9 Reacties
één maand geleden
Ik ben zwanger van ons tweede kindje. Hij zal naar de zelfde opvang als onze dochter gaan. De inschrijving is al geregeld vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was omdat je er zo vroeg bij moet zijn.
Toen we gingen zoeken naar onze dochter hadden we als eerste eis dat het dichtbij huis zou zijn en daar zijn we een aantal wezen bezoeken. We hebben op totaal op gevoel gekozen voor de opvang waar ze heen gaat, de leidsters waren lief, de kindjes vrolijk en er was enorm veel aandacht voor de ontwikkeling van het kind zonder ingewikkelde apps, modellen of observaties.
Als mijn dochter op de opvang is maak ik me geen seconde druk of ze het fijn heeft en dat vind ik het belangrijkste! Succes met kiezen!
één maand geleden
Ik heb mij met 8weken zwangersschap ingeschreven bij meerdere kdv'en bij ons in de buurt. We weten nog niet precies hoeveel dagen we nodig hebben en of we er uberhaupt gebruik van maken, maar de wachtlijsten zijn zo lang dat iedereen aanraadde maar in ieder geval gewoon in te schrijven...
één maand geleden
Hier ookal ingeschreven vanaf dat we wisten dat we zwanger waren. Kleine meid gaat naar de zelfde opvang als waar haar zus naartoe gaat. Ik ben zelf werkzaam binnen die organisatie dus krijg voorang. Maar zelfs met voorang omdat ik eigen personeel ben én dat er al een zus zit, is er een wachtlijst.
Ik zou dus als ik jullie was je snel gaan inschrijven voor meerdere locaties. Anders ben ik bang dat jullie niet zo snel plek hebben. Je kan een maand voor startdatum altijd je contract nog opzeggen. Ik zou voor rondleidingen vragen. Dan kun je de locatie zien en op gevoel gaan kiezen. Succes!
één maand geleden
Oeh, ik vrees ook dat je rijkelijk laat bent. Dit is het allereerste geweest dat ik geregeld heb na de positieve test. Hier gaat ze mee in dezelfde planning als onze oudste, maar zelfs met die voorrang was het al spannend of er een plekje zou zijn. Ik zou het dus zeker vandaag nog regelen.
Wij hebben destijds maar één kdv bezocht, ook omdat het zo snel geregeld moest worden en het daar meteen helemaal goed voelde. We zijn ook altijd super blij geweest met onze keuze.
één maand geleden
Wij hebben ook al ingeschreven na de test bij de opvang waar onze andere dochters ook heen gaan. Op de dinsdag pas vanaf augustus plek. Dus ik hoop dat je nog een plekje hebt 😅 maar het komt vast goed. Houdt er alleen rekening mee dat je of langer thuis oppas nodig hebt of langer verlof moet regelen. Of misschien niet terrecht kan bij de opvang van je eerste keuze.
één maand geleden
Hier onze kleine al ingeschreven bij een positieve test op de opvang waar m’n andere 2 kids ook zitten. 1 dag is vanaf juni beschikbaar en de andere pas in oktober. En dan wonen we gewoon in een kleine stad in Gelderland, niet eens een grote drukke stad ofzo.
Keuze hebben wij gemaakt op gevoel na de rondleiding.
Succes met je keuze en ik hoop voor je dat je nog een plekje vind!
één maand geleden
Op aanraden van anderen direct begonnen met aanmelden bij KDV’s en gastouderopvang. In totaal 8-10 locaties. Nadrukkelijk aangegeven dat wij flexibel waren in de dagen in de hoop dat dit zou helpen. We zijn op alle wachtlijsten gezet zonder indicatie wanneer er plek zou zijn. Gelukkig van de week te horen gekregen dat er bij één van de kdv’s plek is 🥳.
Je kan er dus beter maar op tijd bij zijn met inschrijven!
één maand geleden
Ik zou me zo snel mogelijk bij meerdere locaties inschrijven en daarna pas een rondleiding doen. Qua dagen zou ik ook gewoon alles opgeven in de hoop dat je een dag krijgt. Het kan echt lang duren voordat er plek is. Bij de rondleiding moet je op je gevoel afgaan. Waar je op zou kunnen letten is:
- is er een systeem waarmee de ontwikkeling van de kindjes wordt gevolgd en hoe gaat dit of wat doen ze hiermee?
- wat wordt er op een dag zoal aangeboden? Werken ze met bepaalde thema’s etc, gaan ze als ze ouder zijn vaker knutselen, hoe vaak gaan ze naar buiten?
- wat wordt er aan eten aangeboden? Eten ze bijv. warm tussen de middag (erg makkelijk)
- zijn er vaste leidsters of wisselt dit heel erg?
- wat en hoe vaak wordt er naar ouders gecommuniceerd? Krijg je elke dag foto’s en updates? Nieuwsbrieven? Op sommige plekken kun je zelfs met een camera meekijken.
- wat is er beschikbaar aan buitenruimte en speelgoed?
- ligt het op een handige plek voor jullie? Bv op de route naar werk of dichtbij huis. En in wat voor omgeving ligt de opvang? Is het makkelijk aan te rijden als je met de auto moet?