10 Reacties

3 maanden geleden

Ik zou het nog even voor je houden zodat ze je wel aannemen en het heeft alleen een voordeel dat je in loondienst gaat want dan krijg je gewoon door betaald tijdens je zwangerschapsverlof

3 maanden geleden

Hey Mandy, Je bent niet verplicht tijdens je sollicitatiegesprek om aan te geven dat je zwanger bent. Laat het rustig op je afkomen. Qua verzekering en inkomen ben je wellicht wel zekerder in loondienst. Misschien kan het zelfs wat rust geven als je om welke reden dan ook eder uit zou vallen, en dan wel door etaald krijgt. Succes 😘

3 maanden geleden

Je hoeft inderdaad niets te zeggen, en zou dat ook niet doen als je het niet wil. Loondienst biedt wel veel zekerheid ten opzichte van werken als zelfstandige. Krijg je een tijdelijk contract of vast contract? Hoewel het niet mag, zal je niet de eerste zijn bij wie tijdelijk contract niet verlengd wordt door een zwangerschap..

3 maanden geleden

Als je zzp’er blijft krijg je gewoon een ZEZ uitkering van het uwv. Komt neer op +- 500 in de week voor 16 weken lang. Het enige wat je niet hebt is als je vroegtijdig uitvalt door bijvoorbeeld bekken instabiliteit dat je in de ziektewet kan

3 maanden geleden

Reactie op sharona1234

Als je zzp’er blijft krijg je gewoon een ZEZ uitkering van het uwv. Komt ne ...
Ik dacht dat het neerkwam op het minimum loon, 1220 netto. Waar heb jij de 500 per week gevonden?

3 maanden geleden

Reactie op Vanillecola

Je hoeft inderdaad niets te zeggen, en zou dat ook niet doen als je het nie ...
Dat klopt! Maar gedurende het verlof wordt je wel gewoon doorbetaald. Het voelt een beetje dubbel

3 maanden geleden

Reactie op Mandy9876

Ik dacht dat het neerkwam op het minimum loon, 1220 netto. Waar heb jij de ...
Minimum bruto loon is momenteel in Nederland €2300 op basis van 40 uur

3 maanden geleden

Reactie op Roxy22

Hey Mandy, Je bent niet verplicht tijdens je sollicitatiegesprek om aan te ...
Dank je!

3 maanden geleden

Reactie op luna05

Ik zou het nog even voor je houden zodat ze je wel aannemen en het heeft al ...
Dank je!

3 maanden geleden

Reactie op Mandy9876

Ik dacht dat het neerkwam op het minimum loon, 1220 netto. Waar heb jij de ...
Van m’n vriendin, die is zzp’er en die vertelde dit. Die vriendin en ik zijn in 2021-2022 samen zwanger geweest en toen was het €389 in de week, nu dus flink verhoogd naar +-€500