10 Reacties
19 dagen geleden
Misschien is het onderwijs iets voor je. Je zou op het MBO les kunnen gaan geven op de zorg opleiding. Zo te lezen heb je veel ervaring binnen verschillende zorgsectoren. Het is niet gemakkelijk, maar je hebt wel vaste tijden, vaste plaatsen en het is goed te combineren met een gezin (werktijden en vakanties, enz.) Ik werk nu 2 en halve dag met heel veel plezier, maar ben van plan als de oudste naar school gaat 3 dagen van het 2e lesuur (9.20) t/m het 6e lesuur (14.20) te gaan werken zodat ik hem naar school kan brengen en weer ophalen. Ideaal!
19 dagen geleden
Dit klinkt inderdaad alsof je een baan hebt die niet goed bij je past. Wat voor werk zou je kiezen als alles mogelijk was? Wat zou je droombaan zijn? Misschien kun je eerst een ideaalplaatje bedenken en daarna iets zoeken wat het beste bij je ideaal in de buurt komt.
Ter inspiratie... Is een kinderdagverblijf of gastouder bijvoorbeeld iets?
19 dagen geleden
Het klinkt inderdaad alsof deze baan niet zo goed past bij je. Ik vind de suggesties die genoemd zijn qua werk goed klinken. Over de minuren: kan je niet vragen of ze die uren inhouden op je loon? Dan hoef je ze niet in te halen waar je zo tegenop ziet (wat ik me goed kan voorstellen). Ik weet niet of het financieel een optie voor je is maar je zou het kunnen overleggen met de bedrijfsarts. Geef ook vooral aan dat je er zo tegenop ziet om weer te werken en dat het nu zoveel beter met je gaat. Hopelijk ziet hij/zij in dat je beter nog even thuis kan blijven. Sterkte!
19 dagen geleden
Orienteer je tijdens je zwangerschapsverlof op een andere sector en verdiep je daar wat meer in. Als je iets vindt wat je leuk lijkt kun je gewoon na je verlof gaan solliciteren. Wanneer je solliciteert en je brief schrijft noteer dan duidelijk in wat je zoekt zoals hoeveel uur je kan werken. Zo kan je zelf bepalen na je bevalling wat beter voor je is. Intussen zou ik gewoon ondanks het advies van je bedrijfsarts nog steeds blijven aangeven dat je mentaal er nog niet aan toe bent om terug te keren naar werk. Wanneer dit niet wordt serieus genomen, heb je altijd nog je eigen huisarts die je mag inschakelen en aangeven dat je dr niet aan toe bent. De huisart kan dit ook aan de bedrijfarts meegeven en daar moet rekening mee gehouden worden
19 dagen geleden
Reactie op LissaM
Het klinkt inderdaad alsof deze baan niet zo goed past bij je. Ik vind de s ...
Ja, dat is een optie, maar ze willen wel dat je het probeert. Ik vind het geen goed idee om eerlijk tegenover de bedrijfsarts te zijn. Ik vraag me alleen af in hoeverre hij het doorgeeft aan mijn manager, maar dat kan ik natuurlijk ook vragen
18 dagen geleden
Je geeft aan dat je minuren hebt opgebouwd. Als dit simpelweg is gekomen doordat de werkgever je simpelweg minder heeft ingepland, dan je contract uren. Dan komt dit voor rekening van je werkgever. Het is aan de werkgever om voor voldoende werk te zorgen. Er kan dan niet verwacht worden dat je deze inhaalt en je hebt gewoon recht op je loon over die periode. Als het eraan ligt dat je zelf niet beschikbaar was, dan wordt het natuurlijk anders.