20 Reacties

één maand geleden

Hoi hoi, Bij mij is het net andersom. Ik heb een geplande keizersnede gehad ivm stuitligging. Nu heb ik de keuze. Ergens wil ik de ervaring van een normale bevalling mee maken. Aan de andere kant ben ik bang voor de complicaties of dat het uiteindelijk een spoedkeizersnede wordt. Ik merk dat ik dan geneigd ben om voor de keizersnede te gaan omdat ik dan weet wat me te wachten staat en het toch wat veiliger voelt ofzo. Maar tegelijkertijd moet ik dan de ervaring van een normale bevalling gaan loslaten. Wat ik echt lastig vind. Ik ben er dus ook nog niet uit..

één maand geleden

Reactie op Sfm93

Hoi hoi, Bij mij is het net andersom. Ik heb een geplande keizersnede gehad ...
Ohja die keuze is ook lastig idd. Je kunt misschien mensen vragen die een vaginale bevalling hebben gehad. En meerdere verhalen misschien een beetje vergelijken met jouw keizersnede en kijken wat miss goed voelt. Lastig hoor, gelukkig heb je nog even😃

één maand geleden

Waarom krijg je weer een keizersnede? Hier vorige keer uiteindelijk ook een keizersnede geworden maar ik mag nu ook kiezen.

één maand geleden

Vorige keer een spoedkeizersnede gehad met 25 weken en begreep dat je na een keizersnede mag kiezen, maar ze hebben het alleen nog gehad over vaginaal bevallen. Ik ben ook pas 8 weken, maar vind het wel een beetje gek dat ze er volgens mij vanuit gaan dat het nu vaginaal gaat worden. Tijdens de volgende afspraak toch maar eens vragen hoe dat zit.

één maand geleden

Reactie op Flip1

Waarom krijg je weer een keizersnede? Hier vorige keer uiteindelijk ook een ...
Door de niche, het litteken is niet goed geheeld en kans op scheuren is aanwezig. Keizersnede is voor de baby als mijzelf dan het veiligste begreep ik.

één maand geleden

Reactie op Bella01

Door de niche, het litteken is niet goed geheeld en kans op scheuren is aan ...
Oh interessant. Ik heb ook een niche vanwege eerdere keizersnede,, maar ben nu nog in de veronderstelling dat ik een keuze heb. Misschien verschilt het per niche, maar ik ga het toch maar even aankaarten bij volgende afspraak.

één maand geleden

Reactie op Dappiedap

Oh interessant. Ik heb ook een niche vanwege eerdere keizersnede,, maar ben ...
Hm ja geen idee hoe dat verder zit idd. Zal het dan ook even vragen. Hadden jullie ook moeite met zwanger worden door de niche? Sorry als het te persoonlijk is hoor. Dan hoef je uiteraard niet te reageren!

één maand geleden

Reactie op Bella01

Hm ja geen idee hoe dat verder zit idd. Zal het dan ook even vragen. Hadden ...
Nee, dat niet. Wel verleden met miskramen, maar dat had ik voor de niche ook al. Dus dat zal geen verband houden vermoed ik.

één maand geleden

Reactie op Dappiedap

Nee, dat niet. Wel verleden met miskramen, maar dat had ik voor de niche oo ...
Ah oke, hm dat is ook enorm verdrietig zeg.. zwanger worden is zo'n proces en emotionele rollercoaster..

één maand geleden

Reactie op Bella01

Ah oke, hm dat is ook enorm verdrietig zeg.. zwanger worden is zo'n proces ...
Ja idd! Dus blij dat het eerste trimester er zo goed als op zit. Mijn keizersnede was trouwens gepland ivm stuitligging. En daar zitten ook wel echt voordelen aan, met name dat je weet wanneer je kindje geboren wordt ;) en dat je zeker weet dat je niet tot ver na je uitgerekende datum hoeft door te lopen.

één maand geleden

Reactie op Dappiedap

Ja idd! Dus blij dat het eerste trimester er zo goed als op zit. Mijn kei ...
Ja echt zo wat een opluchting! Ohja idd dat is wel fijn. Ja ik was heel bang voor een ruggenprik.. dus wilde niks ervan weten. Maar moest uiteindelijk wel. Was spoed keizersnede met 41 weken. En nu weet ik het van tevoren.. maar ben bang dat ij enorm weer tegen die prik op ga zien omdat ik daar nu de tijd voor heb om over na te denken. 😂

één maand geleden

Reactie op Bella01

Ja echt zo wat een opluchting! Ohja idd dat is wel fijn. Ja ik was heel ba ...
Ik ben wel benieuwd hoe je het herstel van een spoedkeizersnede hebt ervaren, als je het wilt delen natuurlijk. In mijn ogen gaat dit heel gehaast met veel stress, misschien door het woord ‘spoed’. Maar als ik het goed begrijp ben je wel met weeën begonnen etc? Ik had natuurlijk een geplande keizersnede. Dus het verliep allemaal heel soepel en rustig. Herstel duurt wel allemaal wat langer dan een vaginale bevalling natuurlijk. Maar ben benieuwd of jouw ervaring anders is dan bij mij met een geplande keizersnede.

één maand geleden

Reactie op Sfm93

Ik ben wel benieuwd hoe je het herstel van een spoedkeizersnede hebt ervare ...
Ik vind ook dat er verschil zit tussen spoed en ongepland. Mijn dochter is ook met een keizersnede geboren nadat de ontsluiting niet vorderde maar het voelde voor mij echt niet als spoed en ik heb een heel goed herstel gehad!

één maand geleden

Reactie op Sfm93

Ik ben wel benieuwd hoe je het herstel van een spoedkeizersnede hebt ervare ...
Ja ik heb 24 uur in de weeën gezeten en bleef steken op 8 cm. Uiteindelijk zat mijn dochter een soort van vast en ging het niet goed met de navelstreng etc. Toen meteen naar de operatie kamer en dergelijke. Maar ik ben zo lief geholpen in het ziekenhuis en ook de nazorg was top. Dus de ervaring wad heel goed en ook mooi uiteindelijk. Kijk er goed op terug. Tuurlijk schrok ik toen even, maar als het allemaal maar goed gaat met de kleine.

één maand geleden

Fijn om jullie ervaringen te horen! Dan lijkt het toch minder heftig dan het klinkt. Dat is wel fijn om mee te nemen in mijn keuze voor mogelijk toch vaginaal bevallen. Uiteindelijk weet je nooit hoe iets loopt natuurlijk

één maand geleden

Ik krijg opnieuw keizersnede vanwege complicaties vorige bevalling (ook keizersnede). Heb er geen problemen mee.

één maand geleden

Ik heb bij mijn eerste bevalling ook een keizersnede gehad. De ontsluiting liep niet rap genoeg, ik kreeg hoge koorts en de hartslag van de baby reageerde daar niet goed op. Dus toen is het een keizersnede geworden. Deze zwangerschap kan ik kiezen tussen vaginaal en een keizersnede, maar ik denk dat ik voor een keizersnede ga kiezen. Het herstel vond ik vorige keer best pittig, maar ik vind het idee van complicaties met het litteken van de baarmoeder heel eng met een normale bevalling na een keizersnede.

één maand geleden

Ik heb precies hetzelfde! De vorige keer gebeurde het in een roes…. nu vind ik het ook spannend.

één maand geleden

Reactie op joheda

Ik heb precies hetzelfde! De vorige keer gebeurde het in een roes…. nu vind ...
Ja precies haha. Nu heb je meer tijd om erover na te denken.

één maand geleden

Ik heb bij de eerste een spoedkeizersnede gehad. Maar het voelde totaal niet als spoed, iedereen werkte efficient maar rustig. Ik denk dat het grote verschil is dat je dan geen gentle sectio hebt en ze het kindje even omhoog tillen om daarna direct te checken of alles goed is. Nu duurde het ruim een jaar om zwanger te worden dus zijn we bij het zkh geweest om alles te laten checken. Daar zagen ze dat ik een niche heb (geen effect op zwangerschapskansen) waar een stukje spierwand te dun is. Nu met de 13 wkn echo gaan ze dit weer controleren en dan weet ik ook of het een bindend advies gaat worden voor een keizersnede.