247 Reacties
één maand geleden
Reactie op An4485
Waar ik eerst geregeldl gekietel en gekriebel voelde, voel ik nu schopjes. ...
Op deze termijn zitten je darmen niet meer zo laag en zal het zeker je baby zijn 😍. Nu bij de tweede herken ik het direct, maar snap de twijfel/onzekerheid.
Hier is het gekietel al een tijdje overgegaan in echte stompjes en schoppen haha, en soms steekt er een kontje uit aan 1 kant, op de 20 weken echo zagen wij hem steeds vol zn benen strekken en afzetten met kont omhoog, ik moet nu altijd lachen als ik dat bultje weer voel haha zo leuk 🥰
één maand geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Op deze termijn zitten je darmen niet meer zo laag en zal het zeker je baby ...
Heel fijn dat je dat zegt! Ik had ook het idee dat de darmen inmiddels ergens anders huisvesten 🤭 Maar omdat het ook mijn eerste is, twijfel ik dan en word ik onzeker. Misschien ook wel dat ik het soms niet kan geloven dat het goed is 🙄
Haha, wat heerlijk! Misschien doet je kleintje dat ook nog wel als ie uit de buik is. Kan ie nog verder omhoog met z'n kontje 🥰
één maand geleden
Hoe bewaren jullie echo's? Ik heb een aantal van die lange vellen met meerdere echo's en ze beginnen een beetje op te krullen. Heb ze wel allemaal al ingescand maar ik zoek een manier om ze op te bergen/te bewaren. Ik ga er denk ik sowieso een paar uitknippen voor in het 9 maanden invulboek wat ik heb. Maar wat te doen met de rest? Ik wil ze niet plastificeren want daar schijnen ze niet tegen te kunnen.
één maand geleden
Reactie op LissaM
Hoe bewaren jullie echo's? Ik heb een aantal van die lange vellen met meerd ...
Inplakken in een foto boek met foto lijm?
één maand geleden
Reactie op LissaM
Ik bewaar ze nu allemaal in die kartonnen envelopjes die ik van de verloskundige kreeg. De lange slierten wel losgeknipt idd. Van mijn eerste zoontje heb ik uiteindelijk alleen de mooiste twee bewaard en die zitten in zijn baby-fotoboek. Ik heb liever twee mooie die ik vaak bekijk dan een hele stapel waar ik niet meer naar ga kijken (ik krijg wekelijkse echo’s vanaf week 5 🫢). Maar zal voor iedereen persoonlijk zijn hoeveel je wilt bewaren. Je hebt ook speciale echo-boekjes.
één maand geleden
Reactie op LissaM
Ik heb een boekje gekocht online speciaal voor echo’s. Kun je ook even een klein verhaaltje bijschrijven en zo heb je alle echo’s mooi bij elkaar.
één maand geleden
Reactie op LissaM
Ik heb ze nu allemaal in een mapje wat we van de verloskundige kregen. En aan het einde stop ik dat mapje in een doosje wat ik bij sostrene grene heb gekocht en waar ik wat dingetjes van de zwangerschap in wil bewaren☺️
één maand geleden
Reactie op Mkraan
Hi, ik ben donderdag 20 weken zwanger en heb me toch een partij last van ze ...
Als het echt zenuwpijn is zou ik de fysio of osteopaat een bezoekje brengen. Zit er denk ik een zenuw dwars die zij wel wat los kunnen krijgen!
één maand geleden
Van een kennis van mijn man zouden we een autostoel kunnen kopen alleen we twijfelen een beetje over de veiligheid. We hebben nog geen verdere info over welk merk, wat ze kwijt willen en hoeveel hij ervoor wil hebben (en hoe het eruit ziet), maar ik hoor dus dat het al minder veilig is als het is gevallen oid? Ik twijfel of we het niet beter zelf kunnen kopen en dat me dat een veiliger gevoel zou geven of dat het niet uitmaakt om dit tweedehands te kopen. Als het ons gegund is zouden we wel voor een tweede en misschien wel derde willen gaan dus dan gebruik je een nieuw gekocht stoeltje zelf ook al meerdere keren. Iemand ervaring hiermee of tips?
25 dagen geleden
Reactie op Nola1203
Van een kennis van mijn man zouden we een autostoel kunnen kopen alleen we ...
Ik zou persoonlijk enkel een tweedehands autostoel nemen van vrienden of familie waarvan je zeker weet dat ze zouden zeggen als daar iets mee is gebeurd qua vallen/botsing…. veiligheid staat toch echt voorop, geen risico nemen met een kinderlijf in een auto vind ik 😅.
25 dagen geleden
Reactie op Nola1203
Van een kennis van mijn man zouden we een autostoel kunnen kopen alleen we ...
Eerst eens kijken misschien waar nieuw jullie voorkeur ook naar uit zou gaan? Dan kan je ook vergelijken of deze stoel handig is voor jullie als je alle info weet over de stoel. Wij merken wel dat een stoel maxi cosi slijt. Nieuw gekocht bij de eerste, maar merkten bijvoorbeeld met de 2e dat hij nog prima functioneert, maar het inklikken gaat soms toch net wat moeizamer dan bij nieuw op de base. Dus dat is ook iets waar je rekening mee kan houden
24 dagen geleden
Ik heb sokjes gekocht bij Kruidvat omdat die fijn schijnen te zijn (gaan niet snel uit) en het was 2+2 gratis. Heb nu 6 sokjes voor 0-3 maanden en 6 voor 3-6 maanden. En ik had er al 3 voor 0-3 maanden dus daarvan nu 9 totaal. Maar is dat niet veel te veel? 😂🤪 Weet iemand dat? Anders ga ik ze ruilen voor grotere sokjes.
24 dagen geleden
Reactie op LissaM
Ik heb sokjes gekocht bij Kruidvat omdat die fijn schijnen te zijn (gaan ni ...
Ligt eraan hoe groot de voeten zijn. Bij mijn oudste 2 pastte 0-3 maanden amper 🙈 maar ja dat weet je natuurlijk nog niet
24 dagen geleden
Reactie op LissaM
Ik heb sokjes gekocht bij Kruidvat omdat die fijn schijnen te zijn (gaan ni ...
Die heb ik ook gehaald, fijne deal. Denk zeker dat het niet teveel is. Heb ze allemaal in de kleinste maat genomen 🤣
24 dagen geleden
Reactie op ellenrose
Wie heeft er ideeën voor praktische en gelijkertijd leuke, hippe luiertasse ...
Ik heb bij mijn eerste kindje een luier rugtas gekocht van Lässig. Vind hem echt heel handig en gebruik hem altijd als ik met mijn zoontje op stap ben. Vind zelf een rugtas veel comfortabeler dan iets dat over 1 schouder gaat.