247 Reacties

21 dagen geleden

Reactie op Judith-Nl

Al een nieuwe (dus nog niet uitgerekt) cardiwell voedings bh geprobeerd? Da ...
Dit zou nog een optie kunnen zijn. Ik heb het nog niet geprobeerd

21 dagen geleden

Reactie op Regen147832

Heeft iemand hier ervaring met corona tijdens de zwangerschap en of dit gev ...
Ik heb het gehad met 32 weken. De verloskundige gaf aan zolang ik niet benauwd was dat de baby dat ook niet was. 1 voordeel, je baby heeft zo al antistoffen. Beterschap 🥰

21 dagen geleden

Reactie op Regen147832

Heeft iemand hier ervaring met corona tijdens de zwangerschap en of dit gev ...
Ik heb zelf corona gehad bij mijn dochter toen ik 14 weken zwanger was. Goed griepje maar verder geen schade overgehouden ofzo

21 dagen geleden

Reactie op Deems1991

Ik heb na mijn bevalling altijd enorme last van stuwing. Ik 'moet' dan eige ...
De anita sport bh echt heel fijn🤩

20 dagen geleden

Vanwege een super spoed keizersnede bij mijn vorige dochter ben ik deze bevalling medisch. Over 2 weken hiervoor de eerste keer een afspraak in het ziekenhuis om te bepalen wat mijn kansen zijn op een VBAC. Maar heb je bij dit soort gesprekken in het ziekenhuis ook altijd even een controle? Als in het hartje luisteren bijv? Is op dat moment alweer 4 weken na de 20 weken echo en zou dat wel graag weer even horen 🤭 Verloskundige afspraak pas weer enkele dagen later zodat we het gesprek met de gynaecoloog kunnen bespreken

20 dagen geleden

Reactie op Judith-Nl

Vanwege een super spoed keizersnede bij mijn vorige dochter ben ik deze bev ...
Ik ben ook medisch en eigenlijk iedere controle tot nu toe of even met de echo gekeken of hartje geluisterd

20 dagen geleden

Weet iemand of je allergie pilletjes mag? Wij zijn thuis aan het verbouwen en mij even niet gerealiseerd dat ik flink last heb van huisstof allergie. Ik nies de hele dag door 😪

20 dagen geleden

Reactie op Vlindertje3

Weet iemand of je allergie pilletjes mag? Wij zijn thuis aan het verbouwen ...
Met alles uit de drogist altijd in overleg met je verloskundige is mij gezegd.

20 dagen geleden

Reactie op Vlindertje3

Suprimal mag je slikken voor zwangerschapsmisselijkheid dus ook wel voor een allergie. Overleg met vk even hoeveel je er kan nemen.

20 dagen geleden

Kun je vrijstelling van de sollicitatieplicht krijgen als je WW krijgt en zwanger bent?

20 dagen geleden

Reactie op Marthe89

Kun je vrijstelling van de sollicitatieplicht krijgen als je WW krijgt en z ...
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ww-uitkering/vraag-en-antwoord/moet-ik-solliciteren-als-ik-een-ww-uitkering-heb#:~:text=Wanneer%20geen%20sollicitatieplicht,een%20eigen%20bedrijf%20te%20starten.

20 dagen geleden

Reactie op Marthe89

Kun je vrijstelling van de sollicitatieplicht krijgen als je WW krijgt en z ...
Als je een gegronde reden hebt mbt zwangerschap schijnt het te kunnen. Bijvoorbeeld medisch of zelf niet meer in staat zijn om op gesprekken te gaan of meetings. Zal wel via de arbo arts gaan of iets dergelijks. Weet niet precies hoe maar het Uwv had daar wel over toen ik hun aan de telefoon had met een aantal vragen.

20 dagen geleden

Reactie op Vlindertje3

Via de app MediMama kan je alle medicijnen checken. Op aanraden vh zh

20 dagen geleden

Reactie op ellenrose

Wie heeft er ideeën voor praktische en gelijkertijd leuke, hippe luiertasse ...
Ik heb een Wallabag, past over de wagen en met behulp van een losse pouch creëren wij dan de vakjes 🙂

19 dagen geleden

Reactie op Vlindertje3

Ik had eerst Desloratadine, maar mag deze wordt tijdens de zwangerschap afgeraden. Heb van de huisarts cetrizine voorgeschreven gekregen maar deze kun je volgens mij ook bij de drogist krijgen

19 dagen geleden

Hoeveel rompers heb je in het begin nodig? Ik heb nu 11 paar lange mouwen overslag meegroei rompers in m'n winkelmandje bij Hema in maat 50-56. Is dat te veel? Lijkt me prima toch? Ik heb nog helemaal geen rompers. En een tip: alle rompers zijn nu -30%. Dus ik sla even in! 😊 Maar ineens twijfel over hoeveel.

19 dagen geleden

Reactie op LissaM

Hoeveel rompers heb je in het begin nodig? Ik heb nu 11 paar lange mouwen o ...
11 is meer dan genoeg. Denk dat je met 6 ook al een heel eind komt, maar goed je weet ook niet of je kindje de boel schoon houdt of vaak spuit luiers heeft of veel spuugt

19 dagen geleden

Reactie op LissaM

Mijn zoontje spuugde heel veel dus ik had er zeker 10 (volgens mij zelfs iets meer) in maat 50. En een paar bijgehaald in 44 omdat hij klein was. Als je direct voor 50-56 meegroeirompers gaat zou ik er zeker 10 nemen, die gaan lekker lang mee.

18 dagen geleden

Reactie op LissaM

Lijkt me prima! Zou zeker niet meer halen dan dit hoor.. volgens mij hadden wij bij onze dochter bij gekocht en kwamen we ook wel op een stuk of 10 rompertjes in die maat. En thanks voor de tip. Ik ga gelijk wat bestellen 😬

18 dagen geleden

Ik heb van mijn schoonmoeder een slaapzakje gekregen maat 50/62. Handig! Er zitten alleen geen mouwen aan: onhandig denk ik. Kan ik gewoon de baby in een inbakerdoek of inbakerslaalzak doen met tog 0.2 en haar dan in die slaapzak doen? Dan zijn alleen de mouwen open maar zijn de armen toch binnenboord...