16 Reacties

9 maanden geleden

Ben bevallen door een ballonnetje, maar kan je het niet aanraden. Is natuurlijk voor iedereen anders; maar ben 40 uur bezig geweest al met al.. Kijk er wel positief op terug maar m’n lichaam is er echt zo moe van! Voel je niet ergens diep in je lichaam stiekem al de keuze die je wilt maken? Maar voel je je er misschien gestressed over?

9 maanden geleden

Ik heb 2x doorgelopen tot 41+6 en mijn derde kwam opeens 'al' met 41 weken. Mijn ervaringen: Eerste bevalling: Met 41+6 vliezen gebroken door de verloskundige bij 1cm ontsluiting en zonder verweking. Half uur niks en toen vanaf vanaf de eerste wee direct in weeënstorm à 1 min, binnen 1u 10cm ontsluiting. Toen nog 1,5u geperst. Totale bevalling duurde nog geen 3,5u. Daarna nog OK vanwege vastzittende placenta. Wel last gehad van deze ervaring, vooral door de weeënstorm (van 0 naar 100 qua pijn) en de niet komende nageboorte. Tweede bevalling: Besloten door te lopen tot 42 weken gezien de eerste het ook zo goed had in mijn buik. Afspraak in zkh stond voor 42 weken en toen kwam hij met 41+6 tóch nog zelf. Vliezen braken in bed, half uur later eerst wee (direct vlug op elkaar), persfase van 6 minuten. Totale bevalling 2 uur, maar zonder weeënstorm en placenta kwam na 1 uur tóch nog gelukkig. Derde bevalling: Weer besloten door te lopen tot 42 weken, zonder eerdere interventies gezien die bij de vorige niets hadden gedaan (bij een eerste zou ik strippen wel een kans geven). Dit keer de laatste week niet hoeven meemaken, want hij kwam gewoon al zelf met 41+0. Wel een stortbevalling, dus weer enorm snel en qua pijn eigenlijk niet bij te houden. Totale bevalling 1,5u en helaas weer vastzittende placenta dus weer naar OK. Kijk het best terug op de tweede bevalling en daarna de derde. Qua advies zou ik strippen een kans geven, is niet fijn maar werkt bij sommige vrouwen goed en is het minst invasief. Vliezen breken vond ik dus enorm heftig door de weeënstorm. Met een ballon heb ik geen ervaring. En inleiden zou ik alleen voor kiezen na 42 weken, zodat je lijf zo lang mogelijk de kans heeft het zelf nog te doen. Heel veel succes met je keuze! Er is geen foute keuze en hoewel het niet zo voelt heb je nog even de tijd. Maar snap je totaal qua stress, had ik bij mijn eerste ook! Is mega lastig.

9 maanden geleden

Ik heb 2 keer een ballon gehad met de volgende dag inleiden. Beide bevallingen van ongveer 10/11uur in de ochtend tot 1/2 uur in de middag weeen gehad en beide kindjes zijn rond 2 uur in de middag geboren. Kijk op beide erg positief teruf.

9 maanden geleden

Ik heb met 41 weken en 41.2 weken een strippoging gehad die niet lukte ivm 0 ontsluiting. Daarna met 41.4 weken een ballon katheter die ook niet aansloeg en niet voor ontsluiting zorgde. Uiteindelijk met 41.6 ingeleid d.m.v. misoprostol tabletten en nogmaals een ballon. Dit duurde nog bijna 24 uur voor ze geboren is. Dus als je er lijf er nog niet klaar voor is kan je bepaalde interventies inzetten maar die zullen geen effect hebben. Achteraf gezien zou ik het liefst hebben gekozen voor wachten tot 42 weken omdat ik een beetje onrustig werd van alle tevergeefse interventies die niks geen effect hadden.

9 maanden geleden

Ik zou voor strippen kiezen! Als die keus er is natuurlijk want hangt er vanaf of je al wat ontsluiting hebt. Met inleiden geen ervaring maar ik wilde het echt niet omdat je vaak overvallen word door een weeenstorm en het toch niet natuurlijk gaat wat in mijn ogen ook stress geeft bij de baby. Ik ben gestript en dag erna bevallen. Kijk er heel positief op terug!

9 maanden geleden

Reactie op CM9293

Ik zou voor strippen kiezen! Als die keus er is natuurlijk want hangt er va ...
De reden dat ze mij wilde inleiden was trouwens vanwege een grote baby. Ben heel blij dat ik het afgewezen heb! Was inderdaad een groter kindje maar heb er totaal geen last van gehad! Je lichaam kan dit zelf.

9 maanden geleden

Reactie op CM9293

De reden dat ze mij wilde inleiden was trouwens vanwege een grote baby. Ben ...
Ik kom dus net ook van verloskundige af, ben nu 38w, maar word nu ineens gesproken over idd strippen want kans “grote” baby. Na hoeveel x strippen was het bij jou succesvol? En idd, je lichaam kan dit toch? Ook bij een kindje wat iets groter is dan gemiddeld. Ik word er nu echt beetje nerveus van 🙈

9 maanden geleden

Vorige keer ben ik met 40 +5 bevallen dus heb er alleen over na hoeven denken en geen ervaring. Nu ben ik ook 40 weken en gesprek gehad over hoe ik tegen de verschillende opties aankijk. Mijn verloskundige gaf me deze keuzemogelijkheden kaart, staat alles overzichtelijk weergeven, wellicht heb je er wat aan in je keuze 😊. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.thuisarts.nl/file/3110/download&ved=2ahUKEwiMnoqlxrmMAxUfgf0HHTwhD2EQFnoECDIQAQ&usg=AOvVaw3k_H05QKfnJhlYvi71fFiz

9 maanden geleden

Ik ben bij mijn eerste met precies 41 weken bevallen, ik had voor de volgende dag een afspraak staan om te strippen, maar dit was dus niet nodig. Mijn eerste bevalling was een prima bevalling. Van het breken van de vliezen (om 19.30) tot de bevalling (1u en 5 min persen) heeft 9 uur en 45 minuten geduurd, terwijl de actieve bevalling iets meer dan 5 uur geduurd heeft) Mijn 2e bevalling begon met weeën met 40+6. Ik heb gebruik gemaakt van een TENS door enorme rug weeën bij de 1e. Dit is eigenlijk een droombevalling geweest. Geen weeënstormen (die ik bij de 1e wel had) en een korte actieve bevalling van 3 uur en 11 minuten. Bij mijn zoontje ben ik ingeleid met 41 weken dmv vliezen breken. Maar jeetje wat een pijn heb ik daarmee gehad. Eerst met het voelen van de ontsluiting omdat mijn baarmoedermond nog heel ver naar achter lag. Daarna dus nóg een keer omdat ze de vliezen moesten breken. Vervolgens kwamen de weeën wel zelf op gang, maar ik ben tot 2x toe in een weeënstorm terecht gekomen. Eerst een gewone, daarna met persweeën. Uiteindelijk maar 2 minuten hoeven persen toen was hij eruit. (Een bevalling van 5 u en 23 min) Ik vond mijn laatste bevalling wel de meest intense bevalling en ik weet niet (als het zou moeten) of ik het nog eens zou doen.

9 maanden geleden

Reactie op charlieb89

Ik kom dus net ook van verloskundige af, ben nu 38w, maar word nu ineens ge ...
Jaaa je lichaam kan dit zeker! Ik heb echt heel goed geluisterd naar de verloskundige wanneer ik moest persen en wanneer weg puffen. Zij heeft mij er zo doorheen geholpen. M’n dochter woog 4310 en geen scheurtje. Terwijl de gynaecoloog mij perse wilde inleiden en had het over preventief een knip zetten. Ik was het met beide niet eens en zo zie je maar!! Terwijl m’n vorige dochter is geboren met 3500 gram(stuk kleiner dus), en die hebben ze met de pomp in 1x eruit getrokken en had ik een subtotaalruptuur. Bij mij was 2x strippen nodig. Eerste x zat alles nog potdicht. Tweede keer kleine 1cm ontsluiting. Mijn advies, luister naar jezelf en je lichaam. Inleiden zou ik nooit voor kiezen tenzij geval van nood.

9 maanden geleden

Reactie op CM9293

De reden dat ze mij wilde inleiden was trouwens vanwege een grote baby. Ben ...
Ik ben zelf ingeleid met 38w vanwege een grote baby, ik ben wel blij dat we hier voor gekozen hebben, met 40w of langer waren zijn schouders er niet uit gekomen denk ik zomaar dit was nu al een kwestie van trekken omdat hij vast hing... natuurlijk verschilt dit heel erg per persoon maar toch hoor je dat ook regelmatig en heb je daar wel meer kans op als ze groter zijn

9 maanden geleden

Reactie op CM9293

Jaaa je lichaam kan dit zeker! Ik heb echt heel goed geluisterd naar de ver ...
Dank voor je reactie! Dit geeft me idd ook wat meer hoop. Jongen word nu geschat op 3800 gr maar dat kan natuurlijk iets meer of iets minder zijn. Gelukkig nog niet 1-2-3 sprake van inleiding maar ze hebben wel aangegeven op tijd te willen beginnen met strippen voor de zekerheid. Maar t voelt beetje gek. M’n eerste zoon is idd ook gehaald met vacuüm en knip en was 3600 gram. Ik hoop gewoon dat hij nog heerlijk uit zichzelf komt!

9 maanden geleden

Reactie op Virginia2002

Ik ben zelf ingeleid met 38w vanwege een grote baby, ik ben wel blij dat we ...
Mag ik vragen wat de definitie bij jou was van een grote baby?

9 maanden geleden

Reactie op charlieb89

Mag ik vragen wat de definitie bij jou was van een grote baby?
Wij zaten op de p96, uiteindelijk ingeleid met 38.1, ballon was niet nodig had al 3cm ontsluiting uit mezelf, weeën opwekkers zijn maar 10 minuutjes aan geweest en toen pakte me lichaam het over, na 4 uur is toen onze zoon geboren met 4280 en 54 cm.

9 maanden geleden

Ik moest ook ingeleid worden ivm zwangerschapsdiabetes. Toen ik voor een ballon moest gaan, bleek dat ik al 2 a 3 cm ontsluiting had. Toen hadden ze me gestript ipv een ballon. Dat hielp. Toen wilde ik het even afwachten of er wat zou gebeuren maar na een nachtje slapen nog niks. Dus sochtends hebben ze m'n vliezen gebroken. Daarna na 2 uur nog niks. Dus daarna ingeleid met weeënopwekkers. Na een uur is mn zoontje geboren! Al met al een hele fijne ervaring gehad hiermee. Vond het ook fijn om te weten wanneer ik zou bevallen. Succes mama!

9 maanden geleden

Had vandaag een afspraak bij de verloskundige en hebben afgesproken dat ik sowieso nog een weekje door loop, hoop echt dat mn kleine zich zelf gaat melden 1 deze dagen.. maandag een check in t ziekenhuis omdat ik morgen 41 weken ben en dan di&do weer naar de verloskundige en dan een plan bespreken mocht ik nog niet bevallen zijn. Dank jullie wel voor het delen van jullie ervaringen!