7 Reacties

3 maanden geleden

Ik ben net terug van vakantie en ben ook gewoon in al die kabelbanen met gondels geweest. Had nergens last van en had me ook niet gerealiseerd dat het misschien slecht zou kunnen zijn. Vond de vliegreis een stuk heftiger en oncomfortabeler dan die 20 minuutjes in zo'n gondel 😅

3 maanden geleden

Ja weetje ik doe het ook gewoon haha, als t slecht zou zijn zouden ze t wel aangeven neem ik aan 🤷🏻‍♀️

2 maanden geleden

Volgens onze gynaecoloog geen probleem

2 maanden geleden

Waarom zou dat een probleem moeten zijn? Nog nooit gehoord dat dat vermeden moet worden.

2 maanden geleden

Reactie op Kiwinasje

Waarom zou dat een probleem moeten zijn? Nog nooit gehoord dat dat vermeden ...
Ik las verschillende dingen op internet en de verloskundige heeft er ook geen duidelijk antwoord op gegeven. Een van de dingen die ik las; Je kunt de kabelbaan niet nemen als je zwanger bent, omdat er tijdens het opstijgen een plotselinge verandering in de luchtdruk en het zuurstofniveau ontstaat. Uiteindelijk heb ik heb toch wel gedaan met een hoogte van 2500m. Tot nu toe geen problemen 🙌🏻

2 maanden geleden

Vorig jaar tijdens mijn andere zwangerschap toevallig op vakantie geweest in de dolomieten en daar werd het afgeraden door de informatiecentra om boven de 2500 m te gaan. Verloskundige gebeld en die zei hetzelfde. Inderdaad vanwege het drukverschil. In een vliegtuig wordt de druk natuurlijk gelijk gehouden.

2 maanden geleden

Hoe hoog is het? Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik op "wintersport" zo'n 1600m omhoog gegaan. Helemaal niet over nagedacht dat dit niet zou mogen. Nergens last van gehad 😉