34 Reacties

één maand geleden

Ik heb nu 4 echo’s gehad (ben medisch) en alle vier waren inwendig. Bij 11 en bij 13 weken begon ze wel via de buik, maar ik ben wat steviger, dus dan is het wat moeilijker te zien. Mijn hele buik is ook blauw van de anti stolling injecties. Ik heb geen enkel probleem met inwendige echo’s, vind via de buik als ik een volle blaas heb denk ik ongemakkelijker.

één maand geleden

Ik heb tot nu toe 3 echo's gehad en alle 3 inwendig. 13 weken echo uitwendig begonnen maar uiteindelijk was inwendig toch nodig. Heb zelf ook overgewicht en dat speelde wel mee bij mij. Maandag weer een echo en donderdag met 15+5 geslachtsecho. Ben benieuwd of beide nu uitwendig kunnen.

één maand geleden

Bij 12+3 een uitwendige echo gehad, was duidelijk genoeg.

één maand geleden

Ik heb de 13+4 weken echo ook nog deels inwendig gehad. Ze zien dingen dan gewoon beter. De 20 weken is sowieso uitwendig omdat de inwendige 'sonde' van de echo het dan niet meer kan omdat de baby te groot wordt; maar ik zit in hetzelfde schuitje haha!

één maand geleden

Met 14+3 nog een inwendige echo gehad omdat ze de locatie van de placenta niet goed konden zien op de uitwendige echo. Aanstaande maandag met 15+2 weer een echo om de hoofd omtrek te meten (was nu p3/p4). Proberen ze eerst uitwendig maar als dat niet lukt wordt het ook weer inwendig. Dat is op deze termijn echt nog van betere kwaliteit en makkelijker

één maand geleden

Toch nog bij veel dames het zelfde verhaal! Wat ik ook veel lees dat dit komt door overgewicht bij sommige dames. En dat dit ook blijkbaar omtactisch geroepen wordt door de gyn/verloskundige. Niet heel netjes in mijn ogen. Nu ben ik zelf juist slank, en lukt het uitwendig ook niet dus ja ook dat kan net zo goed.. Ik ben benieuwd hoe ik straks een keer uitwendig ga ervaren. Zelf vind ik het inwendig absoluut niet naar of vervelend. Ik ben alleen maar blij dat ik de baby nòg beter kan bekijken😍

één maand geleden

Reactie op Maria201623

Toch nog bij veel dames het zelfde verhaal! Wat ik ook veel lees dat dit ...
Helemaal eens! Ik ben zelf ook slank, dus redenen voor inwendig kunnen divers zijn. Maar die kleine zo goed kunnen zien is de bonus! :)

één maand geleden

Ik ben nu 13 weken en alles inwendig! Bij 12+2 was er uitwendig "iets" te zien wat op een vlek leek en niet op een baby. Dus toen alsnog inwendig

één maand geleden

Tot nu ook alles inwendig, omdat ze uitwendig niet genoeg zien. Ik heb een litteken op mijn buik en die blokkeert een gedeelte van het zicht, dus waarschijnlijk zal het ook wel inwendig blijven. Gelukkig heb ik er geen problemen mee!

één maand geleden

Reactie op MarchBaby000

Ik ben nu 13 weken en alles inwendig! Bij 12+2 was er uitwendig "iets" te ...
Ja dat! Laatste echo die ik had begon ze ook uitwendig, ik was 11+4. Toen zagen we een heel vaag licht vlekje met iets van beweging (zei de verloskundige, ik zag het niet).. Toen inwendig ,zag ik hele complete baby, kon nog net de teentjes niet tellen 😂

één maand geleden

Reactie op TessaRo

Tot nu ook alles inwendig, omdat ze uitwendig niet genoeg zien. Ik heb een ...
Oooh ja een litteken kan ook belemmering zijn! Nou fijn dat inwendig niet vervelend is voor je 😊

één maand geleden

Ik heb tot nu toe iedere keer inwendig gehad of overgeschakeld naar inwendig. Heb een normaal bmi maar helaas te veel buikspieren waardoor ze te weinig kan zien op de uitwendige echo's. Zowel de vitaliteit, als termijn als 13 wekenecho zijn dus inwendig geweest.

één maand geleden

Hoii, Ik ben zwanger van mijn 4e kindje, ik heb tot nu toe ook weer alles inwendig gehad, ben vandaag 14,3. Bij mijn vorige 3 kindjes ook tot bijna 17weken inwendig gehad, daarna moest het uitwendig omdat kindjes te groot werden. Helaas wel nog veel duwen om kindje te kunnen zien.

één maand geleden

Ik had met 9 weken al een uitwendige echo echter met de termijnecho op 11 weken zat er wel een veeg in beeld. Ik heb erg last van obstipatie dus denk dat het daar door komt. De 13 weken echo moet mss wel inwendig