320 Reacties

3 maanden geleden

Hi! Ik ben Celeste, 9,5 jaar samen met mijn man, wij hebben een dochter uit maart 2023 en dit is onze tweede zwangerschap 馃 waarschijnlijk 6-7 maart uitgerekend! Onlangs een mooi kloppend hartje mogen zien op de vroege echo :)

3 maanden geleden

Ik had vandaag de eerste echo en alles zag er goed uit. Zoals gerekend had moest ik 8w+6 zijn en dit klopte precies op de meting. Zo gerust gesteld nu ik het kloppende hartje heb gezien. Durf eigenlijk pas vanaf vandaag echt blij te zijn. Zo dankbaar馃檹馃徏鈾ワ笍

3 maanden geleden

Hoe gaat het met jullie en met de klachten?

3 maanden geleden

Reactie op D12345D

Hoe gaat het met jullie en met de klachten?
Alleen maar misselijk en moe.. veel kokhalzen en niet spugen. Heel irritant!! Ben nu 8.5w.

3 maanden geleden

De misselijkheid lijkt nu iets af te nemen bij mij! Hopelijk blijft het zo. Wel nog steeds doodop馃槾

3 maanden geleden

Morgen mijn eerste echo.. super spannend! Ik heb er zin in, maar hoop zo dat het goed zit. Zo dubbel!

3 maanden geleden

Hebben jullie al nagedacht over hoe jullie het collega鈥檚 gaan vertellen? Dit is mijn eerste zwangerschap, ik werk in de kinderopvang dus ik heb best wat collega鈥檚. Maar om nou 1 algemeen bericht te sturen in de groepsapp.. is wel het makkelijkste

3 maanden geleden

Reactie op XesmeeX

Hebben jullie al nagedacht over hoe jullie het collega鈥檚 gaan vertellen? Di ...
Hier ook kinderopvang, maar kleinschalig. Ik vertel het wel de collega's persoonlijk. Het zijn er 'maar' 25馃槄

3 maanden geleden

Reactie op MarloesS1989

Alleen maar misselijk en moe.. veel kokhalzen en niet spugen. Heel irritant ...
Ik heb soms opeens laat van misselijkheid en overgeven en dan knapt het weer op. Over het algemeen heb ik deze zwangerschap minder klachten. Ik ben vandaag 9+2

3 maanden geleden

Reactie op XesmeeX

De manager stuur ik een mailtje en mijn eigen team is niet zo groot dus dat vertel ik ze persoonlijk. Voor mijn gevoel ben ik net terug van verlof haha

3 maanden geleden

Ik werk ook in de kinderopvang馃槂 en heb het persoonlijk aan de collega's van mijn locatie verteld. Daarnaast heb ik mijn baas gebeld na de echo. De andere collega's komen er vanzelf achter 馃き

3 maanden geleden

Reactie op XesmeeX

Ik werk zelf in de thuiszorg en wij hebben zoiezo al veel contact met het team via de telefoon en vrijwel nooit persoonlijk, omdat je allemaal in een andere wijk werkt en elkaar alleen ziet op kantoor of als je elkaar moet ondersteunen. Dus ik heb het wel in een gezamelijk bericht gedaan via onze werkapp. Maar het is maar net hoe je normaal contact hebt met je collega鈥檚 en hoe goed dat contact dan is denk ik. Ik zou zoiezo vooral doen waar jij je goed bij voelt

3 maanden geleden

Hoe gaat het met iedereen? Hier goed. Ik maak me bij vlagen wel weer wat meer zorgen (helaas ben ik snel een piekeraar) terwijl ik dinsdag nog een goede echo heb gehad. Ik ben nu ongeveer 8 weken. Wij hebben gister en vandaag veel gefietst (gister 35 km, vandaag denk ik 30) want we zijn een weekend weg. Ik voel af en toe wat hele lichte krampjes en ik denk nu steeds van oh zou het wel goed zijn zo lang op de fiets zitten. Ik ben ook minder misselijk (lees: bijna niet) dan 2 weken geleden. Wij willen het over 1,5 week aan onze ouders vertellen en ik heb nu best angst dat het daarvoor toch misgaat. Misschien bel ik maandag even de verloskundige om me gerust te stellen. Verder natuurlijk nog wel helemaal gelukkig. 馃挄

3 maanden geleden

Hoi hoi! Vandaag de termijnecho gehad en teruggezet naar 2 maart dus nieuw in deze groep! Ik zal me even voorstellen, ik ben Sion, 28 jaar en met mijn man in verwachting van de 2e, eerste is van november '23. Tot nu toe veel klachten en drama gehad, duurde wel tien dagen na mn verwachtte menstruatie voordat ik een keer positief testte en heb regelmatig kleine beetjes bloedverlies gehad, veel krampen, misselijkheid en vermoeidheid maar hopelijk neemt dat gauw af. Hoe gaat het met jullie? Symptomen al wat af aan het nemen?

3 maanden geleden

Hoi allemaal! Ik heb afgelopen maandag de termijnecho gehad, ik ben naar 2 maart gezet ipv 26 februari. Alles was wel goed! 鈽猴笍 Vanmorgen werd ik wakker met bloedverlies, na eerder 2 miskramen te hebben gehad was het meteen paniek. We konden meteen naar de verloskundige en gelukkig is alles goed met de kleine! Voor het eerst het hartje gehoord 鉂わ笍馃槏 nu rustig aan doen en hopen dat het bloedverlies snel over is! 馃馃崁

3 maanden geleden

Haiii! Ik heb gister de termijn echo gehad en uitgerekend op 5 maart! 馃馃 van de eerste zo spannend allemaal en zoo blij!!

3 maanden geleden

Wij hebben maandag de termijnecho. Zoals ik zelf berekend had ook uitgerekend op 5 maart. Mijn klachten zijn er nog maar wel iets minder. Een enkele keer overgeven en wel dagelijks misselijk maar niet de hele dag door. Ik heb wel gigantisch honger maar misschien komt dat ook omdat ik nog borstvoeding geef en dit dubbel energie kost voor mijn lichaam

3 maanden geleden

Reactie op XesmeeX

Ik ga online roze en blauwe chocolade baby鈥檚 bestellen die ga ik uitdelen voor bij de koffie of thee kijken hoe snel het kwartje valt haha.

3 maanden geleden

Donderdag termijn echo gehad en ook uitgerekend op 5 maart鉂わ笍

3 maanden geleden

Gisteren de termijn echo gehad. De kleine was lekker aan het dansen, zo leuk om te zien! 馃槏 Echter geen goede meting kunnen doen dus vrijdag terugkomen voor een nieuwe termijn echo