265 Reacties

13 dagen geleden

Reactie op Judith-Nl

Het voelt raar om te zeggen, maar meer mama’s die soms geïrriteerd kunnen w ...
Haha ik herken dit wel. Ik was vandaag heel geconcentreerd in gesprek met een collega en een van mijn twee baby's wou ook even meedoen met een paar lieve trapjes. Ik dacht echt hey nu even niet jongens! Nokken! Maar ik moet er ook wel weer wat om lachen 😅 Lijkt me dus helemaal niet raar om je zo soms te voelen!

12 dagen geleden

Reactie op Judith-Nl

Het voelt raar om te zeggen, maar meer mama’s die soms geïrriteerd kunnen w ...
Nee hoor, niet gek. Het zijn weer extra prikkels die je er niet altijd bij kan hebben. Bij mijn vorige zwangerschap kon ik er op het laatst echt geïrriteerd van raken, mijn dochter zat altijd met haar voeten onder mijn ribben te duwen. Dit was super irritant en kon niet meer lekker rechtop zitten daardoor.

12 dagen geleden

Reactie op Evanna

Hmm ja misschien? Geen idee haha. Ik lees online gelukkig wel dat de kans d ...
Misschien had je ‘m zelf ook al gezien, maar dit artikel legt het wel helder uit: https://www.24baby.nl/zwanger/echo/rhesusfactor/

12 dagen geleden

Reactie op tanniegie

Misschien had je ‘m zelf ook al gezien, maar dit artikel legt het wel helde ...
Interessant dankjewel! Helaas ben ik rhesus-c-negatief en is daar geen prik voor mogelijk.

12 dagen geleden

Zijn er al meer dames die “last” hebben van striea? Bij mij is het nu (week 23) al goed zichtbaar, terwijl ik er 7 jaar geleden bij mijn laatste zwangerschap helemaal geen last van heb gehad.

12 dagen geleden

Reactie op LizHaJa

Zijn er al meer dames die “last” hebben van striea? Bij mij is het nu (week ...
Bij mijn vorige zwangerschap gekregen in het derde trimester, best veel ook. Merk nu bij deze zwangerschap dat ze volgens mij nu op mijn heupen beginnen te komen (hier had ik ze nog niet) en ben nu 23 weken. Dus ze komen deze zwangerschap voor mijn gevoel ook iets eerder dan bij mijn eerste. Vind het zelf echt niet erg! Het is puur erfelijk bepaald hoe rekbaar je huid is. Je kunt er dus ook niets tegen doen. Het enige wat je wel zou kunnen doen is iets van bodylotion gebruiken tegen de jeuk. Ik zie het altijd als vlammen die mijn baby op mijn buik heeft getekend 🔥🔥

11 dagen geleden

Reactie op Evanna

Ik kreeg gister te horen dat ik met 27 weken opnieuw moet bloedprikken vanw ...
Ik heb dit ook! Ben ook rhesus c negatief. Moet ook in week 27 bloed gaan prikken. Vanaf daar kijken we wel weer verder

11 dagen geleden

Is een kinderstoel met newborn set (bijv Stokke tripp trapp) een aanrader als je kindje nog baby is? Wanneer gebruik je dat, ik denk vooral als je zelf gaat avondeten? Maar dan kan je kindje ook even in de box toch? Ik probeer te bedenken wat echt nodig/handig is en wat niet. 🤪

11 dagen geleden

Reactie op LissaM

Is een kinderstoel met newborn set (bijv Stokke tripp trapp) een aanrader a ...
Zelf nog geen ervaring maar hoor van velen dat het heel handig is om je kindje erin te zetten. Hij kan dan ook kijken naar wat je doet, bijvoorbeeld als je kookt ofzo. En met het eten erbij zitten. Wij hebben de stoel op marktplaats gevonden en de new born set nieue gekocht. Helemaal alles nieuw had ik er niet voor over gehad denk ik.

11 dagen geleden

Reactie op LissaM

Wij hadden m geleend van vrienden, het is best gezellig en handig (idd met ontbijten/lunch avondeten). Maar echt niet noodzakelijk. Heb m wel meer gebruikt toen de kleine 5 maanden was en 1e hapjes ging proeven (je kan hem op verschillende standen zetten). Toen kon hij z'n hoofdje nog niet super stevig houden, maar wel wat smaken proeven.. Eerlijk gezegd gebruik je alle newborn spullen zo kort, ook dit ding. Mocht je het toch willen, zou ik er echt 1 op marktplaats kopen. Hoeft niet nieuw, hoes kan je wassen

11 dagen geleden

Reactie op LissaM

Ik vond het echt een uitvinding, mijn dochter wou graag bij me zijn en ik sleepte de stoel het hele appartement door 🤭 Zo kon ze erbij zijn als ik ging douchen / koken / was opvouwen. Sommige kindjes vinden de box de eerste maanden helemaal niks. Emma kon denk ik pas na een maand of 5 er langer dan 10 minuten alleen inliggen zonder te krijsen alsof haar wat werd aangedaan 🤭

11 dagen geleden

Reactie op LissaM

Wij hebben hem elke dag gebruikt! Tot hij een maand of 8 was. Zó fijn om hem fijn aan tafel te hebben, en hij sliep er ook heel fijn in. Kreeg er zijn eerste hapjes in op 4 maanden. Ging mee naar de badkamer als ik moest douchen. Zou hem niet kunnen missen en hoop er straks ook weer veel plezier aan te beleven 😊

10 dagen geleden

Reactie op LissaM

Voor ons echt onmisbaar geweest! Ons kindje vond de box helemaal niets, die wilde overal bij zijn. Het eerste half jaar dus heel veel in die newborn-kuip gelegen, bv tijdens koken of als wij gingen eten. (Ons kindje kon al met 5,5 maanden zelfstandig zitten, dus vanaf toen eraf gehaald en gewoon in babyzitje erbij.) We hadden hem geleend en gaan er nu zeker een kopen als we niet weer kunnen lenen.

10 dagen geleden

Voor iedereen die een tripp trapp newborn set heeft gebruikt; hadden jullie dan ook nog een wipstoeltje erbij of is die dan overbodig?

10 dagen geleden

Reactie op saka_mese

Voor iedereen die een tripp trapp newborn set heeft gebruikt; hadden jullie ...
Ja!!!! Die gebruikte ik dan weer in de douche, op het aanrecht met koken. Hij vond het fantastisch en kon er ook zelf in wippen. Dat ding was voor ons onmisbaar hahah.

10 dagen geleden

Reactie op saka_mese

Wij niet. Hadden een wipstoeltje, maar amper gebruikt. De new born set 2x kunnen lenen en dat was super! Als we hem nu niet kunnen lenen halen we hem.

10 dagen geleden

Reactie op saka_mese

Wij hadden dit allebei, maar de wipstoel eigenlijk niet tot amper gebruikt! Dus ik vind de wipstoel dan overbodig

10 dagen geleden

Reactie op LissaM

Al veel reacties, maar: jaa!! Echt een aanrader. Overigens vond onze dochter als ze niet in de draagzak zat die Newborn kuip heel rot (reflux) en was wipstoel die nét iets rechterop kon echt handig. Let wel, het is voor een baby niet een positie om uren per dag ‘vast’ in te zitten 😊, maar voor alle momenten van: koken, eten of douchen ofzo echt heel fijn. Liggen was hier standaard huilen tot zeker 3 maanden.

10 dagen geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Al veel reacties, maar: jaa!! Echt een aanrader. Overigens vond onze docht ...
Wow idd, nu besef ik me ook dat de newborn set niet fijn wad vanwege de reflux van m'n zoon!! Die had het ook een jaar lang heel erg.

10 dagen geleden

Reactie op saka_mese

Wij hadden wel een wipstoeltje maar echt vrijwel nooit gebruikt. Dus ik zou zeggen overbodig (maar zoals met álles rondom baby’s zal de één het overbodig vinden en de ander juist noodzakelijk 😅)