27 Reacties

één maand geleden

Hoop het wel. Dit is precies wat ik doe haha meestal nog iets warmer

één maand geleden

Reactie op joyce0208

Hoop het wel. Dit is precies wat ik doe haha meestal nog iets warmer
Oh ja deed ik ook altijd, tot ik er over las. Gebruik jij ook gewoon alle bad producten?

één maand geleden

Ik geloof echt dat je het niet slecht bedoelt maar ik lees meerdere topics waarbij ik denk, hoe kom je erbij? Heb je iemand waar je mee kan praten want hier hoef je je echt niet druk om te maken.

één maand geleden

Reactie op Claire1907

Ik geloof echt dat je het niet slecht bedoelt maar ik lees meerdere topics ...
Dit is geen rare vraag, je leest er overal over op internet. Nog maals, het is gewoon een vraag 😉

één maand geleden

Is geen rare vraag hoor. Het kan geen kwaad om elke dag in bad te gaan (vaker dan één keer per dag zou ik niet doen, maar dan vooral omdat je huid dan erg droog kan worden) en 38 graden is prima. Douchegel van fa is ook helemaal goed. Lekker van genieten! 😊 Het is juist goed voor jou en je kindje als je lekker kunt ontspannen in bad. Wij hebben helaas geen bad, anders zou ik het zeker ook doen!

één maand geleden

Zolang je het niet benauwd krijgt is er niks aan de hand. Als je misselijk of duizelig wordt dan zou ik wel wat koud water later bijlopen. Over de producten zou ik me geen zorgen maken, zolang je niks radioactiefs op je smeert zal je wel veilig zitten 😃

één maand geleden

Reactie op tanniegie

Is geen rare vraag hoor. Het kan geen kwaad om elke dag in bad te gaan (vak ...
Wat fijn jou reactie, dankjewel. Heb de afgelopen tijd bijna alleen maar negatieve reacties gehad. Ik maak me gewoon snel druk. Dankjewel, dan weet ik dat het gewoon kan. Er stond op de ingrediëntenlijst een ingrediënt die in de fa zit, die blijkbaar in de bloedbaan kan komen van je kindje? Weet niet wat ik hiervan moet geloven. Vandaar mijn vraag

één maand geleden

Reactie op Oostende

Zolang je het niet benauwd krijgt is er niks aan de hand. Als je misselijk ...
Bedankt! Er stond op internet dat sommige ingrediënten bij de bloedbaan van je kindje konden komen, vandaar mijn vraag

één maand geleden

Reactie op GenereuzeOlijf675294

Wat fijn jou reactie, dankjewel. Heb de afgelopen tijd bijna alleen maar ne ...
Snap ik. Probeer je de negatieve reacties niet teveel aan te trekken. Mensen bedoelen het meestal niet verkeerd, maar omdat we elkaar niet kennen en niet zien, begrijpen we niet altijd goed van elkaar waar een vraag of een reactie vandaan komt. Ik denk dat jij gewoon het beste wilt voor je kindje en dat je het soms lastig vindt om in te schatten hoe groot een risico van iets precies is. Misschien dat het autisme hier een rol in speelt? Mijn schoonzusje heeft ook een vorm van autisme en ik herken het van haar. Dan is het heel begrijpelijk dat je je snel zorgen maakt en wilt checken of het wel of niet kwaad kan. Zou je het fijn vinden als er iemand in je omgeving is met wie je af en toe even kunt praten over de zwangerschap en aan wie je deze vragen kunt stellen? Ik zou me kunnen voorstellen dat het fijn is als je steeds bij dezelfde persoon terecht kunt, iemand die jou kent en die jij vertrouwt. Als je dat wat lijkt, dan zou je eens aan je verloskundige kunnen vragen om mee te denken. En om nog even in te gaan op je vraag over het ingrediënt van fa: de hoeveelheid die van het ingrediënt in jouw lichaam komt en vervolgens misschien bij de baby, is heel klein. Daarom mag je er gewoon vanuit gaan dat het geen kwaad kan. Maar sommige mensen kiezen er toch voor om een ander product te gebruiken, omdat ze zich daar fijner bij voelen. Dat is een persoonlijke overweging. Als je het mij vraagt dan zeg ik: lekker je eigen douchegel blijven gebruiken, je hebt er vast eentje uitgekozen die je lekker vindt ruiken. En mocht je er toch onzeker over blijven dan kan je een douchegel kopen zonder parfum, bijvoorbeeld van Neutral. Maar die ruikt niet lekker 😉

één maand geleden

Het is geen rare vraag, want overal lees je hierover. Google eens op "bad nemen zwangerschap gevaarlijk" en je krijgt allerhande sites van betrouwbare instanties zoals ziekenhuizen en verloskundige praktijken die er een mening over hebben. Misschien gaan de adviezen soms wat ver, en zijn ze misschien wel èrg voorzichtig, maar tegelijk houd ik me ook aan alle mogelijke regels en richtlijnen 'voor het geval dat'. Hier een artikeltje van 24baby erover: https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/zwanger-in-bad/ En anders; lees een paar artikelen en bepaal jouw eigen mening over het onderwerp en de "risico's" die je wilt nemen.

één maand geleden

Reactie op tanniegie

Snap ik. Probeer je de negatieve reacties niet teveel aan te trekken. Mense ...
Ja ik weet inderdaad wel zeker dat de autisme een rol speelt. Lief van je, maar af en toe het kunnen vragen aan jullie is voor mij al voldoende. Je hebt gelijk, misschien dat ik voor de zekerheid wel even andere douchegel ga halen

één maand geleden

Reactie op smile75

Het is geen rare vraag, want overal lees je hierover. Google eens op "bad n ...
Ja he, je leest er echt vaak over. Aan welke adviezen hou jij je dan vooral? Ga je helemaal niet in bad? En wat voor producten gebruik jij

één maand geleden

Het is vooral belangrijk dat je temperatuur niet te hoog wordt van je lichaam/buik. Dus zodra je begint te zweten zou ik zelf eruit gaan. En wat betreft je douchegel. Ik ben zelf iemand die dus geen fa/nivea/noem een ander bekend merk gebruikt omdat er ingrediënten inzitten die ik niet fijn vind. Nadeel is dat de producten die ik gebruik vaak niet zo lekker ruiken omdat er geen parfum inzit. Dit vind ik belangrijk omdat ik reageer op parfum en er benauwd van word. Ik denk niet dat het schadelijk is dat jij het wel gebruikt, dus daar geen zorgen over maken, msar ik maak voor mij een andere keuze. Misschien kun je kijken naar weleda, die zit een beetje tussen de natuurlijke en fa/nivea merken in volgens mij.

één maand geleden

Ja he, je leest er echt vaak over. Aan welke adviezen hou jij je dan vooral ...
Ik kan je niet helpen, ik heb geen bad... haha Maar ik heb bij de vorige zwangerschap en bevalling voortijdig gebroken vliezen gehad, en ook bij de terugplaatsing bij mijn IVF traject zeiden ze ook dat de baarmoeder een mogelijke ingang voor bacteriën is. Maar toen was er natuurlijk wel allebei de keren een gat in gekomen en in gemaakt. Verder maak ik me ook niet zo druk als ik ga zwemmen, in een zwembad of in bad, maar voor mijn gevoel is de zwangerschap nu in volle gang en gaat er niet meer zomaar iets mis, en is het vooral in het begin en aan het einde dat de wand poreuzer zou kunnen zijn of worden. Maar je weet nooit natuurlijk. Maar, wat goed voelt voor jou, dat is het beste voor jou, jouw lichaam, jouw kind. Altijd. Grtjs.

één maand geleden

Of in zee

één maand geleden

Ik weet wel dat je vanaf bepaalde weken niet mag zwemmen en in bad gaan omdat je baarmoeder iets open gaat gezien je baarmoeder zich voorbereid op de bevalling. Verder weet ik ook dat je niet te heet en niet te lang in bad mag omdat je temperatuur kan stijgen en dit gevaarlijk kan zijn voor de baby. Net als koorts eigenlijk. Over de douchegel weet ik echt niks van maar denk dat je het beste iets kan halen zonder alcohol parfum etc voor in bad.

één maand geleden

Hi, dat er gezegd wordt dat je niet meer mag zwemmen vanaf een x aantal weken klopt niet. Zolang je vliezen niet gebroken zijn kun je gwn in bad en zwemmen. Sterker nog, je kan zelfs tijdens je bevalling in bad.

één maand geleden

Reactie op marrie112

Hi, dat er gezegd wordt dat je niet meer mag zwemmen vanaf een x aantal wek ...
Hoe weet je of je vliezen breken als je aan het zwemmen bent? Het wordt afgeraden om het einde van je zwangerschap niet te zwemmen omdat er bacteriën kunnen komen bij de baby. In je eigen bad is anders dan zwemmen.

één maand geleden

Ja ik weet inderdaad wel zeker dat de autisme een rol speelt. Lief van je, ...
Ik heb zelf het aspergersyndroom en tijdens mijn eerste zwangerschap had ik net zoveel onzekerheden en vragen als jij. Ik kreeg exact dezelfde reacties hier, en vaak ook bij de vroedvrouw(en). Deze zwangerschap heb ik het minder maar ik snap waarom je al die vragen stelt. Bij mij was het een vorm van controle. Wat voor anderen onbelangrijk leek maakte ik wel een big deal van en wilde ik zeker van zijn. Trek het je niet aan wat andere mensen ervan denken en zeggen en blijf vooral je vragen stellen, want als je de antwoorden hebt dan kan je tenminste rustig slapen :) Succes nog x

één maand geleden

Elke dag is bad lijkt me een heerlijk ontspannen moment voor je en dat is goed voor jou en je kindje. Mij is het advies gegeven niet warmer dan 38°c in bad te gaan maar dat de hoeveelheid niet uit maakt. Een hogere temperatuur zou je lichaamstemperatuur kunnen verhogen en dat vind je kindje kinder fijn. Wat je nu aanhoud is dus helemaal netjes en veilig. Qua douche gel zou ik dan even inhoudelijk naar de ingrediënten moeten kijken. Om het jezelf makkelijk te maken en zorgen we te nemen zou je over kunnen stappen naar een douchegel met natuurlijke ingrediënten. Wat meer eco zeg maar. Ik vind niet dat je moeilijk doet, je hebt vragen en die stel je daar is een forum voor. Je doet het juist goed.