21 Reacties

3 maanden geleden

Wij hebben met onze eerste (aug 2023) met 15 weken zwangerschap een rondleiding gehad en hij is vandaag officieel gestart. Hij zou eigenlijk in december beginnen, maar omdat ik er toch voor heb gekozen betaald ouderschapsverlof op te nemen hebben we dat kunnen rekken tot nu.

3 maanden geleden

Ik lees even mee! Ook geen idee hoe dit in zijn werking gaat.

3 maanden geleden

Ik heb direct een afspraak gemaakt als ik wist dat ik zwanger was. Dit is ons tweede kindje en is bij ons ook al gereserveerd

3 maanden geleden

Reactie op Monkie96

Wij hebben met onze eerste (aug 2023) met 15 weken zwangerschap een rondlei ...
Hebben jullie toen ook gelijk jullie kind ingeschreven of hebben jullie meerdere kinderdagverblijven bezocht

3 maanden geleden

Hier in regio Utrecht direct na positieve test.. de wachtlijsten zijn intens lang!

3 maanden geleden

Reactie op BeARealMom

Hier in regio Utrecht direct na positieve test.. de wachtlijsten zijn inten ...
Ik woon ook in Utrecht, inderdaad de dag na positieve test aangemeld en zelfs ons tweede kind komt in eerste instantie op de wachtlijst.

3 maanden geleden

Reactie op Anouk 1

Hebben jullie toen ook gelijk jullie kind ingeschreven of hebben jullie mee ...
Nee wij hadden niet zoveel keus, dus dit wad er enigste in de buurt dus de keuze wad eigenlijk al gemaakt en toen na de rondleiding officieel ingeschreven

3 maanden geleden

Ze adviseren je aan te melden voor 12 weken zwangerschap. In de grote steden nog wel eerder

3 maanden geleden

Heb de baby toevallig vanmorgen aangemeld, bij de eerste ook gedaan. Ik ben zzp’er dus heb geen ouderschapsverlof en alle weken dat de baby niet naar de opvang kan na m’n verlof trek ik financieel niet.

3 maanden geleden

Wij hebben ons net aangemeld voor een rondleiding bij een paar kdv’s. Wij wonen in een (groot) dorp, waar nog wel plek is, dus het komt vast wel goed.

3 maanden geleden

Ik ben 5w+3 zwanger en ons kindje is al ingeschreven. Woon in België, hier moet je snel zijn.

3 maanden geleden

Toevallig vandaag contact gehad met het kinderdagverblijf bij ons in de buurt omdat ik hier ook benieuwd naar was. Ze adviseerde ons om meteen in te schrijven zodra je weet dat je zwanger bent omdat je zo een grotere kans hebt om op de gewenste dagen in aanmerking te komen.

3 maanden geleden

Je kan je kind op meerdere kdv's inschrijven en pas later een keuze maken. Zoals waar ik werk hebben we een wachtlijst van een jaar. Dus zeggen wij altijd meteen inschrijven als je weet dat je zwanger bent.

3 maanden geleden

Ik heb m’n dochter zodra ik een positieve test had, aangemeld 😂

3 maanden geleden

Ik heb al gemaild en sta al op de wachtlijst, met geluk eind 2025 pas aan de beurt bij beide op dorp. Voor een aantal dagen zelfs pas 2027 beschikbaarheid

3 maanden geleden

1,5 week na de positieve test heb ik aangemeld. Ik had keuze uit 2 dagen. Later zou ik wel meer dagen willen maar lijkt mij fijn om hier mee te beginnen..

3 maanden geleden

Stel je meldt je nu al aan hè, en kiest uiteindelijk voor een ander of kan het toch binnen familie oplossen, kun je dan gewoon afzeggen? Of hoe gaat dit in z'n werk?

3 maanden geleden

Ik ga dat pas doen als we een goeie echo hebben gehad (8wk) maar dat komt omdat ons zoontje al op de opvang zit en broertjes/zusjes krijgen voorrang. Dus wij hebben iets meer marge qua tijd. Maar als dat niet het geval is zou ik dat zsm doen. Je kunt je altijd uitschrijven, hebben wij ook gedaan!

3 maanden geleden

Pff moet dat echt zó snel?! Ik wilde eerst de vitaliteitsecho afwachten maar nu krijg ik een beetje stress 😂

3 maanden geleden

Reactie op Danaste

Pff moet dat echt zó snel?! Ik wilde eerst de vitaliteitsecho afwachten maa ...
Nou idd ik ook! 😂 Krijg ook direct stress