en na de ochtendzorg merk ik echt dat mijn energie flink naar beneden gaat. (Na 13:00 uur) Ik heb het aangekaart bij de leidinggevende en alle collega's. Ik doe mn best om de "makkelijke" cliënten te doen, maar als de bezetting zo vaak slecht is, is het wel moeilijk. Cliënten op bed wassen, mag ik niet meer "aleen" doen en avonddiensten wordt mij ook afgeraden, deze zijn er allemaal al uit gelukkig. Ik loop nu bij bekkenfysio. a.s. maandag mijn 2e afspraak, ben benieuwd wat ze zal zeggen als mijn rugpijn alleen maar erger wordt, ondangs de tips van haar.

14 dagen geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Let wel: als je deels ziek wordt gemeld (wat soms gewoon heel prettig is) g ...
Een nuance hierop: je verlof gaat inderdaad standaard in op 6 weken voor de uitgerekende datum, maar als zowel jij als je werkgever graag willen dat je doorwerkt tot 4 weken voor de uitgerekende datum kan dat gewoon. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik halve dagen gewerkt totaan 4 weken voor de uitgerekende datum. Werkgever had dat doorgegeven aan t uwv en daarmee was het geregeld.

14 dagen geleden

Reactie op Ree R

Een nuance hierop: je verlof gaat inderdaad standaard in op 6 weken voor d ...
Oh thanks, dat is heel goed om te weten! Ik werk nu bij een andere werkgever maar de vorige keer hier echt veel gedoe over gehad, en vond ik achteraf heel vervelend. Ga het voor nu onthouden mocht dit straks hier op uit draaien

13 dagen geleden

Hier ook ik werk in de zorg ik merk sinds dat ik zwanger heb veel minder geduld heb, terwijl je dit wel moet hebben verder heb ik erg last van mijn bekken/liezen tijdens het lopen helaas