26 Reacties
19 dagen geleden
Hier helemaal fan van wasbaar. Lekt in mijn ervaring juist veel minder snel door dan wegwerp. Stinkt ook minder dan wegwerp. Ook vind ik het fijn dat het minder chemisch is dan wegwerp luiers. In wegwerpluiers zit toch een soort gel die vocht opneemt, en plastic enz. Volgens onderzoek van tegengif zijn wegwerp luiers niet altijd vrij van hormoonverstorende stoffen. Mocht je wel voor wegwerp gaan dan zou ik ivm gezondheid je aanraden een merk te zoeken die het EU ecolabel keurmerk heeft. Bijvoorbeeld kruidvat heeft een eco lijn met dat keurmerk.
Wij zijn vrij snel ook begonnen met het potje aanbieden na het slapen en na of tijdens de voeding, al heel snel vingen we daar al minimaal de helft van alle poep mee op en dat scheelt ook enorm of je nou wasbaar of wegwerp gebruikt.
Wasbare luiers kan je trouwens nog goed doorverkopen tweedehands!
16 dagen geleden
Dankjulliewel allemaal! We zijn eruit dat we het gaan doen!
Gisteren hebben we een consult gehad van wasbare luiers. Vandaag de eerste 10 newborn popolini minisnap besteld met drukknoopjes. Daar kwamen twee overbroekjes van blumchen in de one size maat bij. De rest gaan we nog even bekijken welke we nog meer gaan bestellen. Zit wel te denken om ook qua overbroekjes twee of drie newborn te pakken van bijvoorbeeld elskbar of van hu-da.
Onze andere twijfel is of we naast de popolini nog een paar blumchen maat s met drukknoopjes gaan bestellen of dat we dus voor maar één soort voorgevormde luiers gaan.
Wat zijn jullie aanraders? Welke merken met drukknopen zijn prettig en welke waren absoluut geen favoriet?
16 dagen geleden
Reactie op Noledam
Dankjulliewel allemaal! We zijn eruit dat we het gaan doen!
Gisteren hebbe ...
Wat leuk!
Ik vind de aio newborn van Elskbar heel fijn en heb nu voor de baby ook een paar elskbar newborn overbroekjes gekocht. Die heb ik nog niet uit kunnen proberen aangezien ze pas sinds kort bestaan en ik nu geen baby heb 😅 Maar ze zien er heel mooi en goed uit! Sowieso vind ik de kwaliteit van Elskbar altijd super. Qua overbroekjes kun je ook niet echt de mist in gaan, dus kies vooral wat je mooi vindt. Zelf vind ik dubbele lekgootjes wel belangrijk, dat lekte bij ons veel minder dan overbroekjes met enkele lekgootjes. Maar super veel merken hebben die! Ik vind Buttons newborn ook fijn, en Bare and Boho one size (valt heel smal).
3 dagen geleden
Wij willen graag een one size luier, 2 delig. Enerzijds kom ik steeds uit op HuDa onesize bamboeluiers anderzijds op de Popoline Maxisnap. Het is ons eerste kindje en schaffen het liefst direct een pakket aan in plaats van huren. Kan iemand mij advies geven waarom de ene of de andere luier?
3 dagen geleden
Reactie op Mommywishes98
Wij willen graag een one size luier, 2 delig. Enerzijds kom ik steeds uit o ...
Wij hebben Popolini ultra binnenluiers en de popowrap over broekjes. Mijn schoonzus de bamboe luiers van huda. Voordeel van Popolini is dat ze van katoen zijn en dus iets sneller drogen dan bamboe luiers. Als je voldoende droogruimte hebt is dat niet erg, maar zeker 's winters wanneer het al trager droogt kan bamboe misschien nog langer duren. Is op te lossen door een aantal extra binnenluiers te kopen. Bamboe absorbeert weer wat meer vocht dan katoen, maar met katoen je kindje ook prima 3 uur een luier aan (of langer in de nacht na verloop van tijd met boosters).
3 dagen geleden
Ik ben gestopt met wasbare luiers want mijn zoon heeft een gevoelige huid. Billen uitslag is sindsdien verdwenen.
Hij is nu twee en ik maak me totaal geen zorgen over de zindelijkheid. Hij heeft interesse in de wc en het potje. Als zijn broertje geboren is en we in rustiger vaarwater zitten gaan we met onderbroeken trainen thuis. Zo hebben mijn zussen het ook gedaan met hun kinderen en die waren binnen no time zindelijk.