34 Reacties
2 maanden geleden
Ik heb nu 4 echo’s gehad (ben medisch) en alle vier waren inwendig. Bij 11 en bij 13 weken begon ze wel via de buik, maar ik ben wat steviger, dus dan is het wat moeilijker te zien. Mijn hele buik is ook blauw van de anti stolling injecties. Ik heb geen enkel probleem met inwendige echo’s, vind via de buik als ik een volle blaas heb denk ik ongemakkelijker.
2 maanden geleden
Ik heb tot nu toe 3 echo's gehad en alle 3 inwendig. 13 weken echo uitwendig begonnen maar uiteindelijk was inwendig toch nodig. Heb zelf ook overgewicht en dat speelde wel mee bij mij. Maandag weer een echo en donderdag met 15+5 geslachtsecho. Ben benieuwd of beide nu uitwendig kunnen.
2 maanden geleden
Met 14+3 nog een inwendige echo gehad omdat ze de locatie van de placenta niet goed konden zien op de uitwendige echo. Aanstaande maandag met 15+2 weer een echo om de hoofd omtrek te meten (was nu p3/p4). Proberen ze eerst uitwendig maar als dat niet lukt wordt het ook weer inwendig. Dat is op deze termijn echt nog van betere kwaliteit en makkelijker
2 maanden geleden
Toch nog bij veel dames het zelfde verhaal!
Wat ik ook veel lees dat dit komt door overgewicht bij sommige dames. En dat dit ook blijkbaar omtactisch geroepen wordt door de gyn/verloskundige. Niet heel netjes in mijn ogen.
Nu ben ik zelf juist slank, en lukt het uitwendig ook niet dus ja ook dat kan net zo goed..
Ik ben benieuwd hoe ik straks een keer uitwendig ga ervaren. Zelf vind ik het inwendig absoluut niet naar of vervelend. Ik ben alleen maar blij dat ik de baby nòg beter kan bekijken😍
2 maanden geleden
Ik ben nu 13 weken en alles inwendig!
Bij 12+2 was er uitwendig "iets" te zien wat op een vlek leek en niet op een baby. Dus toen alsnog inwendig
2 maanden geleden
Reactie op MarchBaby000
Ik ben nu 13 weken en alles inwendig!
Bij 12+2 was er uitwendig "iets" te ...
Ja dat! Laatste echo die ik had begon ze ook uitwendig, ik was 11+4. Toen zagen we een heel vaag licht vlekje met iets van beweging (zei de verloskundige, ik zag het niet)..
Toen inwendig ,zag ik hele complete baby, kon nog net de teentjes niet tellen 😂
2 maanden geleden
Reactie op TessaRo
Tot nu ook alles inwendig, omdat ze uitwendig niet genoeg zien. Ik heb een ...
Oooh ja een litteken kan ook belemmering zijn! Nou fijn dat inwendig niet vervelend is voor je 😊
2 maanden geleden
Hoii,
Ik ben zwanger van mijn 4e kindje, ik heb tot nu toe ook weer alles inwendig gehad, ben vandaag 14,3.
Bij mijn vorige 3 kindjes ook tot bijna 17weken inwendig gehad, daarna moest het uitwendig omdat kindjes te groot werden.
Helaas wel nog veel duwen om kindje te kunnen zien.