20 Reacties

4 maanden geleden

Ik vermoed dat ik het ook moet krijgen aangezien mijn ijzer ook flink laag zit. Ik heb het ook bij mijn 1ste gedaan en dat is dan gwn in het ziekenhuis (hangt af welke) en zat ik aan de monitor en tegelijk ijzer infuus gekregen. In alle eerlijkheid ik was daarna terug een mens. Geen vermoeidheid meer, meer energie. Het lichaam pakt supplementen trager op dan een infuus dus het werkt snel.

4 maanden geleden

Reactie op Hajar elb

Ik vermoed dat ik het ook moet krijgen aangezien mijn ijzer ook flink laag ...
En je had nadien geen last van bijwerkingen? Lijkt mij zo veel ijzer in 1 keer in je lichaam... heb er wat schrik voor!

4 maanden geleden

En je had nadien geen last van bijwerkingen? Lijkt mij zo veel ijzer in 1 k ...
Goh.. Ik had daarna wel last van aambeien. Nu weet ik niet of het door de ijzerinfuus kwam of gwn door de zwangerschap. Omdat ik geen constipatie had. Het is geen groot hoeveelheid ijzer ze lossen het op in natriumchloride 0,9%. Heb je zelf nu last van vermoeidheid etc? Of valt het mee? Het is ook gewoon puur dat uw ijzer goed zit omdat tijdens de bevalling je sws bloed verliest en hopelijk niet te veel verliest maar de kans op een ijzerinfuus of extra bloed is dan kleiner na de bevalling. Komt goed!

4 maanden geleden

Ik neem momenteel ook gewoon de ijzer pilletjes. Met de baxter heb ik enkel ervaring na de bevalling, toen heb ik ze wel moeten krijgen, nooit tijdens de zwangerschap.

4 maanden geleden

Reactie op Hajar elb

Goh.. Ik had daarna wel last van aambeien. Nu weet ik niet of het door de i ...
Ik ben de laatste weken met momenten heel moe en ook wat vaker slap/kortademig, maar dacht dat dat ook wel aan de groeiende buik lag... De gynaecoloog zei inderdaad dat ze mij in de beste conditie wil hebben tegen de bevalling... Hopelijk valt het allemaal wat mee. Bedankt voor de geruststelling!

4 maanden geleden

Ik heb ook een ijzerinfuus gekregen. Dit was de eerste keer een grote zak met daarna spoeling en de week erop een tweede (kleinere) zak met erna terug erna weer een spoeling. Valt echt reuze mee. Ik ben telkens binnen na max 2u klaar geweest. Ondertussen lag ik aan de monitor zodat ze alles goed konden checken. Bij mij hetzelfde probleem dat mijn ijzer echt gewoon zoeken was in het bloed ondanks suplementen. Komt helemaal goed, niet stressen! ❤️

4 maanden geleden

Ik heb reeds een Ijzerinfuus gehad maar was niet zwanger. Ik was de dag nadien gewoon moe. Voor de rest geen grote klachten. Succes 🍀

4 maanden geleden

Ik krijg maandag een ijzerinfuus.. Volgens de dokter zou het ook helpen tegen de vele harde buiken en de pijntjes die ik heb als ik een kwartiertje wandelen ga. Hopelijk helpt het!

4 maanden geleden

Reactie op af93

Ik krijg maandag een ijzerinfuus.. Volgens de dokter zou het ook helpen teg ...
Succes!!

4 maanden geleden

Ik heb hem gehad op 27 weken zwangerschap. Ik heb me er 2 dagen niet goed van gevoeld. Heel moe en belabberd. Daarna was het veel beter. Succes.

4 maanden geleden

Ik moet het ook gaan krijgen. Ze gaan me morgen bellen voor een afspraak. Had al eens wat gegoogeld en veel mama’s zeiden dat ze zich er veel beter door voelde. Maar wel pas na kleine 2 weken echt het verschil merkten. Ben benieuwd. Hier ook veel last van kortademigheid en hartkloppingen. Erg vermoeid ook, alles is teveel. Nam al sinds begin december ijzerpillen maar de waarden zijn eigenlijk nog ietsje gezakt in plaats van gestegen… Vandaar nu een infuus. 🤞

4 maanden geleden

Reactie op af93

Ik krijg maandag een ijzerinfuus.. Volgens de dokter zou het ook helpen teg ...
Hoe is het gegaan? Lagen jullie trouwens allemaal aan de monitor tijdens de toediening? Bij ons is het precies in het dagziekenhuis en niet op materniteit (dus zonder monitor)...

4 maanden geleden

Hoe is het gegaan? Lagen jullie trouwens allemaal aan de monitor tijdens d ...
Wel ok. Ik had een allergische reactie gekregen net aan het einde, maar ik kreeg onmiddelijk een antihistamine en dat hielp gelukkig onmiddelijk! Nu helemaal ok :) ook niet extreem moe ofzo! Hopelijk doet het rap zijn werk Hier was het gewoon bij de gyneacoloog zelf, en werd ook niet aan de monitor gelegd

4 maanden geleden

Reactie op af93

Wel ok. Ik had een allergische reactie gekregen net aan het einde, maar ik ...
Oei een allergische reactie. Klinkt toch maar eng :( ik ben er nog steeds niet gerust in... wat voor soort reactie kreeg je juist?

4 maanden geleden

Oei een allergische reactie. Klinkt toch maar eng :( ik ben er nog steeds n ...
Gewoon jeuk aan mijn oren en nek. Maar niet zo heel erg hoor, dus maak je niet ongerust! Denk sat dat niet vaak gebeurd

4 maanden geleden

Het infuus zit erin... ik.mocht na 1u al vertrekken en kreeg geen monitor (ben dit nog gaan vragen op materniteit, maar ze vonden het overbodig). Zijn er nog die gewoon het infuus kregen zonder nadien controle van de baby?

4 maanden geleden

Het infuus zit erin... ik.mocht na 1u al vertrekken en kreeg geen monitor ( ...
Hey! Vandaag ook ijzerinfuus gedaan. Bij mij hetzelfde infuus voor een uur en geen monitor. Met mijn eerste was het wel maar dat was bij een ander ziekenhuis dan waar ik nu ben. Ik vond het ook wel raar maar ze zeide dat het niet moest. Maar baby was goed actief in de buik dus was wel gerustgesteld.

4 maanden geleden

Reactie op Hajar elb

Hey! Vandaag ook ijzerinfuus gedaan. Bij mij hetzelfde infuus voor een uu ...
Bij mij ook tijdens het infuus wel beweging. Nu wel enkele keren een harde buik gehad, maar ben mezelf er erg aan in het opwinden. Ik kreeg 0 info... vroeg ook of ik nu mag stoppen met de ijzertabletten en niemand kon mij een antwoord geven daar... gynaecoloog is pas dinsdag bereikbaar, dus voorlopig stop ik maar met medicatie...

4 maanden geleden

Bij mij ook tijdens het infuus wel beweging. Nu wel enkele keren een harde ...
Ah oeii snap u volledig en helemaal als je geen info hebt gekregen. Ik denk wel dat je mag stoppen maar denk ook dat het geen drama is als je het nu verder inneemt. Goh wacht indd af tot je uw gynaecoloog hebt gesproken dan weet je 100% zeker. Bij mij was het niet eens op de materniteit maar in dagziekenhuis. 1 ding ben ik echt blij om is dat de mondmaskers terug verplicht zijn gelukkig want tussen de mensen dat continue hoesten en niezen wilde ik zo snel mogelijk weg 😅

4 maanden geleden

Reactie op Hajar elb

Ah oeii snap u volledig en helemaal als je geen info hebt gekregen. Ik denk ...
Bij mij ook in een grote zaal op een stoel in het dagziekenhuis! Ben daarna gewoon even naar materniteit gegaan in de hoop een monitor of info te krijgen... niet dus... Bij ons helaas nog nergens mondmaskers in de ziekenhuizen (Oost Vlaanderen) :/