247 Reacties
één maand geleden
Reactie op retel
Nemen jullie ook de 22 weken prik, de griepprik en die nieuwe prik tegen RS ...
Zeker weten. Ons kind is zo vaak opgenomen geweest de eerste paar weken en maanden. Ik wil dat nu zeker voorkomen.
Je denkt altijd dat het een ander overkomt, maar jij hebt net zoveel kans. Heel heftig om dan je kindje zo ziek te zien.
één maand geleden
Reactie op retel
Ja ik neem alles. Als ik iets kan doen om te zorgen dat m'n kindje niet onnodig (ernstig) ziek wordt of iig minder kans heeft om ziek te worden graag. Had nog niet over het RS vaccin gehoord, net even gegoogeld. Ga m'n verloskundige binnenkort maar even om verdere info vragen.
één maand geleden
Reactie op retel
Ik neem de 22-weken prik en het rsv vaccin. Die ga ik pas tussen week 32 en 36 doen want dat werkt hij het allerbest volgens de onderzoeken!
één maand geleden
Reactie op retel
22 weken en griepprik sowieso! Griepprik heb ik normaal ook recht op maar haal ik voor mezelf nooit, voor de baby vind ik dat toch wel meer nodig. Deze worden tegelijk gezet, liever 1x bijwerkingen😅
RS prik moet ik nog even na gaan vragen. Iemand toevallig ervaring mee in regio west-Brabant/zeeland/rotterdam? Deze GGD’s hebben ze niet in prijslijst staan maar in de andere regio’s zijn ze flink aan de prijs. We kunnen het betalen dus gaan het zeker doen maar ik vind het echt heel bizar dat je eigenlijk een prijskaartje aan de gezondheid van je kind hangt. Voor veel mensen is dat moeilijk of niet te betalen…
één maand geleden
Reactie op Souriante
Ik neem ook de griepprik en kinkhoest., ook de cornoprik. De RSV-prik kende ...
https://www.vaccinatiesopmaat.nl/vaccinatie/rs-virus-vaccinatie
één maand geleden
Ik twijfel over de RS-vaccinatie, mede vanwege de hoge prijs. Maar onze oudste is als baby meerdere keren opgenomen geweest vanwege infecties, dus ergens wil ik zoveel mogelijk voorkomen. Maar op de pagina over RS staat ook dat het seizoen tm maart is, en “Vaccinatie in de zwangerschap is niet zinvol als het kind naar verwachting ná het RSV-seizoen geboren wordt”. Ik ben eind maart uitgerekend dus dan is het seizoen wel weer op z’n einde… Wat maakt dat jullie het wel of niet doen?
één maand geleden
Reactie op Evanna
Ik twijfel over de RS-vaccinatie, mede vanwege de hoge prijs. Maar onze oud ...
Vaccinaties mogen hier niet besproken worden.
één maand geleden
Reactie op HdHD
Wie heeft er ervaring met de arbo arts. Vorige keer belde er gewoon iemand ...
Ik zelf niet, maar toen mijn man een burnout had moest hij ook een paar keer langskomen. Volgens mij is het wel normaal als je langere tijd ziek bent. Was trouwens helemaal niet om op het matje te komen maar meer een goed gesprek over hoe het ging en hoe verder.
één maand geleden
Reactie op retel
Ik heb de Stadskliniek doorgekregen van mijn verloskundige voor Amsterdam, ...
Knetters, dat is wel prijzig. Komt denk ik omdat deze nog niet in het vaccinatieprogramma zit? Ik wist niet dat je deze al kon halen.. toch maar even over nadenken met een dreumes op de opvang.
één maand geleden
Reactie op Paula29
Knetters, dat is wel prijzig. Komt denk ik omdat deze nog niet in het vacci ...
Ik denk het! De verloskundige zei dat eind vólgend jaar de vaccinatie pas in het programma komt en dus gratis is. Geen idee of het dan alleen nog gaat om die voor de baby of ook die de zwangere kan nemen
één maand geleden
Volgende week naar de bedrijfsarts over mijn ziekmeldingen. Al meer meiden die daar naartoe moesten?
één maand geleden
Reactie op Savanna Groenewold
Volgende week naar de bedrijfsarts over mijn ziekmeldingen. Al meer meiden ...
Ja ik! Was superfijn en hij heeft heel duidelijk een grens gesteld en een advies opgesteld. Werk nu maar halve dagen ipv tot 15 wat ik met mijn leidinggevende had afgesproken
één maand geleden
Reactie op Savanna Groenewold
Volgende week naar de bedrijfsarts over mijn ziekmeldingen. Al meer meiden ...
Yes! Ik heb echt een fijn contact en er wordt meegedacht. Ik vind ze rondom zwangerschapsklachten heel mild en zijn ook echt zoekende naar hoe ze je voldoende rust kunnen geven.
één maand geleden
Reactie op kiki1996m
Wat voor dekentje gebruiken jullie straks in de wieg/ledikant? Er is zoveel ...
Een Disana wollen babydekentje! Zo fijn 😊