9 Reacties

17 dagen geleden

Hi! Ik heb eigenlijk alleen last van vooroverbuigen en tandenpoetsen. Ook super vervelend! Nog niet iets gevonden wat werkt…

17 dagen geleden

Heel herkenbaar. Vooral vieze dingen en geuren. Poepluiers vond ik normaal niet erg maar trek ik echt niet. Ik ga nu twee van die menthol inhalators in m’n neus stoppen (ja I know echt raar), maar hopelijk werkt dat.. 🥲

17 dagen geleden

Ik heb dit de hele dag door, al weken lang.. het is zo vervelend, ik moet er vaak 1 keer per dag wel van spugen omdat het kokhalzen zo lang aanhoud! Ik probeer op mijn ademhaling te letten en me gedachten te verzetten tijden het ruiken van bepaalde geuren.. meer kan ik niet doen zei de huisarts 😅

17 dagen geleden

Hier ook al weken last van. De hele dag door wel. Enkele keer heeft het tot overgeven geleid. Ook nog niets gevonden wat helpt. Nu 16+1 weken.

17 dagen geleden

Ik heb hier ook last van. Vooral bij vieze geuren, maar ook als ik te druk doe, teveel doe tegelijkertijd. Het helpt bij mij om rustig te ademen en even te gaan zitten. Dan trekt het weg. Hoop dat dit voor jullie ook kan helpen.

17 dagen geleden

Ik ben vandaag 16+1 en hier ook al vanaf begin zwangerschap last van en inderdaad vooral met bepaalde triggers, lucht van prullenbakken, poepluiers, warme groente, bezine lucht en sigarettenrook en dat soort dingen. Iedere keer weer kokhalzen en meestal ook overgeven

17 dagen geleden

Herkenbaar! Ik heb het dus ook als ik voorover buig om iets te pakken. Ik had het eerst constant en de héle dag door en bv met tandenpoetsen, nu s ochtends niet meer maar s avonds nog wel 😅. Ook bepaalde geuren wekken direct dat reflex op. Echt vervelend! Ik kan me vaag herinneren dat dit pas echt veel later weg ging bij mijn vorige zwangerschap… Ik ben ook nog wel wat misselijk met 18 weken nu, heb het idee zolang dat is, dat het kokhalzen ook niet weg zal gaan.

15 dagen geleden

Dankjewel voor jullie reactie en tips! Vervelend dat we hier allemaal last van hebben. Hopelijk wordt het snel minder..🤞

15 dagen geleden

Zelf heb ik een erg makkelijk eerste trimester gehad, wel veel misselijk maar zette niet door (ben ik heel dankbaar voor met mijn angst voor overgeven 😉) Heb zelf inderdaad nog wel last van elke ochtend kokhalzen met het slikken van mijn dagelijkse medicatie voor trage schildklier, helaas nog niet de oplossing gevonden. Maar wel voor het kokhalzen bij nare geurtjes 😄 ik heb van die voorverpakte brillendoekjes bij me, als iets echt te erg stinkt (zoals door een stad lopen op sommige hoekjes) dan open in zo verpakking en houd ik het in de buurt van mijn neus. Mijn zusje deed dit juist weer met van die geur sticks van de tuinen dat hielp bij haar. Succes 😊