18 Reacties

2 maanden geleden

Nee hoor, ik heb hier 10 katten rondlopen, en die doen dat ook, pas op met beten, krassen van de katten & de kattenbak

2 maanden geleden

Naja likken aan hetzelfde kan echt wel ander verhaal zijn ivm wormen etc. Kat wast zich goed, ook daar beneden, met alles wat daar verder aan bacteriën oid bij komt. Denk niet dat je je nú zorgen hoeft te maken🌸 zal er wel op letten☺️

2 maanden geleden

Als je kat dat altijd al doet, dan heb je zeer waarschijnlijk al lang al ooit toxoplasmose gehad en kan het nu dus geen kwaad meer, maar ivm met wormen zou ik daar nu wel iets beter op letten

2 maanden geleden

Reactie op DaphneBoaz

Nee hoor, ik heb hier 10 katten rondlopen, en die doen dat ook, pas op met ...
Bedankt voor je geruststelling! 😊 Al heeft de andere reactie wel gelijk, hij wast zich natuurlijk ook gewoon daar beneden. Ik ga het voortaan niet meer doen! Haha

2 maanden geleden

Reactie op Kelly🤰🏻

Naja likken aan hetzelfde kan echt wel ander verhaal zijn ivm wormen etc. K ...
Je hebt helemaal gelijk! Niet aangedacht inderdaad. Het scheelt dat mijn kat niet buiten komt, maar liever het zekere voor het onzekere!

2 maanden geleden

Reactie op Sabinels95

Als je kat dat altijd al doet, dan heb je zeer waarschijnlijk al lang al oo ...
Nee ik doe het eigenlijk nog niet lang, sinds een paar maanden ofzo (sinds ik meer ijsjes eet met het lekkere weer). Het scheelt dat mijn kat niet buiten komt, dus dan is er een stuk minder kans op. Maar beter voorkomen dan genezen!

2 maanden geleden

Reactie op J2024J

Je hebt helemaal gelijk! Niet aangedacht inderdaad. Het scheelt dat mijn ka ...
Dat maakt oprecht veel uit! Die van mij eet muizen en vogels dus daar komt allemaal zooi binnen 😵‍💫🤣

2 maanden geleden

Reactie op Kelly🤰🏻

Dat maakt oprecht veel uit! Die van mij eet muizen en vogels dus daar komt ...
Haha dat is waar, dat is een heel verschil! Alleen kan je toxoplasmose oplopen door ontlasting vd kat toch? Inderdaad als hij zich daar beneden gelikt heeft, en ik lik aan hetzelfde ijsje… 🥲

2 maanden geleden

Reactie op J2024J

Haha dat is waar, dat is een heel verschil! Alleen kan je toxoplasmose oplo ...
Lekker een ijsje voor jou (en de baby) en een voor je kat! 😍

2 maanden geleden

Reactie op Kelly🤰🏻

Lekker een ijsje voor jou (en de baby) en een voor je kat! 😍
Zo doen we het voortaan maar ja! Haha

2 maanden geleden

Voor iedereen die hier zo zelfverzekerd zegt “nee hoor dat kan” vraag ik me toch echt af waar die expertise vandaan komt?? De adviezen zijn namelijk om zelfs al je handen te wassen nadat je een kat hebt geaaid. Je kan deze vraag beter aan je verloskundige stellen. Hopelijk heb je al antistoffen tegen toxoplasmose!!

2 maanden geleden

Reactie op Ruby3.1

Voor iedereen die hier zo zelfverzekerd zegt “nee hoor dat kan” vraag ik me ...
Sorry kan het niet laten hier op te reageren. Als we elkaar informatie geven laten we dan zorgen dat het de juiste is zodat we elkaar geen onnodige zorgen geven. Bron: RIVM

2 maanden geleden

Reactie op Ruby3.1

Voor iedereen die hier zo zelfverzekerd zegt “nee hoor dat kan” vraag ik me ...
Nou dat. De kans op toxoplasmose zal wel meevallen, maar onze katten likken ook gewoon hun eigen kont. Dan zou ik m’n kat inderdaad niet aan mijn eten laten zitten, maar ook niet als ik niet zwanger zou zijn haha

2 maanden geleden

Reactie op Hel1J

Nou dat. De kans op toxoplasmose zal wel meevallen, maar onze katten likken ...
Maar aaien doe ik idd wel gewoon en dan was ik ook niet m’n handen hoor

2 maanden geleden

Reactie op Hel1J

Nou dat. De kans op toxoplasmose zal wel meevallen, maar onze katten likken ...
Tja mijn kat krijgt af en toe een hapje of een likje, verder hier niet aangedacht dat het eventueel schadelijk kan zijn. Het was dus gewoon een vraag

2 maanden geleden

Reactie op Flip1

Sorry kan het niet laten hier op te reageren. Als we elkaar informatie geve ...
Oh ik vind het alleen maar goed dat je reageert hoor. Ik had de info namelijk ook van RIVM maar dan in een algemeen gedeelte https://www.rivm.nl/ziek-door-dier/kat Ik denk dat hierdoor de verwarring is ontstaan. Maar fijn dat toxoplasmose in principe niet overgedragen wordt door enkel aaien

2 maanden geleden

Reactie op Flip1

Sorry kan het niet laten hier op te reageren. Als we elkaar informatie geve ...
Toch nog een nieuwe aanvulling, als je op die pagina van het RIVM naar beneden scrollt specifiek bij toxoplasmose staat er wel weer dat je het evt kunt krijgen door het aaien van je kat https://www.rivm.nl/ziek-door-dier/kat