265 Reacties
15 dagen geleden
Ik mag een dagcurve test doen ivm eventueel zwangerschapsdiabetes omdat onze kleine aan de grote kant is. Verloskundige denkt niet dat ik het heb, maar voor de zekerheid kan ik de test doen om het uit te sluiten. Na de prik nuchter moet je dan je normale ontbijt eten en twee uur daarna weer bloed prikken. Maar ik ontbijt eigenlijk altijd wat anders 😅 brinta met honing, amandelyoghurt met cruesli en een peer, een of twee boterhammen met vega pate. Iemand een idee of het het beste is om iets specifieks te eten of juist iets niet? Ik wil de test niet manipuleren maar weet niet zo goed wat ik moet eten 🫠
15 dagen geleden
Reactie op ellenrose
Wie heeft er goede tips voor wasmiddel zonder parfum , zo natuurlijk mogeli ...
Incia via hemnature :)
15 dagen geleden
Reactie op Evanna
Ik kreeg gister te horen dat ik met 27 weken opnieuw moet bloedprikken vanw ...
Ik heb dit bij alle 3 mijn zwangerschappen gemoeten (deze 3e moet nog). Ik weet alleen niet welke resus het is. Ik weet dat het negatief is. Hoop dat deze baby dat ook is. Laatst die Anti-D prik of zo gehad toen ik op mijn buik was flauwgevallen. Dat was echt een nare prik 🙈
14 dagen geleden
Reactie op Carieniepienie
Ik heb dit bij alle 3 mijn zwangerschappen gemoeten (deze 3e moet nog). Ik ...
Wat schrikken dat je die prik moest! Denk dat jij rhesus D-negatief bent dan, voor rhesus-C bestaat geen prik. Heb je verder geen complicaties gehad tijdens of na ja zwangerschappen? Lees dat het kindje bloedarmoede kan krijgen, maar dat die kans wel heel klein is…
14 dagen geleden
Reactie op Evanna
Ik kreeg gister te horen dat ik met 27 weken opnieuw moet bloedprikken vanw ...
Zou dit afhankelijk kunnen zijn van de rhesus van je kindje? Vraag me alleen af of ze die al weten voor de bevalling. 🤔 Maar volgens mij zijn er alleen risico’s als het kindje een positieve rhesus heeft en de moeder een negatieve rhesus. En er zal ook verschil zijn tussen C en D. Sorry, dit is meer hardop denken. ☺️
Wat ik wél weet is dat een vriendin van me, die ook rhesus C negatief is, een week geleden is bevallen van een kerngezond meisje :)
14 dagen geleden
Wat is jullie ervaring met Black Friday? Wij zitten heel erg te twijfelen om te wachten met de grote ‘inkopen’ voor de baby om te kijken of er leuke deals zullen zijn.
14 dagen geleden
Reactie op xmelaniebr
Wat is jullie ervaring met Black Friday? Wij zitten heel erg te twijfelen o ...
Ik houd nu alles al in de gaten. Heb de prijzen al opgeschreven van de spullen die ik wil en als ik denk dat de prijs lager is dan de originele dan koop ik het.
14 dagen geleden
Reactie op tanniegie
Zou dit afhankelijk kunnen zijn van de rhesus van je kindje? Vraag me allee ...
Hmm ja misschien? Geen idee haha. Ik lees online gelukkig wel dat de kans dat je antistoffen tegen het bloed van je kindje gaat aanmaken heel erg klein is, dus probeer me er maar geen zorgen over te maken verder. Over 6 weken nog eens bloedprikken en als ze dan niets geks zien zal het wel prima zijn 😬
14 dagen geleden
Reactie op Evanna
Wat schrikken dat je die prik moest! Denk dat jij rhesus D-negatief bent da ...
Nee met 27 weken moet ik bloed prikken en dan bepalen ze of mijn kindje positier of negatief is en beide keren waren mijn dochters negatief. Dus hoefde ik ook heen antistoffen.
Ik moest dit nu alleen voor de "zekerheid" omdat ze niet wisten nog waar mijn placenta lag en of dit kindje ook negatief is.
Als jij negatief bent en je kindje positief weet ik dat je antistoffen kan aanmaken tegen je kindje bij bloedcontact vandaar dat ik nu een prik moest met de val. Ik weet alleen niet hoe dat dan bij Resus-C is.
14 dagen geleden
Reactie op elielieli
Stel je voor ik moet een knip, krijg je dan ook iets van een verdovings spr ...
Wat veel mensen niet weten is dat het knippen heel vaak onnodig gebeurd. Er is helemaal geen bewijs dat je door een knip minder snel zou inscheuren, of dat een knip beter zou genezen dan een scheur. Sterker nog, het lijkt erop dat een scheurtje vaak beter hersteld. Ik geef zelf alleen toestemming voor een knip bij duidelijke foetale nood, anders niet.
Een scheur is te voorkomen door een gunstige bevalhouding (niet op je rug dus!), rustig persen, en een badbevalling doen of een natte warme washand tegen het perineum te houden tijdens het persen.
14 dagen geleden
Reactie op etos
Wat veel mensen niet weten is dat het knippen heel vaak onnodig gebeurd. Er ...
Precies dit! Mijn moeder werkt al 30 jaar in de geboorte zorg en geeft zelfs aan dat er meer knippen voorkomen rondom de wisseling van de dienst. Is makkelijker dat dan zoveel mogelijk kindjes al geboren zijn….
14 dagen geleden
Het voelt raar om te zeggen, maar meer mama’s die soms geïrriteerd kunnen worden van dat getrappel in mijn buik. Zoals vanavond ben ik moe en er is oprecht al een meisje dik een uur op mijn blaas aan het stuiteren… zo blij haar zo goed te voelen, maar nu mag ze wel gaan slapen 🤭