88 Reacties

één maand geleden

Jaa die herken ik. Dan niet kort op elkaar (2 jaar en 9 maanden als babe er is) maar wel met 19 en 23 bewust ons eerste kindje. Het enige wat ik hoorde was "was het wel gepland?" Geen gefeliciteerd ofzo. Nu zijn ze een stuk positiever, nu 22 en mijn man 25😅😊

één maand geleden

Dit is mijn 3de zwangerschap (2de was een niche zwangerschap met een hoop ellende afgelopen jaar) en werd echt geïrriteerd van de vraag of we nog wel durfde.. Ik antwoordde vaak hoe durf je het te vragen. En we kijken nu al uit naar het kraambezoek met hun standaard vraag: 'en hoe gaan de nachten, slaapt de kleine al lekker door.' Nee, mijn dochter sliep pas door met 6 maanden en we vonden dit helemaal prima. Blijkbaar had ze dit nodig. Maar hoe vaak de vraag gesteld werd. 😵‍💫

één maand geleden

De ‘was het gepland’ vraag is zooo vervelend! Onze eerste was niet gepland (door de koperspiraal heen, ik was toen student en 21, mijn vriend 23) en we kregen die vraag zo vaak. Dus zelfs als het niet gepland is, is die vraag vervelend! Gewoon niet stellen. Zijn voor mijn gevoel wel meer opmerkingen/vragen die je gewoon niet stelt, net zoals de opmerkingen over de grootte van iemands buik, gewoon niet over beginnen!

één maand geleden

Haha mijn vader reageerde ook zo 'was het gepland?' Pfff dat vraag je toch niet als je kind vertelt zwanger te zijn? Wat erg dat jullie die vraag ook krijgen haha! Wat zijn mensen soms toch raar bij grote mededelingen 😂

één maand geleden

Even wat anders om te klagen. Mijn dochter is zo'n 2 weken geleden echt ontzettend ziek geweest. Ik was toen heel bang dat het de 5e ziekte was. (ondanks dat ik wel wat antistoffen heb). Ze had vuurrode wangen en vlekken/uitslag over haar hele lijf. Ze is echt van maandag t/m zondag heel ziek grweest. Nu zijn we inmiddels bijna 2 weken verder. Ze bleek waarschijnlijk toch een fikse griep en keelontsteking te hebben waar ze antibiotica voor heeft gehad. Nu heeft ze afgelopen zaterdag de laatste keer antibiotica gehad. Wordt ze vanmorgen wakker, helemaal onder de rode spikkels/vlekken. Denk je net van de ene vlekken af te zijn, komt het volgende kijken. Hopelijk is dit 'maar' netelroos als gevolg van de antibiotica, maar dat zou wel heel laat zijn, 3 dagen naderhand.

één maand geleden

Oh zo herkenbaar. Bij de eerste kreeg ik de vraag ook. Maar nu bij de tweede nog veel vaker. Tegenwoordig reageer ik niet altijd even vriendelijk meer maar iets te bijdehand 🤭 Op alles trouwens. Want, gelijk even zelf ook klagen, mensen bemoeien zich overal maar mee?? Of dat nou gaat over doorslapen, borstvoeding, ons (kleine) huis, mijn studie.. m’n antwoord is nu op alles: “gelukkig hoef jij het niet te doen hè” daahaagg 🙋🏻‍♀️

één maand geleden

Het is onze derde en wij krijgen die vraag ook & nee, het was niet gepland, was aan de pil maar heel ziek geweest, maar de vraag komt dan over alsof het dan minder welkom is ofso?! Weet ook elke keer niet wat wij moeten antwoorden.

één maand geleden

Ik had het gisteren op werk bekendgemaakt dat ik zwanger ben en 1 collega zou wat later zijn. Heeft een andere collega die late collega aan de telefoon en verteld zij dat ik zwanger ben. Sorry maar je weet het net 5 minuten en dan voel jij je zo belangrijk om het al te vertellen aan anderen? Ik heb gezegd dat ik het aan die collega nog wel graag zelf wilde vertellen pfff. Of mensen die dan komen zeuren of ze het al aan anderen mogen vertellen als het nog pril is. Ehm nee?

één maand geleden

Reactie op MelanieBabyB

Oh zo herkenbaar. Bij de eerste kreeg ik de vraag ook. Maar nu bij de tweed ...
Het bemoeien word ik helemaal gek van.. 💀 Hier bewust niet voor borstvoeding gekozen en vanaf geboorte in eigen kamertje laten slapen. Heeft voor ons top gewerkt. Heb uiteraard alle respect voor mamas die het lekker anders doen. Maar jeetje hoe durfde ik want borstvoeding is dé enige voeding en hoezo geen co-sleeper? En dan zal ik maar niet beginnen over dat wij onze dochter af en toe naar mijn ouders voor een nachtje logeren breng want ‘je kiest toch bewust voor een kind, waarom moet ze dan gaan logeren’. Ga hier zo intens slecht op 😂

één maand geleden

Reactie op YoungMomK

Het bemoeien word ik helemaal gek van.. 💀 Hier bewust niet voor borstvoed ...
Ja lol, maakt niet uit wat je ook doet hè 😂 Ik heb nog maar 2x iemand laten oppassen op mijn zoontje (16mnd) voor een paar uurtjes. Dus nu is hij uiteraard veeeeel te gehecht aan mij en z’n vader en is het echt hoog tijd om los te laten. 🙃 Lekker leven en laten leven😛

één maand geleden

Ik vertelde het dus mijn moeder dat ik zwanger bent van de 3e zegt ze niet zo best he toen dacht ik echt van Hu hoezo reageer je zo. Me zwager zij pas ja ik moet leren om mijn kind los te laten prima maar als ik zie dat mijn kind geplaagd wordt en nergens heen kan grijp ik wel in en dat mocht blijkbaar niet ofzo moest persee sorry zegen terwijl ik niet wist wat ik fout gedaan had.zegt diezelfde zwager van ja je moet niet gek vinden als mijn kids niet meer met jullie kinds wilt spelen.niks van sorry vanaf hun kan maar wel van mij verwachten. Of dat vreemde mensen opeens iets over je kinderen moet zegen kom op zijn toch mijn Kids. Vertel je dat je zwanger bent wilt gelijk bijna iedereen aan je buik zitten.

één maand geleden

Kreeg zondag ook de vraag is het gepland en kan je dat wel aan enzo toen heb ik echt heel bot gereageerd moet ik het dan weghalen nee dat moest ook weer niet zo bedoelde ze het niet zeg dan liever niks dan alleen gefeliciteerd ofzo kom op zeg.

één maand geleden

Reactie op MelanieBabyB

Ja lol, maakt niet uit wat je ook doet hè 😂 Ik heb nog maar 2x iemand late ...
Mijn dochter van 3,5 is in haar hele leven nog maar 2x gaan logeren. 1x bij de ene opa en oma, 1x bij de andere. En dat is in het laatste half jaar pas geweest🤣

één maand geleden

Reactie op Nola1203

Ik had het gisteren op werk bekendgemaakt dat ik zwanger ben en 1 collega z ...
Wat is dat toch met mensen die jouw grote nieuws met de wereld willen delen. Wordt er zo moe van, wij hadden het alleen gedeeld met onze inner circle en toen voelde ook iemand zich geroepen om het met andere tantes en nichten te delen.

één maand geleden

Reactie op RobinLianne

Wat is dat toch met mensen die jouw grote nieuws met de wereld willen delen ...
Ik begrijp daar ook echt niks van! Het is inderdaad niet jouw nieuws. Ik vond het ook niet leuk toen ik het aan een vriendin wilde vertellen, voordat ik het kon zeggen zei ze al: je bent zwanger!? Ehm ja klopt. Vanochtend vroeg een collega ook, is het gepland? Die vond ik ook naar, wtf? Sorry dikke rant hier hahaha!

één maand geleden

Hier even een hele andere geklaag… Ik merk dat er heel veel topics zijn over jongen/meisje. Hartstikke leuk als jullie dat willen weten maar het voelt soms wel alsof er bijna geen aanstaande ouders meer zijn die het geslacht niet willen weten. Reageer met een 🩶 als jullie het ook niet willen weten

één maand geleden

Reactie op BubbleBotenvouwer

Hier even een hele andere geklaag… Ik merk dat er heel veel topics zijn ove ...
Vind jij het ook zo vervelend dat het vaak het eerste is wat mensen aan je vragen? 😬 Ik ben er zelf dus echt helemaal niet mee bezig. Heb ook geen voorgevoel ofzo en het boeit me oprecht niet. Ik vind het zo bizar dat andere mensen zo extreem geïnteresseerd zijn in het geslachtsdeel van mijn ongeboren kind 😅

één maand geleden

Ik vind het vervelend dat mijn partner mij niet ontlast door bijvoorbeeld een keer de was te doen of af te wassen of iets anders. Het lijkt alsof hij het wel prima vindt zo.. En ik vind het vervelend dat hij er moeite mee heeft als het een meisje wordt, waardoor ik geen gender reveal ga geven. Ik wil niet dat de familie van geluk schreeuwd en hij chagrijnig kijkt omdat het een meisje is. Liever geen gender reveal dan een verpeste gender reveal

één maand geleden

Ik heb zoveel onderrugpijn 😭😭😭 Mijn zoon was net geen 6 maanden bij de positieve test en eigenlijk heeft niemand vervelend gereageerd… Sommigen waren wel verrast en hadden het zo snel niet verwacht maar de meesten waren gewoon heel blij voor ons 😊

één maand geleden

‘Wat leuk’ en dan later ‘nou geniet nog maar even van je rust’.