24 Reacties

7 maanden geleden

PS: hij is morgen 11 weken :)

7 maanden geleden

Ik durf je niet te zeggen hoe de combi inbakeren en buikslapen is. Maar mijn zoontje (12wkn) slaapt al sinds week twee ofzo op zijn buik. Eerst moesten we meerdere keren per nacht eruit door de onrust en wakker worden. Nu slaapt hij van 20:00-6:15 ;) mijn zoontje heeft een gewone slaapzak aan.

7 maanden geleden

Reactie op MindyE

Ik durf je niet te zeggen hoe de combi inbakeren en buikslapen is. Maar mij ...
Die onrust kwam door het slapen op de rug

7 maanden geleden

Reactie op MindyE

Ik durf je niet te zeggen hoe de combi inbakeren en buikslapen is. Maar mij ...
Ik ga vandaag is even op pad voor een slaap zak en dit uitproberen vind het inbakeren en op z’n buik toch eng al ligt die naast me. Ja ik denk dat het bij ons ook zo is, op z’n rug is het net een dinosaurus kwa geluid en heel erg beweeglijk. Vannacht niks gehoord en hij heb tot nu net geslapen gaat een wereld voor me open haha

7 maanden geleden

Mijn dochter slaapt alleen goed als ze op haar buik slaapt. Dus dat doen we nu al vanaf week 4. Kwestie van een beetje in de gaten houden. Qua inbakeren en buikligging heb ik helaas geen ervaring mee

7 maanden geleden

Reactie op JDBXX

Ik ga vandaag is even op pad voor een slaap zak en dit uitproberen vind het ...
Ja mijn zoontje ook inderdaad😂 we zeggen al tegen mekaar, geen mensenbaby maar dinosaursbaby😂 mijn zoontje doet het prima in een gewone slaapzak! Zou t zeker proberen.

7 maanden geleden

Ons zoontje slaapt overdag op zijn buik en ‘s nachts met een love to dream swaddle up slaapzakje op zijn rug. Als hij straks kan omrollen dan bouwen we de swaddle up af en kan hij in de nacht ook op zijn buik. Inbakeren en op de buik mag echt niet samen. Als ze dan met hun hoofdje naar beneden terecht komen kunnen ze niet hun armen gebruiken om zichzelf weer te draaien of zich op te drukken. Ze kunnen dan ook niet spartelen en dan word je er dus zelf niet wakker van mocht er iets gebeuren. Als je dus op de buik wilt gaan leggen zou ik gelijk het inbakeren afbouwen. Wij beginnen altijd op de rug en ritsen soms halverwege de nacht de armpjes af zodat hij op zijn buik verder kan slapen als hij onrustig is.

7 maanden geleden

Inbakeren en op de buik slapen zou ik niet doen, ook al lijkt het fijner voor hem. Met 11 weken is zijn nek ook nog niet sterk genoeg om te draaien als hij weinig lucht krijgt. Ik zou het op zijn zij proberen en het inbakeren afbouwen. Nieuwe dingen hebben tijd en oefening nodig! Mijn kleine slaapt op de rug ook onrustig en ligt het liefst op haar zij.

7 maanden geleden

Mijn zoontje slaapt ookal vanaf een aantal weken op zijn buik, precies om dezelfde reden. Slaapt veel beter op zijn buik en is daardoor ook goed uitgerust. Wij gebruiken een slaapzakje en leggen hem dan op z'n buik. Slaapzakje heeft mouwtjes zodat je bv. 1 arm eruit kan laten en zo geleidelijk kan afbouwen!

7 maanden geleden

Gewoon goed in de gaten blijven houden en ook checken of zijn nekje al sterk genoeg is :)

7 maanden geleden

Mijn zoontje slaapt sinds hij 4 weken is al op zijn buik. Hij sliep heel onrustig op zijn rug. Toen heb ik hem advies van mijn moeder overdag een keer op zijn buik gelegd. Toen heeft hij goed en rustig geslapen. Ik zag ook dat hij toen al zelf zijn hoofd kon optillen en draaien. Vanaf toen slaapt hij iedere nacht op zijn buik. Hij is nu 13 weken.

7 maanden geleden

Even een extra vraag (hopelijk vind je dat oké @JBDXX :) Leggen jullie je kindjes gewoon wakker op de buik en dan vallen ze in slaap? Ik merk dat mijn dochtertje van bijna 12 weken ook veel beter en langer slaapt op haar buik, maar alleen als ik haar (half)slapend draai van rug naar buik. Als ik haar wakker op haar buik leg, gooit ze telkens haar hoofdje omhoog en wordt gefrustreerd.

7 maanden geleden

Reactie op molletje227

Even een extra vraag (hopelijk vind je dat oké @JBDXX :) Leggen jullie je ...
Ik leg mijn zoontje slapend weg anders valt hij niet in slaap. Op de opvang kunnen ze hem wakker wegleggen en valt hij zelf in slaap

7 maanden geleden

Ik leg me zoontje ook slapend weg. Hij blijft anders ook zijn hoofdje omhoog gooien.

7 maanden geleden

Mijn dochtertje slaapt altijd op haar buik. Op haar rug is het gillen

7 maanden geleden

Reactie op molletje227

Even een extra vraag (hopelijk vind je dat oké @JBDXX :) Leggen jullie je ...
Tuurlijk is dat niet erg! We zijn allemaal mama’s die het beste zoeken haha. Ik leg hem slapend neer of half slapend. Als ik hem wakker neerleg op zijn buikje dan denkt die dat die een giraffe is met z’n nek hahahaha

7 maanden geleden

Reactie op JDBXX

Tuurlijk is dat niet erg! We zijn allemaal mama’s die het beste zoeken haha ...
Hahaha ja dan denken ze dat het tijd is voor tummy time.. 😂
Die van ons slaapt ingebakerd wel op zijn rug maar dan moet hij wel eerst in slaap zijn. Als hij moe is en ik leg hem op zijn buik (niet ingebakerd) dan slaapt hij wel. Met baarmoedergeluiden op de achtergrond is hij op zijn buik binnen een paar seconden in slaap.

6 maanden geleden

Reactie op SleepingBakery

Ons zoontje slaapt overdag op zijn buik en ‘s nachts met een love to dream ...
Zo doen wij het ook alleen dan met de puckababy! Hoe weet je of hij ook echt beter op z’n buik of op z’n rug? Ik weet het zelf eerlijk gezegd niet echt.

6 maanden geleden

Reactie op Puve

Zo doen wij het ook alleen dan met de puckababy! Hoe weet je of hij ook ech ...
Overdag op z’n rug wordt hij echt binnen 5 minuten wakker. Op zijn buik slaapt hij soms wel meer dan een uur. ‘s nachts wordt hij vaak onrustig (kreunen en veel bewegen) na 4u en dan slaapt hij op zijn buik wel gewoon rustig door. Hij beweegt sowieso veel met z’n handjes, vandaar ook de swaddle natuurlijk, en dat doet hij op zijn buik niet. Bij het CB zeiden ze dat als hij om kan rollen en we de swaddle afbouwen hij waarschijnlijk sowieso zelf wel op zijn buik zal gaan draaien omdat hij er een duidelijke voorkeur voor heeft.