28 Reacties

2 maanden geleden

Heeft u gevraagd als u een lage innestelling heb gehad? Als dat vruchtzakje laag in de baarmoeder ligt?

2 maanden geleden

Reactie op Brenda 24

Heeft u gevraagd als u een lage innestelling heb gehad? Als dat vruchtzakje ...
Een lage innesteling? Wat houdt dat in?

2 maanden geleden

Als je eisprong echt op 27/28 juni was zou je nu 7+4/7+3 moeten zijn. Rekenend vanaf je positieve test zou je minimaal 6+4 moeten zijn (als je eisprong later was en je op 7dpo al positief zou testen, eerder is niet mogelijk). Ik vind de waarde die ze nu gemeten heeft daar niet heel ver vandaan liggen. Op deze termijn is het zo moeilijk accuraat te meten, en elke mm maakt al een paar dagen verschil. Ik zou me dus niet meteen zorgen maken, dit is zeker geen afgelopen zaak. Zeker niet omdat er al een kloppend hartje was. Het zal een lange anderhalve week voor je worden maar ik hoop dat je volgende week mooi nieuws krijgt dat het goed gegroeid is! 🤞🏻

2 maanden geleden

Reactie op Sanna86

Een lage innesteling? Wat houdt dat in?
Ik denk dat ze een late innesteling bedoelt

2 maanden geleden

Wij hadden bij onze eerste zoon precies hetzelfde. Met 7 / 7,5 week een echo, hartje klopte maar de groei leek wel minimaal een week achter te lopen. Bericht was toen dat ik waarschijnlijk in die week die volgde een miskraam zou kunnen verwachten. Een week later moesten we terugkomen voor nieuwe echo… Een week later liep de groei nog steeds iets achter maar het hartje klopte nog steeds. Uiteindelijk is alles goed gekomen. De innesteling leek gewoon wat langer geduurd te hebben. Het kan dus echt gewoon goedkomen! Maar de spanning was die week wel afschuwelijk. Ik hoop dat het bij jou ook helemaal goedkomt!

2 maanden geleden

Reactie op Hel1J

Ik denk dat ze een late innesteling bedoelt
De bevruchte eicel is zich laag gaan innestellen in de baarmoeder, waardoor de vruchtzak beneden ligt

2 maanden geleden

Reactie op NinaZP

Wij hadden bij onze eerste zoon precies hetzelfde. Met 7 / 7,5 week een ech ...
Klinkt inderdaad hetzelfde. Klinkt inderdaad als een slopende week maar wel met een goed einde. Wat fijn! Wanneer wisten jullie dat het om een late innesteling zou gaan? Hadden ze het bij jullie ook over dat de dooierzak groter zou moeten zijn dan het kindje? Doordat dit allemaal met elkaar klopte was ze in verwarring.

2 maanden geleden

Hier een gelijkaardig verhaal. Gisteren de eerste echo gehad. Normaal op 8w2d. Gewerkt met ovulatietesten. En al positief op 10dpo. Het hartje klopte maar het vruchtje is veel te klein, komt overeen met een zwangerschap van 6w6. Dus 9 dagen verschil. Volgende week mogen we opnieuw voor een echo. Ik ben niet zo hoopvol, want meestal lees je toch dat het niet goed afloopt. Sinds donderdag ook af en toe bruinverlies bij afvegen, de gynaecoloog zag geen bloeding op de echo. Er rest ons afwachten en hopen. Ik hoop voor iedereen in onzekerheid op een goede afloop.

2 maanden geleden

Vandaag 1ste echo gehad. We dachten 7weken en 6 dagen te zijn. Echter is het daar op de echo veel te klein voor wel een kloppend hartje te zien maar nog wat traag. In april een vroege miskraam gehad. Verloskundige zegt dat het 2 kanten op kan gaan. Of het is nog een prille zwangerschap of het groeit niet goed. Volgende week donderdag opnieuw een echo om te zien of het gegroeid is. Voel me nu zo onzeker of het wel goed zit. Kan even nergens anders aan denken.

2 maanden geleden

Reactie op Sansam1989

Vandaag 1ste echo gehad. We dachten 7weken en 6 dagen te zijn. Echter is he ...
Och zo onzeker dit he. Snap dat je even nergens anders aan kan denken. Herkenbaar. We hebben allebei dezelfde dag de echo. Zullen we elkaar op de hoogte houden? Sterkte ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Katrien👶🏻

Hier een gelijkaardig verhaal. Gisteren de eerste echo gehad. Normaal op 8w ...
Hi, wat een onzekerheid. Begrijpelijk dat je niet hoopvol bent. Er zijn wel ook verhalen met een goede afloop. Hopen en afwachten. Dat is het inderdaad. Sterkte en laat vooral weten als je er iets over wilt delen.

2 maanden geleden

Reactie op Sanna86

Och zo onzeker dit he. Snap dat je even nergens anders aan kan denken. Herk ...
Ja erg onzeker inderdaad. Ja fijn als we elkaar op de hoogte houden. Onze echo staat om 17.00 gepland volgende week donderdag. Jij ook sterkte! ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Sansam1989

Ja erg onzeker inderdaad. Ja fijn als we elkaar op de hoogte houden. Onze ...
Dank je. Hier de echo 12.15.

2 maanden geleden

Reactie op Sanna86

Klinkt inderdaad hetzelfde. Klinkt inderdaad als een slopende week maar wel ...
Ja precies dat.. de week erna bleek alles toch nog goed te zijn en het hartje nog te kloppen. Toen werd die conclusie getrokken. De hoop dus zeker niet opgeven! X

2 maanden geleden

Reactie op Sansam1989

Vandaag 1ste echo gehad. We dachten 7weken en 6 dagen te zijn. Echter is he ...
Pff hier t zelfde. En niet eens een kloppend hartje te zien. 😪 zou dan rond de 6 weken zitten ipv 8. K heb er een slecht gevoel bij.

2 maanden geleden

Reactie op Joleintje

Pff hier t zelfde. En niet eens een kloppend hartje te zien. 😪 zou dan ron ...
Hebben ze een nieuwe echo gepland? Was er wel een vruchtzak te zien en een dooierzakje? Ik heb me vandaag zelf een beetje gerust kunnen stellen daardoor namelijk.

2 maanden geleden

Bij mij zei de verloskundige juist dat zolang het hartje past bij de termijn van de dooierzak het gewoon prima was. Ik ben ook ruim een week terug gezet. Ze maakte zich hier totaal geen zorgen. Maar verder ook niet actief geweest met ovulatietesten. Mijn volgende echo is pas over 1.5 week. En vorige echo 2 weken geleden gehad. Voel me wel wat onzeker maar blijf klachten houden van de zwangerschap en geen bloedverlies.

2 maanden geleden

Reactie op elise534

Bij mij zei de verloskundige juist dat zolang het hartje past bij de termij ...
Wat jij schrijft over die kloppende termijn is ook iets waarvan ik me afvraag of de verloskundige niet onnodig haar bezorgdheid heeft geuit richting mij. Super fijn dat je verloskundige bij jou zich geen zorgen maakte. Bij mij wilde ze me niet feliciteren. Ik denk dat door de ovulatietest zij haar zorgen had maar wanneer de eisprong en innesteling is geweest weten we daarmee niet dus ik houd vertrouwen. Begrijpelijk dat je je wat onzeker voelt maar in jouw geval klinkt het sowieso als een goed beeld!

2 maanden geleden

Reactie op NinaZP

Ja precies dat.. de week erna bleek alles toch nog goed te zijn en het hart ...
Dank voor je steunende woorden!❤️

2 maanden geleden

Reactie op Sanna86

Wat jij schrijft over die kloppende termijn is ook iets waarvan ik me afvra ...
Ik vind het inderdaad klinken alsof ze onnodig haar bezorgdheid heeft geuit😊. Ik hoop het iniedergeval ook voor je. De verloskundige zei ook tegen mij je weet nooit wanneer je eisprong en innesteling is geweest. M’n cyclus is redelijk regelmatig tussen de 30-33 dagen. Soms 28 heel soms 36. Ze hebben nu 32 aangehouden en toch ben ik van volgens mij 7.4 of 5 naar 6.2 terug gezet. Is bij mijn eerste kindje ook gebeurt. Wel iets minder ver volgens mij maar was ook allemaal goed. Ze zei je hebt gewoon laat in je cyclus je eisprong. Geen idee of dat logisch is/klinkt. Maar ik was wel gerust gesteld. Ze was erg zelfverzekerd bij mij. Ik hoop dat het jou wat rust geeft mijn verhaal. 😘 Hou je ons op de hoogte?