247 Reacties

18 dagen geleden

Reactie op fifi89

Ik heb van mijn schoonmoeder een slaapzakje gekregen maat 50/62. Handig! Er ...
Nee dat zou ik niet doen. Slaapzakken zijn gemaakt om armen door de armsgaten te hebben, de kans dat je baby met het hoofdje door het hoofdgat gaat en zo dus niet goed kan ademen lijkt me een te groot risico. Vaak zijn de slaapzakken namelijk wat ruim om het nekje

18 dagen geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Nee dat zou ik niet doen. Slaapzakken zijn gemaakt om armen door de armsgat ...
Ik heb toen een paar stikjes gezet zodat het wat nauwer is.

18 dagen geleden

Zijn er meer die last hebben van spanning onderbuik en lage rugpijn het voelt echt onprettig iemand tips?

18 dagen geleden

Reactie op fifi89

Ik heb van mijn schoonmoeder een slaapzakje gekregen maat 50/62. Handig! Er ...
De combinatie van een inbaker doek en een slaapzak lijkt me niet veilig nee. Voor die eerste paar weken/maanden (maart/april) lijkt een slaapzak met mouwen me meer geschikt inderdaad. Maar je kunt ook je kindje een extra laagje aan doen, bijvoorbeeld een wollen romper of shirt met lange mouwen.

16 dagen geleden

Heeft iemand ervaring met de producten van Philips Avent?

16 dagen geleden

Reactie op Mamavane1

Zijn er meer die last hebben van spanning onderbuik en lage rugpijn het voe ...
Ik heb daar wel last van, vooral van trekkende gevoel over mijn hele buik. Irritant 🥴

16 dagen geleden

Reactie op xmelaniebr

Welke producten bedoel je dan precies? Wij hebben bij onze eerste de glazen flessen van Philips Avent gebruikt en gaan die nu weer gebruiken, hele fijne flessen.

16 dagen geleden

Reactie op xmelaniebr

Speentjes? TOP! Flessen? PRIMA! Babyfoon? TOP!

16 dagen geleden

Hi meiden, Welke kolf hebben jullie ervaring mee die top is.?

16 dagen geleden

Stel je voor ik moet een knip, krijg je dan ook iets van een verdovings spray? Of heb je daar iig recht op. Ben even benieuwd. Ben een klein plannetje aan het maken, en wil kijken naar wat ik wel wil ipv niet.

16 dagen geleden

Reactie op elielieli

Stel je voor ik moet een knip, krijg je dan ook iets van een verdovings spr ...
Volgens mij doen ze dit tijdens een wee zodat je er “niets” van voelt. Het hechten schijnt vervelender te zijn

15 dagen geleden

Reactie op Hel1J

Volgens mij doen ze dit tijdens een wee zodat je er “niets” van voelt. Het ...
Dit klopt. Het hechten kunnen ze volgens mij wel met een spary verdoven. De knip zelf voelde ik inderdaad niks van het hechten door die spray okk niet echt dacht ik. Maar mijn hobby is daar hechten niet 🤣 na die tijd deed het trekken van de hdchtingen meer pijn

15 dagen geleden

Reactie op elielieli

Nee dat krijg je niet. Ik heb een knip gehad, het idee daarvan vond ik verschrikkelijk, maar ik heb er 1) niks van gevoeld (gebeurt tijdens een wee) en 2) van het hechten ook niks gevoeld en 3) er heel vlot van herstelt. Ik hoor ook écht andere verhalen, het kan ook een stuk vervelender verlopen maar dat hoeft dus niet. Weet overigens wel dat een knip eigenlijk te vaak en te snel wordt gezet. Bij mij leek de hartslag van de baby heel snel te dalen waardoor ik er in het moment akkoord mee ben gegaan en het voor mij okee was.

15 dagen geleden

Reactie op elielieli

Ik heb een plaatselijke verdoving gekregen bij het zetten van de knip bij mijn eerste, dacht gewoon met een spuitje? Moet eerlijk zeggen dat je het idd niet voelt als ze je inknippen, je bent er echt totaal niet mee bezig op dat moment

15 dagen geleden

Reactie op nubis00

Ik heb een plaatselijke verdoving gekregen bij het zetten van de knip bij m ...
omg dat wordt wat, we gaan het meemaken en wellicht niet eens nodig want scheur ik uit 😂

15 dagen geleden

Reactie op Celine1234

Hi meiden, Welke kolf hebben jullie ervaring mee die top is.?
De medela swing maxi. Tijdens kraamperiode eerst de symphony gehuurd dus in de medela blijven hangen erna. Aankoop van een kolf voor de bevalling wordt overigens sterk afgeraden, zou pas gaan kijken als je het ook echt nodig hebt.

15 dagen geleden

Reactie op elielieli

Als je hier bang voor bent, ik kreeg als tip om om warme bijna hete washandjes te vragen die tegen je perineum aangehouden worden! Dat verdooft een beetje en het maakt het soepeler! Of anders al beginnen met perineum massage🤪

15 dagen geleden

Reactie op Kleinbijtje

Als je hier bang voor bent, ik kreeg als tip om om warme bijna hete washand ...
Oeh nou zo’n massage kan nooit kwaat denk ik zo hehe. Ik wil sowieso graag in bad bevallen, dus ga er vanuit dat het dan allemaal al wat soepeler is en wil okra water gaan drinken vanaf 25 weken, we gaan het meemaken. Ga zo’n washandje lijkt me ook heerlie

15 dagen geleden

Reactie op elielieli

Op YouTube heeft verlosmoeder een filmpje hierover gemaakt, erg interessant. Ook dat je het gebied wat scheurt/geknipt wordt als je weken van te voren begint met massage daar dat de kans dan nog heel klein zou zijn. Weet niet of het waar is maar ga het zelf wel proberen 🤣 als het een knip of scheur kan besparen haha

15 dagen geleden

Reactie op elielieli

omg dat wordt wat, we gaan het meemaken en wellicht niet eens nodig want sc ...
Ik was bij mijn eerste ingeknipt en vervolgens nog uitgescheurd (hij lag in sterrenkijkerhouding), moet zeggen dat ik het eigenlijk allemaal wel vond meevallen? Las er ook alleen maar horror verhalen over, het uitscheuren en herstellen etc. Ik had uiteindelijk een derde graads ruptuur, is nog onder volledige narcose gehecht na de bevalling op de ok, maar eerlijk, ik vond het prima. Qua herstel viel het me ook reuze mee! De kraamweek was even doorbijten, maar eigenlijk na die eerste week nergens meer last van gehad! Dus laat je echt niet helemaal gek maken door verhalen hoor🙈 artsen doen niets als het niet nodig is en die hebben meer bevallingen gezien dan jij! Dus hier eigenlijk een positieve ervaring met de knip/uitscheuren! Het was gewoon nodig voor mijn kindje en heb er eigenlijk weinig last van gehad!