Omdat ik bij mijn eerste zwangerschap een keizersnede gehad heb mag ik nu kiezen tussen vaginaal bevallen of een keizersnede. Ik mag ook voor een middenweg kiezen waarbij ik vaginaal mag bevallen als het natuurlijk op gang komt en een keizersnede kan krijgen als een inleiding in beeld komt.
Ik wil een vaginale bevalling proberen maar twijfel heel erg over een inleiding vanwege angst voor pijn. Bij mijn eerste was de inleiding (die dus halverwege gestaakt werd vanwege hartdipjes van de baby en afgebroken werd voor een keizersnede) heel erg pijnlijk. De arts zegt dat het toen meer pijn deed omdat ik met 31 weken beviel. Dan is je lichaam er nog niet klaar voor. Maar ik ben alsnog heel bang voor de pijn. Gewoon al het idee dat ze daarbinnen weer eindeloos moeten gaan wroeten.
Aan de andere kant voelt geen inleiding proberen als falen tegenover het kindje. Die wordt dan opeens zonder aankondiging de grote boze wereld ingetrokken.
Hebben jullie ervaring met een inleiding en een keizersnede? Wat zou je doen als je nog een keer mocht kiezen?