88 Reacties

één maand geleden

Reactie op SleepingBakery

Vind jij het ook zo vervelend dat het vaak het eerste is wat mensen aan je ...
Edit mod Eliza- reactie weggehaald, tegen de gedragsregels

één maand geleden

Reactie op RobinLianne

Wat is dat toch met mensen die jouw grote nieuws met de wereld willen delen ...
O hier heb ik ook een mooie. Met 7 weken hebben wij ’t aan de ouders van m’n partner verteld omdat we ooit hebben opgevangen dat ze het heel leuk zouden vinden om het vroeg te weten als ze een kleinkindje zouden krijgen. Met 10 weken heeft m’n schoonmoeder een berichtje naar m’n partner gestuurd: ’Ik kan het niet meer geheimhouden hoor, ga het maar vertellen aan de familie. Eerst aan je broers en dan de rest?’ Terwijl ze weet dat we pas met 14 weken de eerste echo krijgen (wonen in het buitenland en hier doen ze de eerste echo met 13/14 weken) en daarop willen wachten. We vonden het zo vreemd dat ze dit zo gebiedende wijs zei, helemaal niet fijn

één maand geleden

Reactie op hswb123

Edit mod Eliza- reactie weggehaald, tegen de gedragsregels
Nee daar ben ik het echt heel erg mee eens 🤣 ik ben er heus wel nieuwsgierig naar en zeker verder in de zwangerschap ga ik er denk ik wel steeds meer naar uitkijken. Maar echt niet vanaf het begin al. Ik snap ook echt niet wat die twee weken meer of minder wachten nou uitmaakt als je het wel al tijdens de zwangerschap wilt weten 🤷🏼‍♀️ Ik krijg van veel mensen de vraag “maar hoe weet je dan wat voor kleertjes/kamertje etc je moet kopen??”. Sta ik echt versteld van want je koopt toch gewoon spullen voor een baby? Mijn schoonouders waren echt even licht in paniek hoe ze dan een kraamcadeau moesten bedenken 🤪

één maand geleden

Reactie op SleepingBakery

Nee daar ben ik het echt heel erg mee eens 🤣 ik ben er heus wel nieuwsgier ...
Ik zou het ook heel leuk vinden om het geslacht te ontdekken bij xe geboorte, maar mijn vriend wil het wel graag weten. Nog een beetje twijfel hier dus. Ik heb al wel gekeken naar unisex kleding maar ik vind dat toch best lastig! Ik hou van kleur en zie qua unisex alleen maar beige of wit, niet echt iets voor mij. Ik hoi van groen en blauw, zou ik mijn eventuele dochter ook aan doen, maar dan zie ik een truitje en staat er een tractor op of een dino, ja dat vind ik dan toch een beetje gek.

één maand geleden

Reactie op Nola1203

Ik zou het ook heel leuk vinden om het geslacht te ontdekken bij xe geboort ...
Mijn man wilde het eerst ook weten maar nadat ik eerder dit jaar een miskraam heb gehad was het ineens omgedraaid. Het scheelt bij ons wel heel erg dat onze stijl ook neutraal is hoor. Ik vind in de kleinste maatjes crème en beige juist heel mooi. Het kamertje hadden we al een idee over voor de zwangerschap dus daar verandert het geslacht voor ons ook niks aan. Voor beide hebben we al namen sinds week 8. Van Next hebben ze hele leuke kleurrijke kleding, ook neutraal nog. HEMA vind ik ook vaak wel neutraal, beetje afhankelijk van hoe je het gaat combineren. Jojo maman Bebe is heeft veel kleurige kleertjes waarvan ook een deel neutraal. Al zou ik ook gerust een meisje een shirt met een dino of tractor aangeven. Je kan ook een beperkt aantal kleertjes halen voor de geboorte en pas als de kleine er is lekker shoppen voor de rest. Als je het wel graag wilt weten hoeft dat ook niet al met 14 weken hè, je kan ook wachten tot de 20 weken echo of zelfs daarna nog een pretecho boeken. Ik snap wel dat het voor mannen wat houvast biedt, het is toch veel abstracter voor hen.

één maand geleden

Reactie op SleepingBakery

Mijn man wilde het eerst ook weten maar nadat ik eerder dit jaar een miskra ...
Dankje voor je kledingtips, heel fijn! Ik denk dat we het uiteindelijk wel gaan weten. Wat je zegt idd, het wordt voor hem dan wat concreter zei hij. Snap ik ook wel. Babykamer gaan we ook lekker neutraal maken, hoeft van mij niet allemaal roze of blauw.

één maand geleden

Reactie op Nola1203

Dankje voor je kledingtips, heel fijn! Ik denk dat we het uiteindelijk wel ...
Jaren geleden had h&m ook nog hele leuke kleurtjes allemaal. Van die winnie de poeh en Sesamstraat boxpakjes enzo. Nu is de mode natuurlijk heel beige maar op vinted zie ik nog wel eens koekiemonster pakjes voorbij komen dus misschien heb je daar ook wat aan haha! Ja snap ik! Die mannen hebben sowieso al niet zoveel te zeggen erover natuurlijk, ook wel fijn voor ze dat ze ook wat mogen kiezen 😂 Onze babykamer wordt terra/roest kleur met Nijntje thema. Heb er zo’n zin in haha.

één maand geleden

Reactie op SleepingBakery

Jaren geleden had h&m ook nog hele leuke kleurtjes allemaal. Van die wi ...
Aaah Nijntje, zo leuk!🥰 en ook mooi met die kleur. Wij gaan voor een onderwater thema. We hebben een heel mooi behang uitgezocht en de muren zijn lavendel, zo blij mee!

één maand geleden

Reactie op hswb123

Edit mod Eliza- reactie weggehaald, tegen de gedragsregels
Klopt helemaal. Maar toch ben ik er ook zo eentje hahaha 🤣

één maand geleden

Reactie op MMeellississaa

Kreeg zondag ook de vraag is het gepland en kan je dat wel aan enzo toen he ...
Heerlijk deze reactie! Dan ineens druipen ze af met hun stomme opmerkingen!

één maand geleden

Reactie op Lvandep

O hier heb ik ook een mooie. Met 7 weken hebben wij ’t aan de ouders van m’ ...
Oh dat is helemaal heftig. toen ik zei dat ik het niet leuk vond dat ons moment gekaapt wordt door anderen. Zei mijn schoonvader dat ik niet kon verwachten dat anderen het geheim konden houden. Waarop ik wel heb gezegd dat we hem dan niets meer vertellen.

één maand geleden

Reactie op RobinLianne

Heerlijk deze reactie! Dan ineens druipen ze af met hun stomme opmerkingen! ...
Idd.het mooie was ook nog dat de opmerking eruit vloepte zonder na te denken 😀

één maand geleden

Ook even klagen; al 12 weken stront misselijk. Gisteren avond voor het eerst een craving, namelijk zuurkool met zuurkool spek. Vanmorgen gemaakt. Nu ga ik elke keer over mijn nek van de zuurkool geur en moet ik het niet meer. Wil het ook niet meer eten.

één maand geleden

Reactie op CarliFrgt

Ook even klagen; al 12 weken stront misselijk. Gisteren avond voor het eers ...
Pfff herken dit zo van m’n eerste zwangerschap.. kon sochtends zin hebben in iets, het vervolgens maken en dan alleen maar over mn nek gaan. Bij mij hielpen gember capsules tegen de misselijkheid, daardoor werd het op den duur iets makkelijker.

één maand geleden

Vandaag het babynieuws online gezet. Helemaal verheugd op leuke reacties. Maar veel mensen appte mijn man met ‘das wel erg snel weer hé, je vrouw is nog geen jaar aan het werk’ 🙃 Niet goed voor de hormonen dit

één maand geleden

Reactie op YoungMomK

Pfff herken dit zo van m’n eerste zwangerschap.. kon sochtends zin hebben i ...
Ah dankje voor de tip! Ik doe pure gember in mijn water, maar dat helpt niet. Blijf 10 a 15x per dag overgeven🤢🤮

één maand geleden

Reactie op CarliFrgt

Ah dankje voor de tip! Ik doe pure gember in mijn water, maar dat helpt nie ...
Heb je daar al wel contact met de verloskundige of huisarts over gehad? Dat is echt veel hoor! Daar kunnen ze medicijnen voor geven. Ik slik al sinds week 5 suprimal, nog steeds misselijk maar het eten gaat veel beter.

één maand geleden

Reactie op CarliFrgt

Ah dankje voor de tip! Ik doe pure gember in mijn water, maar dat helpt nie ...
Wat vervelend zeg.. ik herken het zo, heb t zo te doen met je. Heb je al iets van zetpillen tegen de misselijkheid gekregen? Hielp bij mij niet alles, maar het maakte het overgeven wel iets minder. Verder kun je nog voor voetreflex therapie gaan. Is wat alternatief maar bij sommige vrouwen helpt het echt!

één maand geleden

Reactie op CarliFrgt

Ah dankje voor de tip! Ik doe pure gember in mijn water, maar dat helpt nie ...
Heb je suprimal al geprobeerd? Kan je bij de kruidvat kopen en gewoon gebruiken! Scheelt bij mij echt zo veel!

één maand geleden

Reactie op Nola1203

Heb je suprimal al geprobeerd? Kan je bij de kruidvat kopen en gewoon gebru ...
Ik heb emisafane, wat niet goed werkt bij mij. Ik ga suprematie proberen. Hopelijk werkt dat