12 Reacties

5 dagen geleden

Ik heb een teddy jasje gekocht en een teddypakje. Beide van prenatal en gekocht via Vinted. Ben er nog geen €10,00 aan kwijt geweest voor beide items, verzenden niet meegerekend. Beide zo goed als nieuw! Als we het dan toch maar even gebruiken vond ik dit de beste optie. Heb ik het toch in huis voor de zekerheid. Tussenjasje heb ik daarom ook niet

5 dagen geleden

Tweedehands is zeker een optie inderdaad! En mijn eigen ervaring is als je een lekker warme voetenzak hebt, is een jasje lang niet altijd nodig. Als het echt koud is of hij/zij kan zichzelf nog niet goed warmhouden op de thuisreis na een ziekenhuisbevalling bijvoorbeeld is een vestje vaak nog handiger vond ik en goedkoper 😉 Dat is wel niet winddicht, maar als het goed is ligt zo'n kleintje toch uit de wind in de maxicosi of kinderwagen.

5 dagen geleden

Voor ons eerste kindje hadden we een jasje van Engel Natur en die krijgt de baby nu ook, is van merinowol dus temperatuur regulerend waardoor ze het nooit te warm krijgen en deze mag aanblijven in de auto omdat het heel dun is, fantastisch

5 dagen geleden

Ik heb op advies van een vriendin een wat dikker winterjasje gekocht in maat 56 voor in de wagen (dekentje over de beentjes) en een wat dunner teddy jasje voor als we met de auto op pad gaan. Eerste kindje dus moet nog zien hoe handig het is maar het klinkt logisch zo. Zo schattig die jasjes in die kleine maatjes 😍

5 dagen geleden

Mijn schoonmoeder zei dat je geen jasje nodig hebt dan. Als je baby in de wagen ligt goed aankleden en met dekentjes werken. Maar die van ons wordt meer eind maart verwacht dus misschien dat dat scheelt..

4 dagen geleden

Wij hebben wel een jasje (van de eerste al) maar die eerste weken echt niet gebruikt. In de maxicosi in de voetenzak, in de wagen in veel dekentjes, in de draagzak lekker veel laagjes. Zo’n jasje is maar lastig met zo’n kleintje vonden wij. Vanaf dat ze iets groter zijn wel echt nodig, maar zoals je zegt zijn we dan misschien al uit de winterjassen-periode dus ik zou dan even afwachten! Wij kochten bij de eerste trouwens zo’n engel natur jasje (geweldig ding) en die is idd erg duur. Maar we hadden ook een teddy jasje en die kocht ik tweedehands (maar zo kort gedragen dat je er echt niets aan ziet) voor 4€ 🫢

4 dagen geleden

Ik denk dat je een jasje, zeker gaat gebruiken. Ik zou kiezen voor een vest. Baby's moeten in het begin goed warm gehouden worden. Ze zijn 37 graden gewend dus hebben het snel koud. Bovendien zijn de ochtenden en avonden vaak fris. Mijn oudste zoon (inmiddels twee) heeft tot eind juni zijn vest regelmatig aangehad. Die ga ik ook voor de tweede gebruiken. Ik heb een wollen baby pak en jasje van Engel. Doordat het wol is ademt het goed en raakt het kindje niet oververhit. Bovendien hoef je het bijna niet te wassen. Als er melk op gespuugd werd veeg je het er zo af met een nat doekje. De jasjes zijn ook op marktplaats te vinden. Het heeft een hele goede kwaliteit dus kan meerdere rondes mee.

4 dagen geleden

Wij hebben bij onze eerste vooral veel met warme pakjes gewerkt volgens mij. Van fleece of zo'n Teddy. Maar die is ook begin oktober geboren, dus toen was t ook al flink koud. Je hebt zodra de kleine er is trouwens ook echt nog alle tijd om zoiets aan te schaffen. Je mag pas met de baby naar buiten als hij/zij op geboortegewicht is. Dat is tussen de 1 en 2 weken na de geboorte. Dus je kunt zodra de baby er is denk ik ook wel een goede inschatting maken van hoe koud het dan is. En tot die tijd kom je met dekens en laagjes een heel eind!

4 dagen geleden

Engel Natur heeft inderdaad fijne wollen jasjes die ook in de auto aan kunnen. Prijzig, maar ook op Vinted te koop!

4 dagen geleden

Wij hebben van die berenpakjes als extra laagje en dan nog een deken met zijn normale kleding daar nog onder met romper. zal wel voldoende zijn hoor

4 dagen geleden

Reactie op elielieli

Wij hebben van die berenpakjes als extra laagje en dan nog een deken met zi ...
Houd er wel rekening mee dat ze niet met een berenpakje (of ander pakje met voetjes) in de draagzak mogen. Weet niet of je die wil gebruiken maar dan is een los jasje dus nog wel handig.

4 dagen geleden

Ik had voor mijn oudste (ook uit maart) een teddypakje mt 56, maar geen goeie fit, mijn zoontje had te lange benen, dus paste al meteen niet. Gewoon dikker pakje en dekentjes gedaan. Nu heb ik een teddyjasje van Zeeman en een warme teddydoek van Koeka die ook in maxicosi kan (gesp gaten). Dekentjes vielen daar nog wel eens vanaf.