179 Reacties
21 dagen geleden
En al zou ik dat wel doen. Komt toch zeker uit mijn eigen portomonnee. Ik moet toch lekker zelf weten hoe ik mijn geld uit geef.
Ik ben de negatieve houdingen van bemoeials met ongevraagd advies ook even beu 🤪
21 dagen geleden
Ik zie net op insta (ik heb een account en download het eens in de zoveel tijd om even te kijken) dat twee vriendinnen samen hebben afgesproken terwijl we normaal gesproken (voor mijn gevoel tenminste) met zn 3en afspreken. Dit raakt bij mij meteen een gevoelige snaar omdat ik vroeger vaak werd buitengesloten.
Ik kan het moeilijk van me afzetten nu. Door de vermoeidheid sinds ik zwanger ben onderneem ik veel minder omdat ik er geen energie voor heb. En dit soort dingen bevestigen dan dat mijn wereld zo klein is/wordt.
Mijn man is naar een feestje dus ben ook nog alleen thuis. Blehh voel me echt even eenzaam en vind dit heel stom.
21 dagen geleden
Reactie op Nola1203
Ik zie net op insta (ik heb een account en download het eens in de zoveel t ...
Awh niet eenzaam voelen hoor! Je bent tenslotte ook niet alleen🥰
Wel vervelend dat je er zo'n rot gevoel op na houdt. Zou ik ook hebben. Heb zelf ook geen vrienden hier (ben vorig jaar verhuisd van west naar noord Nederland😅) en mijn partner is ook vaak weg voor werk (overdag klusser en savonds DJ)
Anyway ik denk altijd maar zo; het zal beetje komen doordat jullie beide in een andere levens fase zitten. Voor andere kan het ook soms lastig zijn om met iemand om te gaan die zwanger is (is mijn ervaring een beetje)
Of ze zijn zich van geen kwaad bewust. Maak je vooral niet druk, je hebt wel wat beters te doen🥰
21 dagen geleden
Reactie op Maria201623
Awh niet eenzaam voelen hoor! Je bent tenslotte ook niet alleen🥰
Wel verv ...
Wat een lief bericht, dank je wel!
Ik snap wat je zegt en kan me ook voorstellen dat het voor anderen lastig kan zijn. Misschien willen ze niet tot last zijn of wachten ze meer af tot ik hen benader wanneer ik me goed voel. Dank je voor dat inzicht!
Heb inderdaad wel wat beters te doen en mijn energie kan beter ergens anders heen gaan.
Lastig zeg, zo'n grote verandering en dat je partner dan vaak weg is. Hopelijk ontmoet je leuke mensen in de buurt! Ik hoop ook wat mensen te ontmoeten in de buurt die nu in dezelfde fase zitten :) wellicht door dingen als zwangerschapszwemmen en dat soort dingen.
21 dagen geleden
Reactie op Nola1203
Wat een lief bericht, dank je wel!
Ik snap wat je zegt en kan me ook voors ...
🤗
Jaa je kan het andere niet altijd kwalijk nemen denk ik. Merk zelf ook dat alle gesprekken die andere met mij voeren alleen nog maar over de baby gaan terwijl ik soms denk: pff er gebeurt wel meer in mijn leven🙈
Dus misschien is het daar ook wat onwennig enzo.
Jaa dat hoop ik hier ook! Straks ook op het kinderdagverblijf met de moeders/vaders!
Je woont vast niet bij mij in de buurt (noord drenthe🫣).
Mn partner is er ook vaak genoeg wel gelukkig, en hij vraagt aaaaaltijd toestemming als ie een klus of boeking aangeboden krijgt haha en dan stuur ik hem meestal gewoon weg want wil eigenlijk dat zijn leven in iedergeval voor nu nog redelijk het zelfde blijft omdat hij zo op zn gelukkigst is🥰
21 dagen geleden
Reactie op Maria201623
🤗
Jaa je kan het andere niet altijd kwalijk nemen denk ik. Merk zelf ook ...
Heeeel herkenbaar! Het gaat alleen maar over de baby inderdaad 🫠 heel leuk, maar ik ben meer dan alleen zwanger🤣
Wat lief dat je hem z'n gang laat gaan. Doe ik ook met mijn vriend, die ook altijd vraagt of het oke is haha!
Ik woon bij Arnhem dus niet echt in de buurt..
20 dagen geleden
Mijn god ik slaap al dagen zo slecht 😭 Vannacht sinds 4 uur amper nog geslapen en ik heb een lange dag voor de boeg. Wat een ellende. Merk dat ik heel licht slaap. Plassen moest ik sowieso al 1x per nacht maar nu val ik soms niet meer in slaap. Het helpt ook niet mee dat m'n man snurkt. Ik heb al oordopjes maar soms hoor ik het er nog doorheen? En ik lig aan van alles te denken pff. Moet zeggen dat ik ook wel veel aan m'n hoofd heb (gelukkig wel leuke dingen). En ik beweeg niet zoveel, misschien moet ik toch wat meer wandelen en af en toe weer sporten zodat ik hopelijk beter slaap. Tot zover m'n geklaag. Ben echt benieuwd hoe ik vandaag door ga komen 😴
20 dagen geleden
Ben ik de enige die zo vaak ziek is? Ik ben nu 20 weken zwanger. Over de eerste 12 weken mag ik totaal niet klagen ik was niet overdreven misselijk of moe. Maar daarna pfff.. ben ik in 8 weken tijd nu zo vaak ziek geweest. Corona, buikgriep, zware migraine of hoofdpijn aanvallen, voorhoofdsholte ontsteking en gewoon griep. Enorme maagzuur en misselijkheid steeds en sommige dagen zo moe dat ik niets meer kan. Ik werk normaal 36 uur in de week en vanaf nu al 1 dag in de week ouderschapsverlof opgenomen, 1 dag in de week vrij en om de week 1 dag studieverlof zodat ik mijn pre master kan halen, maar niet meer in de avonduren hoef te studeren. Alleen zou ik nu bijvoorbeeld moeten studeren vandaag, maar ben ik weer enorm moe en hoofdpijn. Ik herken dit helemaal niet van de eerste twee zwangerschappen.
20 dagen geleden
Reactie op LissaM
Mijn god ik slaap al dagen zo slecht 😭 Vannacht sinds 4 uur amper nog gesl ...
Ik herken dit wel ja. Slaap ook onrustige en allerlei gedachtes door het hoofd (vooral positieve maar toch). Merk wel dat het helpt om even dingen op te schrijven. Maar ik moet ook 2-3x per nacht plassen en minder drinken krijg ik dorst van, hahaha. Merk zelf dat savonds even soorten of wandelen ook wel helpt, dus kan dat wel echt aanraden!
20 dagen geleden
De moedermafffia! Ben nog geen half jaar zwanger en merk het nu al 😅
‘Dit mag je niet eten hoor’, ‘Teveel van dit is slecht voor je baby’, ‘Waarom gaan jullie dit of dit niet doen?’ of ‘Zou me toch maar eens gaan inlezen als ik jou was’
Is het nou een moeder, zus of goede vriendin dan oké, maar krijg dus serieus commentaar van vrouwen die ik hiervoor nooit sprak of zag. Vreselijk!
20 dagen geleden
Ik denk dat ik een wortelkanaalbehandeling nodig heb... ik heb denk ik een gaatje en dit keer voelt het weer hetzelfde als toen ik een wortelkanaalbehandeling moest ondergaan. Ik ben momenteel met een verhuizing bezig dus ik heb me vandaag snel aangemeld bij een tandarts hier in de buurt..... balen
20 dagen geleden
Reactie op mamafaby
Ben ik de enige die zo vaak ziek is? Ik ben nu 20 weken zwanger. Over de ee ...
Misschien een idee om met de bedrijfsarts in gesprek te gaan? Die kan kijken naar je belastbaarheid en of er een tijdelijke aanpassing kan worden gedaan in je uren/werkzaamheden
19 dagen geleden
Reactie op mamafaby
Ben ik de enige die zo vaak ziek is? Ik ben nu 20 weken zwanger. Over de ee ...
Elke zwangerschap is anders . Ik heb deze keer ook klachten die ik totaal niet herken van mijn eerste. Heb het er is over met je verloskundige en/of huisarts. En daarna gewapend met hun advies met je leidinggevend of bedrijfsarts. Niemand heeft er wat aan als je helamaal uitvalt omdat je te lang over je grenzen bent gegaan . Succes! Ik weet dat het allemaal makkelijker gezegd is dan gedaan . Maar jij en je minimensje staan nu voorop hè
18 dagen geleden
Reactie op 👶🏻🤍
De moedermafffia! Ben nog geen half jaar zwanger en merk het nu al 😅
‘Di ...
Herkenbaar! En iedereen denkt het het beste te weten al zeggen ze totaal verschillende dingen
18 dagen geleden
Reactie op LissaM
Mijn god ik slaap al dagen zo slecht 😭 Vannacht sinds 4 uur amper nog gesl ...
Mijn man gebruikt nu neusstrips. Dat maakt bij hem een groot verschil. Misschien kan de jouwe het ook proberen zodat jij weer beter slaapt
18 dagen geleden
Reactie op Blijstel
Ik herken het wel. Ik werk halve dagen ivm vroeggeboorte van mijn zoon die ...
Ja dat heb ik ook wel dat ik savonds al rond 21:00 u rechtop in slaapval🙈 dus bekend verhaal🤣 na de kerstvakantie begint hij, op 6 januari dus nog zo'n 8 weekjes. Mijn man werkt nu 32 uur in de week met wisseldiensten, letterlijk kan elke dag anders zijn. Als de kleine straks geboren wordt gaat hij zijn ouderschapsverlof verspreid opnemen. 6 weken thuis (even kijken met 3 kids hoe het gaat, ook met een pasgeboren baby en de oudste net op de basisschool vinden we dat wel even prettig) en na die 6 weken 8 weken 2 dagen en erna nog wat daagjes 3 dagen in de week. Dus dat vind ik ideaal. Het is vooral nu de komende weken voor mij... de controle op het ziekenhuis was voor nu prima maar moet me rustig houden...baarmoederhals was 2,9 cm. Ben 21+4 vandaag. Moet binnen 2 weken terug en ze spraken over eventuele cerclage... en anders extra controle's...ben benieuwd... lastig he als je weinig vangnet hebt. Vind het ook wel moeilijk om hulp te vragen en de kids elke dag uuuuren voor de tv gaat ook niet lukken🙈