19 Reacties
één maand geleden
Een normale hoeveelheid kaneel is niet schadelijk. Het gaat echt om grote hoeveelheden
één maand geleden
Reactie op Poppetje123
Een normale hoeveelheid kaneel is niet schadelijk. Het gaat echt om grote h ...
Dat lees ik inderdaad gelukkig ook. Alhoewel 250 gram ruim te veel is voor de toegestane hoeveelheid kaneel 😅 Maar nu niks meer aan te doen, nu weet ik het voor het vervolg zullen we maar zeggen
één maand geleden
Reactie op user1495
Dat lees ik inderdaad gelukkig ook. Alhoewel 250 gram ruim te veel is voor ...
Er zit geen 250gr kaneel in 250gr pepernoten gelukkig :) ik had heel vreemd bij mijn vorige zwangerschap een enorme behoefte aan kaneel: kaneelbroodjes, pepernoten, speculaas etc. Ik heb hier voor een groot deel aan toegegeven en een prima zwangerschap en gezond kind eraan over gehouden 😊
één maand geleden
24Baby heeft een podcast en tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik die geluisterd. Hierin spraken ze elke week met een verloskundige en kwamen pepernoten ook aan bod. Ze zei dat je zakken moest leeg eten wilde je te veel kaneel binnen krijgen.
En over de zorgen rondom suiker zoals hier benoemd af en toe toegeven aan je cravings kan heus geen kwaad, voor jou niet en voor je baby niet.
één maand geleden
Even een nuancering bij de andere berichten… Als je 60kg weegt, mag je zo’n 120 gram kruidnoten op een dag (ervan uitgaande dat je verder geen andere producten met kaneel eet). Dus zoals je zelf zegt is 250 gram inderdaad teveel. Nou zal dat na één keer echt niet direct schadelijk zijn, maar dus echt wel iets om rekening mee te houden de komende weken in aanloop naar Sinterklaas. Ik had ook verwacht dat je bizarre hoeveelheden moest eten voor je teveel binnen zou krijgen maar las toevallig vanmorgen dit artikel van 24baby (stond in m’n “vandaag”):
https://www.24baby.nl/zwanger/voeding/kruidnoten-pepernoten/
één maand geleden
Reactie op pluisje2828
24Baby heeft een podcast en tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik die gel ...
Dank voor je geruststellende reactie! Heb de podcast gevonden, leuk, ga ik luisteren! Om de suikers maak ik me inderdaad ook geen zorgen, zolang je daarnaast gezonde voeding binnenkrijgt lijkt dat me inderdaad prima. Overigens zijn de zoete cravings op dit moment ook niet tegen te houden Normaal nooit zin in, nu moet snoep, chocolade etc. 😂
één maand geleden
Reactie op Evanna
Even een nuancering bij de andere berichten… Als je 60kg weegt, mag je zo’n ...
Dit zag ik inderdaad ook voorbij komen, goed om te weten en zeker om rekening mee te houden. Zeker ook omdat kaneel daarnaast ook nog verwerkt kan zitten in andere producten. Niet een erg handige craving de aankomende periode! Voor nu gaan ze de prullenbak in en probeer ik m’n zorgen van me af te zetten. Kan er nu niets meer aan veranderen. Thanks voor je reactie! :)
één maand geleden
Er bestaan 2 soorten kaneel: Cassia en Ceylon. In die laatste zit amper coumarine (= de stof die in grote hoeveelheden schadelijk kan zijn). Als je zelf die laatste soms gebruikt in ontbijt enzo kan dat volgens mij dus prima. Geen idee wat er in kruidnoten zit maar het zal vast die eerste zijn want die is goedkoper. 😅
Dit is ook nog een handig artikel: https://www.oudersvannu.nl/zwanger/pepernoten-kaneel-en-zwanger~0836ade
één maand geleden
Volgens mij valt 't allemaal wel mee. Zo kwam Ik ook ergens tegen dat je qua hoeveelheid bijvoorbeeld een halve appel punt per dag mag. Dat is echt heel weinig. Maar toen ik voor de eerste keer bij de verloskundige was hadden we het over dingen die wel en niet mogen en dat sommige dingen wat streng zijn. Toen zei zij bijvoorbeeld met kaneel, dan moet je zogenaamd oppassen met kruidnoten maar daar moet je echt kilo's van eten wil dat schadelijk zijn dus gewoon lekker van genieten.
Ieder zijn eigen ding natuurlijk maar dit is wat mijn verloskundige zei.
Ik eet het nu niet te veel en ik eet nog geen kruidnoten maar rond sinterklaas wil ik daar toch wel lekker van genieten zonder het te "moeten" wegen.
Toevallig zei diezelfde week nog iemand tegen ons oooh lekker zwanger in de feestdagen periode. Bij mijn vrouw zijn er behoorlijk wat kruidnoten doorheen gegaan. En diegene zei dat gewoon zonder dat we het over kaneel hadden of iets wat niet mag. Zij hebben nu een kerngezonde zoon.
één maand geleden
Met onderzoek kan heel veel gevaarlijk zijn. Maar inderdaad valt alles wel mee. Maar mocht je het interessant vinden er is een app die heet zwangerhapp en daar kan je alles in opzoeken of het wel of niet schadelijk is.
één maand geleden
Reactie op ThEternalGMR
Met onderzoek kan heel veel gevaarlijk zijn. Maar inderdaad valt alles wel ...
Die app zegt niets over kaneel helaas.
één maand geleden
Reactie op BabyVosje25
Jawel zie mijn screenshot.
één maand geleden
Reactie op BabyVosje25
één maand geleden
Jawel. Kan gebruikt worden als smaakmaker maar liever niet te veel te vaak.
één maand geleden
Reactie op ThEternalGMR
Ja er staat niet te veel. Maar geldt dat niet voor heel veel? En ik denk bij "niet te veel" niet direct aan een restrictie op het aantal kruidnoten dat je mag of dat je wel een stuk appeltaart kan eten 😅