16 Reacties
13 dagen geleden
Ik blijf uit de buurt van de kattenbak. We hebben zelfs een electrische aangeschaft. Bevalt heel goed. Echt de investering waard. Zo hoeft mn man alleen nog maar 1 keer per week de zak er uit te halen en vervangen. Het spaart ook kosten op termijn daar we elke keer maar een beetje kattenbakvulling er in hoeven te doen daar het steeds automatiach gefilterd word naar een poepbeurt. En wcheelt dus ook een hoop gesleep met zakken kattenbakvulling; voorheen minstens 1 zak per week
13 dagen geleden
Reactie op Mosan21121994
Ik blijf uit de buurt van de kattenbak. We hebben zelfs een electrische aan ...
Oh ja hebben we ook over nagedacht, maar vonden we een beetje eng zoon elektrische kattenbak. Maar lijkt me wel handig ja.
Maar in principe kan je het niet inademen door er boven te hangen toch en het oplopen?
13 dagen geleden
Reactie op J2024J
Oh ja hebben we ook over nagedacht, maar vonden we een beetje eng zoon elek ...
In de info die jezelf in je bericht deelde lijkt wel te staan dat het door inademen in je lichaam kan komen.
Wat ik zelf vooral heb gehoord is dat je de kattenbak niet mag aanraken/verschonen. Ik ben verder helaas geen expert hierin of en hoe die bacterie zich nog meer verspreid.
Wat vind je precies eng aan een eletrische kattenbak? Het draaien misschien? Die van ons draait alleen aitomatisch na het plassen/poepen als de kat er niet meer in zit. En als het draait en de kat er in wil stapoen dan stopt onze gelijk met draaien.
12 dagen geleden
Reactie op Mosan21121994
In de info die jezelf in je bericht deelde lijkt wel te staan dat het door ...
Welke kattenbak hebben jullie als ik vragen mag?
12 dagen geleden
Reactie op LauraManning
Wij hebben deze, wat ik fijn vind de katten kunnen er altijd uit en de kattenbak is open.
12 dagen geleden
Ik heb deze ook gekozen voor mijn grote kittens, een Maine Coon en Ragdoll. Ze worden over het algemeen zwaarder en groter dan andere katten, die electrische kattenbak kan die grote aan. Ook heeft deze een grote opvang reservoir, dat verschilt ook erg per electrische kattenbak. Wat ik ook belangrijk vond is dat iemand anders er ook makkelijk mee om kan gaan, alle knoppen zijn duidelijk en je hebt daarvoor de app niet nodig. Zoals het reservoir is vol of de kattenbakvulling aanvullen☺️
12 dagen geleden
Ik verschoon de kattenbak zelf, mijn katten komen niet buiten. Dus de kans op toxoplasmose is zowat niet aanwezig, naast dat ik hoef geen ontlasting direct aan te raken met de elektrische kattenbak. Ik trek aan het koort van de zak en het sluit, daarna kan ik het direct weggooien. En net zoals andere onhygiënische dingen was ik gewoon goed mijn handen erna. Ik hoorde van de gynaecoloog dat je toxoplasmose veel eerder met tuinieren kan oplopen, dan de kattenbak. Want je kat moet immers ook echt besmet zijn de parasiet.
12 dagen geleden
Reactie op LauraManning
Wij hebben deze 🙂
https://www.bol.com/nl/nl/p/catja-zelfreinigende-kattenbak-automatische-kattenbak-electrische-kattenbak-app-bediening-80l-met-garantie/9300000166490671/
12 dagen geleden
Reactie op Mosan21121994
Wij hebben deze 🙂
https://www.bol.com/nl/nl/p/catja-zelfreinigende-kattenb ...
We gebruiken hem zonder de app. Na simpele installatie doet hij het automatisch via de stekker. Maar je kan het ook met app op afstand gebruiken.
12 dagen geleden
Wat gebeurt is is gebeurt. Ik zou me niet te druk maken over dat ene momentje.
Maar msschien voor de zekerheid voortaan toch maar niet meer in de omgeving van de kattenbak begeven. Al onstaat zoiets pas bij ontlasting die er 1-5 dagen ligt (dus als je man het elke dag netjes schoonschept krijgt het de kans niet zich te ontwikkelen) het is een kans op risico niet waard toch?
12 dagen geleden
Reactie op Mosan21121994
Wat gebeurt is is gebeurt. Ik zou me niet te druk maken over dat ene moment ...
Ik weet niet of dat dit artikel waar is, want bij de meeste staat dat je het niet kan krijgen door het in te ademen. Ook worden vrouwen die niet anders kunnen dan de kattenbak zelf te verschonen, alleen aangeraden handschoenen aan te doen in plaats van ook een mondkapje.
11 dagen geleden
Reactie op Annevth97
Ik verschoon zelf de kattenbak. We hebben gewoon een normale kattenbak, als ...
Helemaal eens. En niet vergeten dat als je ook al katten had voor je zwangerschap (zoals ik mijn hele leven al) dan heb je wellicht al eens toxoplasmose doorgemaakt en ben je daarna immuun voor de rest van je leven. En het zit ‘m echt niet enkel in de kattenbak hoor.. ga je lekker tuinieren en wil je daarna even de haren uit je gezicht wrijven of zit je even aan je oog dan kun je het al te pakken hebben. Vooral niet te panisch doen en gewoon je handen goed wassen.
11 dagen geleden
Reactie op IreneEmma
Helemaal eens. En niet vergeten dat als je ook al katten had voor je zwange ...
Jaa helemaal eens! Tegenwoordig wordt je zo bang gemaakt. Mijn advies voor de topicstarter, probeer het wat los te laten. Anders worden het nog lange maanden…
Inderdaad als je maar goed je handen wast, is er niks aan de hand.
Al is het wel zo dat het niet uit maakt of je nu wel of niet toxoplasmose gehad hebt, je kan het gewoon nog een keer krijgen zei m’n verloskundige. Dus er bijvoorbeeld op laten prikken heeft weinig nut