11 Reacties

17 dagen geleden

De gynaecoloog heeft mij geadviseerd om vanwege mijn zwangerschapsgeschiedenis ook een keizersnede te doen. Ik vind het best spannend, zoals je zegt is het herstelproces best lastig.

17 dagen geleden

Hey, ik denk dat het herstelproces bij iedereen anders gaat natuurlijk, maar ik vond het reuze mee vallen… Ik heb wel een infectie gehad en daarom een spoedkeizersnede en het was mijn 2e bevalling, de eerste ben ik natuurlijk bevallen. Ik heb 2 dagen in het ziekenhuis gelegen maar eigenlijk vooral omdat ik nog ziek was van de infectie, een paar dagen later was ik al weer op de been en van alles aan het doen! Wij kregen wel het advies om pijstillers door te slikken een week lang zodat je een spiegel opbouwt, maar ook na die week echt totaal geen last gehad. Ja oke je merkt natuurlijk wel wat minder kracht en je mag dingen niet tillen maar het kan dus ook heel goed gaan! ☺️

16 dagen geleden

Omdat ik bij mijn vorige bevalling een hernia van 20 jaar terug heb teruggekregen en daar eerst 8 maanden mee heb “rondgelopen” en daarna geopereerd moest worden en nog 2 a 3 maanden moest herstellen heb ik nu heel bewust gekozen voor een keizersnede. Ik heb al aangegeven of 6 weken herstel of weer maanden van heel veel pijn door een hernia dan heb ik liever 6 weken. 😊

16 dagen geleden

Ik heb bij mijn eerste kindje een geplande keizersnede gehad vanwege stuitligging. Ik heb daar toen bewust voor gekozen (mocht het ook natuurlijk proberen). Ze zeiden dat 50% in een keizersnede eindigen en als ik iets niet zag zitten was het een spoed keizersnede 🤗 nu heb ik de keuze en ben ik er nog niet aan uit. Ik heb echt een vlekkeloos herstel gehad maar de eerste week is gewoon wel echt rot en pijnlijk! Ik had daarna een vriend die de eerste 4 weken thuis was en het was mijn eerste kindje maar qua herstel zou ik het dus zo weer doen

16 dagen geleden

Hier vorige zwangerschap een keizersnede gehad omdat ik geen stuit bevalling wou. Achteraf maar goed ook ze lag muurvast tegen mn ribben, hoofd ook gigantisch afgeplat daardoor dus was anders wss spoedkeizersnede geworden. Nu mag ik dus kiezen, denk dat ik voor een keizersnede kies. Buik is toch al een keer open geweest l, herstel ging goed en natuurlijk bevallen kan je ook een flink herstel of pijnklachten van hebben.

3 dagen geleden

De eerste was een "spoed" keizersnede. Zat geen echt spoed bij, maar na ruim 30u aan weeën en nog maar 4cm ontsluiting en geen vorderingen meer in de afgelopen uren, stuurde het ziekenhuis wel aan op een keizersnede. De ruggenprik had ik tenslotte er al in zitten en ik was doodop en er klaar mee. Uiteindelijk bleek de navelstreng om zij nek te zitten, maar verder geen andere "redenen" gevonden waarom het niet vorderde. Ondanks het feit dat ik een heel goed en voorspoedig herstel had (binnen 40u was ik thuis en binnen een week liep ik al door de Ikea), wil ik dit keer wel vaginaal gaan proberen, mits er geen complicaties van te voren al komen uiteraard.

2 dagen geleden

Mijn eerste was ook een geplande keizersnede ivm stuitligging, hij had zich verstrengeld in de navelstreng en lag hierdoor vast. Omdat dit de reden was van de stuitligging, wil ik deze keer voor een natuurlijk bevalling gaan. Dit wil ik ook meemaken(als het allemaal goed gaat natuurlijk). Het herstel van de geplande keizersnede viel mij mee, na 1,5 week was ik wel weer aardig op de been ( zelf uit bed en trappenlopen enz) Wel vond ik het vervelend dat waarschijnlijk door de keizersnede de borstvoeding moeilijk op gang kwam en mijn zoontje ook erg onrustig was. Dit verdween na 3 weken, ik had het idee dat hij eigelijk nog even in de buik wilde blijven. Kan natuurlijk ook een andere reden hebben hoor maar ik voelde me een soort schuldig dat hij niet zelf kon bepalen wanneer die geboren werd en klaar was om op de wereld te komen

2 dagen geleden

Ja zeker ik ben 19 weken en krijg met 39 weken een keizersnede. Dit omdat ik na me vorige bevalling een flinke verzakking had en hieraan geopereerd bent en ze zeggen als ik weer normaal beval ik dus weer een operatie zal moeten ondergaan. Een pluspunt kan me meteen laten sterreliseren haha 2 vliegen in 1 klap.

2 dagen geleden

Reactie op il92

Mijn eerste was ook een geplande keizersnede ivm stuitligging, hij had zich ...
Hoe wisten jullie dat de navelstreng 'in de weg zat' en dus daarom in stuit lag? Mijn zoontje lag ook in stuit 6jr geleden. Draai poging gehad maar werkte niet. Ik wilde graag natuurlijk bevallen, omdat ik niet wist of we ooit nog een kindje wilde ej ik had er alle vertrouwen in (mede door het ziekenhuis). Na de geboorte bleek mn zoontje een heeeele korte navelstreng te hebben waardoor het draaien onmogelijk was. Maar daar kwamen we dus na de geboorte pas achter.

één dag geleden

Reactie op AMol

Hoe wisten jullie dat de navelstreng 'in de weg zat' en dus daarom in stui ...
Wij kwamen ook na de geboorte erachter dat dit de oorzaak was. De gynaecoloog gaf dit aan. Hierdoor lukte de draaipoging ook niet.

13 uur geleden

Ik krijg een geplande keizersnee met 39 weken ivm pre eclampsie en helpp in 2021 en een niche zwangerschap in 2023 waarvoor ik jan 2024 een lap. niche resectie heb ondergaan. Een langer herstel, maar hoop er dit keer echt wat moois van te kunnen maken.