13 Reacties

11 maanden geleden

Zacht, goed te wassen en drogen en niet te groot zodat het gemakkelijk mee kan in de luiertas. Die van onze oudste is erg groot en dat vind ik erg onhandig als we (langer) weggaan 🤭 En als je een vaste knuffel gekozen hebt, zorg dan dat je er daar meerdere van aanschaft zodat als er 1 in de was zit of kwijt raakt ofzo je niet met een probleem zit als de kleine niet meer zonder kan 😇

11 maanden geleden

Bij onze zoon is het Ronald geworden van het Ronald mcdonaldhuis. Ideaal die lange benen en oren want die knoop je lekker aan de kinderwagen zodat hij niet weg kan haha. Voor nu hebben we George van flow Amsterdam. Ben benieuwd of dit ook de knuffel wordt. Dit kun je toch niet sturen

11 maanden geleden

Wij hebben een happy horse konijntje, vooral omdat die makkelijk bij te kopen zijn als reserve. Alleen m’n dochter heeft uiteindelijk een andere knuffel gekozen die we ooit als souvenir hebben gekregen en waar dus geen reserve van is 😆 Ik zou in ieder geval de eerste periode je kindje niet met de knuffel laten slapen. Ze adviseren om eigenlijk niets anders in het bedje te leggen

11 maanden geleden

Wij hebben 10 verschillende knuffels maar aan geen enkele knuffel is ze gehecht 😂 Het is echt afhankelijk van je kindje denk ik.

11 maanden geleden

Mijn oudste heeft fases met verschillende knuffels, maar niet echt een vaste knuffel. Mijn jongste is (gelukkig) verknocht aan haar happy horse konijn. Kleur/grootte maken niet uit. Dus ideaal. In bed thuis of uit logeren heeft ze de grotere en onderweg de kleinere. Hopelijk kiest deze ook een happy horse konijn 🤣

11 maanden geleden

Wat anderen ook al noemen, het zal ook echt kind afhankelijk zijn. Onze dochter heeft 6-7 knuffels in haar bed en elke is dan een periode een soort van favoriet, maar ze heeft nooit eentje gehad waar ze aan gehecht is geraakt.

11 maanden geleden

Haha mijn zoon had meerdere knuffels in zijn bed en heeft er zeker 2,5 jaar niet naar omgekeken. Nu is een beer en panda favoriet. Ligt echt aan je kindje of hij/zij een voorkeur voor een knuffel heeft/krijgt

11 maanden geleden

Reactie op Hel1J

Wij hebben een happy horse konijntje, vooral omdat die makkelijk bij te kop ...
Voor de opvang heb ik trouwens wel een knuffeltje meegegeven waar ik zelf een paar x mee geslapen heb, zodat ie vertrouwd ruikt

11 maanden geleden

De eerste zes a twaalf maanden hechten baby's niet aan een knuffel. Onze oudste heeft in het eerste jaar veel gehad aan een gehaakte octopus die hij van stichting earlybirds kregen had. De sliertjes lijken op een navelstreng waardoor het een vertrouwd gevoel geeft en het friemelen aan de sliertjes werkt ontspannend en ontprikkelend. Bovendien heb je met deze knuffels geen verstikking gevaar. Via onderstaande link een voorbeeld, maar ze zijn op verschillende websites te krijgen. https://beoriginalhs.nl/product-categorie/kraamcadeautjes/gehaakte-octopus-buddy/ Geur overbrengen deden wij met hydrofiele doeken. Je slaapt een nacht met een doek of je buidelt samen met je baby onder de doek en dan leg je die doek in het wiegje om het hoofd op te leggen , dus als een soort spuuglap bij het hoofd of volledig als laken/matrasbeschermer. Dit is de meest veilige optie. Na een jaar begon het hechten aan knuffels. Dan is eentje met lange armen of oren fijn, want dat houdt lekker vast. Ik zou in ieder geval niet te groot beginnen. Zelf heb ik voor merinowol gekozen, omdat je dat niet hoeft te wassen. Wol is zelfreinigend. Hooguit poetsen met een nat doekje. Maar die knuffels zijn wel erg duur.

11 maanden geleden

Mijn oudste 2 hebben een knuffeldoekje van Little Dutch (de oudste een walvisje met knuffeldoekje en de jongste een vogeltje met knuffeldoekje) voor onze zoon hebben we de vos met knuffeldoekje🥰

11 maanden geleden

Wij vonden het belangrijk dat de knuffel niet van polyester was. Zeker als ze het ook nog in hun mond steken, wat mijn zoontje met het oortje nog wel eens wil doen. Krijgen ze onwijs veel microplastics binnen als het van polyester is. Mijn zoontje heeft een beertje (meer knuffeldoekje) van Hvid en een konijn van Senger Naturwelt, beiden van wol. Konijn is uiteindelijk favoriet geworden en die moest lange tijd overal mee naartoe, nu alleen nog in bed of als hij ziek is ook overdag. Voor de baby hebben we die Hvid beer in een andere kleur en het konijn in een kleinere maat (die heeft mijn zoontje zelf uitgekozen: “baby is nog klein dus die mag kleine konijn” 😂❤️❤️❤️). Ben benieuwd aan welke knuffel de baby zich straks gaat hechten, zoals anderen al zeiden kun je dat niet echt sturen/voorspellen.

11 maanden geleden

Wij hebben de konijnhoofjes met t lapje eraan van happy horse. Helemaal gelukkig ermee

11 maanden geleden

Waar ik vooral op let is dat hij makkelijk opnieuw te kopen is. Mijn eerste zoontje wilde nooit echt een knuffel, en de tweede die nu 2 is heeft echt een knuffeltje waar hij niet zonder kan. Dit is zo’n konijntje met doekje eraan.. hij is altijd voorradig bij Kruidvat, dus ik heb altijd reserve. Hij kauwt/zuigt op het knuffeltje waardoor ze zo super goor worden soms dat ik t na de wasmachine nog steeds gek vind ruiken, dus soms vervang ik hem.. en er raakt wel eens een kwijt. Dus altijd handig als je makkelijk een nieuw kan aanschaffen ☺️