62 Reacties

Ik volg even, bij mij precies het zelfde 3100 kilo geschat op 34 weken, volgende week dinsdag nog een groeiecho en daarna mag ik kiezen voor wel of niet inleiden met 38 weken, Kreeg jij hier keus in of is het "bepaald" vanuit de gynaecoloog?

vorige maand

Ik volg even mee ik heb dinsdag ook te horen gekregen dat ze me willen inleiden met 38 weken de kleine was met 35+6 rond de 3000 gram. Ik hoor volgende week donderdag ook welke datum en hoe we gaan inleiden

vorige maand

Reactie op VerstandigeKei434873

Ik volg even, bij mij precies het zelfde 3100 kilo geschat op 34 weken, vol ...
Ik kon ook kiezen maar de arts met wie ik het gesprek had zei dat het beter is omdat er een kans is dat de kleine klem kan komen te zitten met de schouders en ik daardoor een zware bevalling zou kunnen krijgen. Mijn jongste dochter is met 4085 geboren met een zwangerschapsduur van 39+5 en met haar had ik geen moeite om te bevallen maar wil niet het zekere van het onzekere nemen dus heb ik er maar voor gekozen om eerder te bevallen.

vorige maand

Ik ben ingeleid bij me zoontje van 30 maanden en word nu ingeleid ook ongeveer over 14 dagen om dezelfde reden. Je gaat naar het ziekenhuis voor een ballon katheter, deze maakt je baarmoedermond week en die valt er op een gegeven moment uit. Ik moest de dag erna terug komen, toen kreeg ik een infuus en hebben ze mij vruchtwater gebroken. Dit was rond 08:30 in de ochtend, tegen een uur of 13 begonnen mijn weeën en om 16:54 is Joéll geboren. Ik heb ongeveer een uur storm weeën gehad die echt pijn deden, dit is het helemaal waard. Je kunt dan kiezen voor een ruggenprik of andere medicatie, dit heb ik overigens niet gedaan. Ik kijk positief terug op de bevalling van Joéll. Ze dachten dat Joéll te groot zou zijn, die was uiteindelijk gewoon normaal 3,7 kg. Het komt allemaal goed, en je krijgt er zoiets moois voor terug 🩵

vorige maand

Reactie op lovelifexx

Ik volg even mee ik heb dinsdag ook te horen gekregen dat ze me willen inle ...
Spannend! Ik weet ook niet wat me te wachten staat dat vind ik best frustrerend omdat ik nu opeens medisch moet bevallen.

vorige maand

Reactie op mdebruin

Ik ben ingeleid bij me zoontje van 30 maanden en word nu ingeleid ook ongev ...
Ja schatting is maar een schatting en soms zitten ze er ook compleet naast. Bij mij is de omtrek van het buikje van de baby groter dan het hoofdje. Klinkt heel gek maar om die reden willen ze dat ik eerder ga bevallen. Jou verhaal klinkt in iedergeval wel positief en ook een snelle bevalling wat dan ook wel weer fijn is.

vorige maand

Reactie op Samantha Priscilla

Ja schatting is maar een schatting en soms zitten ze er ook compleet naast. ...
Ja bij mij was het buikje dus gisteren al op 40 weken terwijl ik 36+1 ben. En de rest normaal… ze schatten dat hij bij 38 weken ongeveer 4 kilo is maar ze kunnen er ook volledig naast zitten!

vorige maand

Reactie op mdebruin

Ja bij mij was het buikje dus gisteren al op 40 weken terwijl ik 36+1 ben. ...
Mijn jongste dochter was 4085 met de geboorte 10 jaar geleden en met 39+5 was zij geboren. Destijds had ik ook geen extra controles en moest ik me ook niet testen op zwangerschapsdiabetes wat ik deze zwangerschap wel moest. Maar het bleek toch allemaal goed te zijn de baby is gewoon aan de grote kant.

vorige maand

Mijn jongste dochter was 4085 met de geboorte 10 jaar geleden en met 39+5 w ...
Ja was bij mij ook, ook geen diabetes. En als ik het eerlijk mag zeggen vind ik het fijn weer ingeleid te worden want ik weet wat er komen gaat.

vorige maand

Ik lees ook mee. Ik word ook ingeleid met 38 weken, omdat ik zwangerschapsdiabetes heb en elke avond insuline hiervoor spuit. Op zich valt de groei tot nu toe mee. Ik ben nu 33 (+ 3) weken. Komende maandag heb ik weer een groei-echo, dus ik ben heel benieuwd. Mijn eerste zoontje werd geboren op 4350 gr met 39 weken en dat was wel een lastige bevalling. Ik vind het idee van inleiden verder niet erg, maar ben wel een beetje bang voor een weeënstorm. 😐
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en bizarre bevallingsverhalen

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over de ontwikkeling van je baby. Welke mijlpalen kan je verwachten? Verder klapperen onze oren van de meest bizarre bevallingsverhalen van onze communityleden. En we buigen ons over de vraag of vrouwen geschikter zijn in opvoeden dan mannen. Want daarover zijn nogal wat hardnekkige denkbeelden.

vorige maand

Reactie op mdebruin

Ik ben ingeleid bij me zoontje van 30 maanden en word nu ingeleid ook ongev ...
Hebben ze je na het breken van de vliezen geen wee opwekkers gegeven?

vorige maand

Reactie op Muziek-Mama

Ik lees ook mee. Ik word ook ingeleid met 38 weken, omdat ik zwangerschapsd ...
Spannend zeg! Ik ben ook bang voor de weeen etc maar ik moet me lichaam maar vertrouwen erop dat het wel goedkomt. Wij als vrouwen zijn er voor gemaakt dus dat stelt me wel gerust. Maar dat het nu opeens zo dichtbij komt vind ik wel beangstigend. Ik moet eind deze maand bevallen datum weet ik nog niet maar het duurt niet lang meer hihi dus de spanning voel ik wel.

vorige maand

Reactie op mdebruin

Ja was bij mij ook, ook geen diabetes. En als ik het eerlijk mag zeggen vin ...
Ja jij bent er al bekend mee he. Hebben ze de weeen ook echt opgewekt bij je of heb je spontaan weeen gekregen?

vorige maand

Ja jij bent er al bekend mee he. Hebben ze de weeen ook echt opgewekt bij j ...
Nee dat kwam bij mij door het infuus!

vorige maand

Ja jij bent er al bekend mee he. Hebben ze de weeen ook echt opgewekt bij j ...
Komt echt allemaal goed hoor

vorige maand

Reactie op Muziek-Mama

Precies hetzelfde hier! Moet jij ook in het ziekenhuis blijven na het plaatsen van het ballonnetje? Ik heb gisteren voorlichtings gesprek gehad, toen zeiden ze dat het zeker een dag kan duren voor de weeën op gang komen en ik dan - vanwege insuline - in het ziekenhuis moet blijven. Gelukkig wel een privekamer vanaf het begin 😵‍💫

vorige maand

Reactie op Daphne5991

Precies hetzelfde hier! Moet jij ook in het ziekenhuis blijven na het plaat ...
Nee ik mocht naar huis met me zoontje toen. Voor nu weet ik het niet.

vorige maand

Reactie op Muziek-Mama

O flinke zoon!

vorige maand

Hier hetzelfde, ga ook ingeleid worden met 38 weken. Vond het eerst wel vervelend want wilde het graag natuurlijk op gang laten komen maar nu vind ik het eigenlijk wel prima. Ben nu 34+5 en hij weegt 3110 gram. Ze hebben mij verteld dat ze de weeen gaan opwekken tot ongeveer een duur van 1,5 minuut met 1 minuut rust tussen de weeen door, dus dat is wel heftig ja. Maargoed komt vast goed, ze zullen wel weten wat ze doen en zal niet de eerste zijn die het moet ondergaan 😅
Hier hetzelfde Met 36 weken zit ze op geschat 3500 gram Moet komende dinsdag naar zknhuis om te bepalen of ik eerder ingeleid moet worden Ik sta er opzich positief tegenover om dat te doen