5 Reacties

2 maanden geleden

Ik denk dat meer dan zo fit mogelijk erin gaan je niet kan doen het is en blijft minimaal 6 weken herstellen

2 maanden geleden

Er bestaan voor algemene operaties wel prehabilitatieprogramma’s om zo fit mogelijk een operatie in te gaan. Vaak gaat het om goede conditie (krachttraining/cardio) en ook zorgen voor voldoende eiwitten (helpt oa bij wondherstel). Ook heb ik zelf vorig jaar gelezen over het innemen van suikerrijke dranken tot kort voor dd keizersnede/ operatie om het herstel erna te helpen (meer energie/kracht beschikbaar in het lichaam)

2 maanden geleden

Wat een goeie vraag! Ik heb zelf bij de eerste ook een ongeplande keizersnede gehad en ivm fertiliteitsonderzoeken in het zkh hebben ze gezien dat ik een niche heb waarbij er een stukje spierwand te dun is. Dit kan gevaarlijk zijn als ik weeen krijg dus waarschijnlijk zal het nu ook weer een keizersnede worden. Maar zelfs als ze zeggen dat ik natuurlijk mag bevallen neig ik nu toch meer naar een keizersnede. Vorige keer ben ik snel hersteld ondanks dat ik heel veel last heb gehad van alle medicatie die ze me hadden toegediend (inleiding met niet vorderende ontsluing en vervolgens keizersnede). Na een ruime week kon ik weer in mijn eigen kleding en rustig door het winkelcentrum lopen. Ik denk dat ik deze vraag de volgende keer aan mijn verloskundige ga stellen 👍

2 maanden geleden

Ik heb een geplande keizersnede gehad bij mijn eerste kindje, ik heb dit als fijn ervaren. Tuurlijk is het wat klinisch maar ze hadden genoeg tijd en er heerste een gezellige sfeer op de OK. Je kan zorgen indd voor een goede conditie, dit omdat je de eerste 6 weken niet veel kan/mag doen. Op wat wandelen na maar dingen sjouwen kan/mag niet. Ik hoop nu voor een natuurlijke bevalling te mogen gaan :)

2 maanden geleden

Ik heb ook een ongeplande keizersnede gehad en mede door een goede conditie verliep het herstel echt heel voorspoedig. Naast fysiek je voorbereiden kan je je wellicht inlezen over de gentle sectio. Steeds meer ziekenhuizen bieden deze mogelijkheid aan en dit zou je dus eens kunnen navragen bij het ziekenhuis van jouw voorkeur