247 Reacties
één maand geleden
Reactie op kiki1996m
Wat voor dekentje gebruiken jullie straks in de wieg/ledikant? Er is zoveel ...
Denk eraan dat er veel polyester verkocht wordt, maar dat niet veilig is omdat het niet goed ademt mocht het over het hoofdje komen. Bij sommige kraamzorgbureaus letten ze hier ook op en mag je het dan niet gebruiken. Katoen, bamboe of wol zijn goede alternatieven.
Wij hebben een wollen deken van Hvid voor in de cosleeper.
één maand geleden
Reactie op kiki1996m
Wat voor dekentje gebruiken jullie straks in de wieg/ledikant? Er is zoveel ...
Koop ook niet teveel dekentjes. Ik heb er heel wat gekocht, maar uiteindelijk amper gebruikt, want mijn dochters trapten alles af en als ik deze tekeer zie gaan op de echo's verwacht ik hetzelfde 🙈 dus ik heb vrij snel slaapzakjes gebruikt.
één maand geleden
Eten jullie sushi zonder rauwe vis (komkommer, ei etc.) in een restaurant of niet? Ik heb echt al wéken enorm veel zin in sushi maar ik twijfel of het veilig genoeg is omdat de sushi die ik noemde misschien wel in aanraking komt met rauwe vis.. Ik ga het nog even aan de verloskundige vragen maar was benieuwd hoe jullie hierover denken.
één maand geleden
Reactie op LissaM
Eten jullie sushi zonder rauwe vis (komkommer, ei etc.) in een restaurant o ...
Ik heb het nog niet gedaan om de reden die jij ook beschrijft. Heb ook mijn twijfels over de hygiëne in de horeca en dus hoe goed dit van elkaar gescheiden is (gebruiken ze bv niet gewoon dezelfde snijplank/messen etc….). Maar ik vermoed dat je verloskundige zal zeggen dat het gewoon mag. Eventueel zelf thuis maken een optie?
één maand geleden
Reactie op LissaM
Mijn ervaring met sushi eten in Nederland is dat ik vaak mijn eten in de nacht er weer uit gooi. Ik heb grote twijfels over de hygiëne (er zullen vast positieve uitzonderingen tussen zitten ;)). Maar ik zou het zelf niet doen, maar ik vermoed dat het wel mag als ze goed gescheiden werken.
één maand geleden
Reactie op Evanna
Ik heb het nog niet gedaan om de reden die jij ook beschrijft. Heb ook mij ...
Ik zal laten weten wat de verloskundige zegt! Ik zag trouwens net dat ze op de kaart per gerecht aangeven wat je wel en niet kan nemen als zwangere. Dat vind ik wel heel goed al. Ik zou ze natuurlijk ook kunnen bellen en vragen of ze de sushi zonder rauwe vis apart bereiden. Lijkt mij wel als ze op de kaart aangegeven wat wel en niet geschikt is voor zwangeren maar kan misschien geen kwaad om na te vragen.
één maand geleden
Reactie op LiekeAnna
Wat zijn de fijnste bh’s voor grote borsten met kleine taille (75)? Ze blij ...
Zelfde probleem hier! Ik heb nu de “MAMA SET VAN 2 PADDED VOEDINGS-BH‘S” voor €29,99 van H&M. Moet eigenlijk taillemaat 70(D/E) hebben maar die kan ik nergens vinden. Deze zitten mij nog het meest comfortabel…wel ondersteuning maar geen beugel.
één maand geleden
Reactie op tanniegie
Zelfde probleem hier! Ik heb nu de “MAMA SET VAN 2 PADDED VOEDINGS-BH‘S” vo ...
En qua helemaal zachte voedingsbh’s kijk ik nu naar Noppies en Magic Bodyfashion (Zalando). Heb daar nu net twee bustiers van geretourneerd voor een grotere cupmaat (taille zat wel goed). Fijne stoffen, maar vrees dat de juiste cup te groot is in de taille. 😅
één maand geleden
Reactie op LissaM
Voor mij is dit dezelfde categorie: ga je lunchen in een restaurant waar ze ook rauwe zalm aanbieden? Of de visboer, waar ook rauw vis ligt. Ik ben zelf niet zo bang aangelegd. Ik ben nog nooit ziek geweest van sushi, of ander rauw vis. Ik ga er vanuit dat er netjes en hygiënisch wordt gewerkt, we leven in een welvarend land met hoge standaarden. Maar vooral doen waar je jezelf goed bij voelt. Je zit ook niet lekker in een restaurant als je er eigenlijk geen goed gevoel bij hebt.
één maand geleden
Reactie op Nola1203
Wij hebben de hemnes gehaald als commode met 3 lades en hadden het plan om ...
Zeker. Mijn dochter wordt bijna 2 en nog steeds alleen een commode. Kleertjes worden langzaamaan wat groter, dus iets meer proppen. Maar gaat echt meer dan prima. Haar kleding pastte de eerste 1.5 jaar in de 2 grote lades bovenin onze commode. We hebben een commode met zes brede lades. In de andere lades zitten dingen als extra luiers/doekjes, hydrofiele doeken, zetpillen, slaapzakken en beddengoed. Eerste periode had ik lades over 😃
één maand geleden
Reactie op Nola1203
Ja past wel! Hier pas na twee jaar een kledingkast aangeschaft, daarvoor alles in de commode. En wij gebruiken wasbare luiers dus dat was (icm rompers) al een hele lade 😅 Met bijna twee was hij zindelijk dus konden de (dag)luiers uit de commode maar was een aparte kledingkast alsnog handiger omdat hij vanaf toen zelf zijn kleding ging pakken dus plankjes handiger waren dan (vrij diepe) lades. Maar had op zich nog wel gepast anders.
één maand geleden
Reactie op Nola1203
Makkelijk hoor! Wij hadden wel al ook een kledingkast omdat ik een hele mooie vintage kast voorbij zag komen, maar eigenlijk pas vanaf een jaar of 2 ‘nodig’ om blousjes en jurkjes op te hangen. Onze commode was kleiner dan de hemnes én ik hou van kleertjes 😉 en was echt ruim voldoende
één maand geleden
Afgelopen 3 dagen last van een zeurende hoofdpijn en gaat niet weg, paracetamol helpt niet. Iemand andere tips hiervoor?
één maand geleden
Waar ik eerst geregeldl gekietel en gekriebel voelde, voel ik nu schopjes. Tenminste, onderin mijn buik voel ik geplop. Kunnen ook darmen zijn misschien, maar ik denk dat het m'n meisje is. Het gekietel is minder/weg. Dit is toch normaal?
(Ik ben door een eerdere MA snel onzeker en kan mij op sommige momenten van alles in m'n hoofd halen. Beetje geruststelling/bevestiging is al genoeg vaak)
één maand geleden
Reactie op An4485
Waar ik eerst geregeldl gekietel en gekriebel voelde, voel ik nu schopjes. ...
Dat is zeker je meisje! ☺️