247 Reacties
één maand geleden
Reactie op Nola1203
Vraag: is het aanschaffen van een babybadje verplicht (ivm kraamzorg) of an ...
Bij de eerste hebben we hem braaf gehaald omdat het op de lijst van de kraamzorg stond inderdaad. Na de kraamweek snel naar de kringloop gebracht. Dus twijfel ook of we er nu weer eentje moeten kopen… Wij vonden het ook helemaal niet fijn in gebruik en zijn eigenlijk ook niet van plan om het kindje vaak in bad te doen die eerste week. Dus om nou voor één keer weer zo’n ding te kopen…
één maand geleden
Reactie op Nola1203
Wij hadden bij de eerste een badje gekocht maar misschien maar 4 keer gebruikt. Aangezien ik via keizersnede bevallen ben mocht ik helemaal geen emmers water tillendus was een badje vullen helemaal niet handig. De kraamzorg heeft ons toen zelfs geleerd hoe we veilig konden douchen met de baby. Badje heb ik al vrij snel verkocht en ik ga echt geen nieuwe kopen voor de kraamzorg.
één maand geleden
Reactie op Nola1203
Wij hadden ‘m geleend van iemand. Vond het een onding!
Uiteindelijk deze gekocht van Stokke toen ze al ouder was; heeft daar tot 2.5 jaar in gezeten als ze in bad ging (dan hoefde niet het hele bad al vol of ook met kleine badkamer handig). Had ‘m achteraf wel eerder willen hebben. Dus misschien is dit nog iets
één maand geleden
Ik vond bij mijn eerste een badje op poten wel fijn! Douchen vond ik juist spannend, bang om hem te laten vallen. Toen hij wat groter was niet meer :). Wat vooral fijn is in zo'n badje is een fijn zitje/steuntje waar ze op kunnen liggen zodat je 1 hand vrij kunt hebben bijvoorbeeld voor het wassen etc. Wij hadden er eerst eentje waar hij steeds vanaf gleed. En zodra ik fysiek weer fit was zetten wij het badje in ons grote bad. Makkelijker met vullen en leeg laten lopen.
één maand geleden
Wij hebben ook een badje op poten gekocht bij de eerste. Geen moment spijt van gehad. Tummy tub hadden we geleend die vonden wij dan weer vreselijk inclusief onze dochter 🙈 dus ik denk dat dit heel persoonlijk is.
één maand geleden
Wij hebben ook een badje op poten. Een roze 😂 variant toen onze dochter werd geboren. En voor de vorm zal ik deze weer naar beneden halen, maar ook snel weg doen🤣. Ik kon er niks mee, vooral leeghalen zo zwaar. Liet het badje altijd staan voor mijn vriend om het leeg te kiepen. Zette haar snel in een babyzitje in ons eigen bad of nam haar mee onder de douche. Bij deze kleine ga ik niet anders doen.
één maand geleden
Reactie op An4485
Mijn korte vraag...is het heel erg als je toch een keer wat zwaars getild h ...
Volgens mij niet hoor! Ik heb een paar weken geleden aan de vk gevraagd of ik nog boodschappenkrat mocht tillen. Ze gaf aan dat het voor het kindje niet schadelijk is. Pas alleen op dat je niet verkeerd tilt waardoor je zelf rugpijn krijgt oid. Maar voor de baby is het geen risico. 😊
één maand geleden
Mijn korte vraag is:
Is het t waard om een doona maxicosi/kinderwagen te kopen?
één maand geleden
Reactie op Hel1J
Hoe zwaar? Ik til elke dag m’n dochter van 10kg dus ik kan niet anders 😅
Wel iets zwaarder dan 10 kg 🙈 Heb een kast in elkaar gezet en toen deze nog horizontaal lag deze rechtop gezet. (Ben bewust alleenstaand, dus geen man in huis die dit soort klusjes doet)
één maand geleden
Reactie op An4485
Mijn korte vraag...is het heel erg als je toch een keer wat zwaars getild h ...
M’n zoontje is 17 kilo en die til ik meerdere malen de trap op en af. Luister naar je lichaam